Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
troi schreef:Best goede vraag! De skihelmen moeten voldoen aan en1077 en depaardrijcaps aan vg1 01.040. Helaas staan de eisen voor die keurmerken niet online. Ik gok dat de vg ook beschadigd tegen een trap tegen het hoofd en als een paard op je hoofd gaat staan. Dat zijn enorme krachten waar een skier natuurlijk niet tegenaan loopt. Bij een val tijdens het skien neem je natuurlijk alleen je eigen gewicht mee.
Plus een ski-helm zal warmer zijn en minder ventileren gok ik.
Margee schreef:troi schreef:Best goede vraag! De skihelmen moeten voldoen aan en1077 en depaardrijcaps aan vg1 01.040. Helaas staan de eisen voor die keurmerken niet online. Ik gok dat de vg ook beschadigd tegen een trap tegen het hoofd en als een paard op je hoofd gaat staan. Dat zijn enorme krachten waar een skier natuurlijk niet tegenaan loopt. Bij een val tijdens het skien neem je natuurlijk alleen je eigen gewicht mee.
Plus een ski-helm zal warmer zijn en minder ventileren gok ik.
Maar als je door een auto wordt aangereden, is dat vaak een grotere klap (gezien het aantal pk's).
Ergens moet er toch meer info te vinden zijn over de normen van bescherming... ik ga eens zoeken en/of mailen.
De warmte van een skihelm leek me gisteren een groot voordeel.... brrrr.....
De fietshelmen ventileren waarschijnlijk weer meer, dat is weer handig in de zomer.
Qua uiterlijk; smaken verschillen. Ik vind heel veel caps bloedlelijk.
troi schreef:germie schreef:Tegenwoordig zit er vaak gaas bij een fietshelm, heeft de mijne ook, kan dus niets meer doorheen prikken.
Ook niet als je op een puntig paaltje landt?