Winter rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 21:55

Welke winter rijlaarzen hebben jullie en welke zijn nu echt goed. Wij gaan regelmatig op buitenrit en dan stappen we veel. Maar mm tenen zijn zo koud. De rest is prima warm te houden maar mm tenen❄❄brrrr...ik heb echt al van alles geprobeerd, zakjes om de voeten, wollen sokken, thermo sokken, 2 paar sokken noem maar op. Maar niets helpt. Dus overweeg ik een paar goede warme rijlaarzen aan te schaffen. Ik heb korte benen, dus hoge laarzen vallen af

LENTI
Berichten: 152
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:23

Ik heb muckboots. Ik weet niet of ze gemaakt zijn om mee te rijden maar dat gaat prima. Die dingen blijven warm.
Zodra ik die laarzen uit doe om te wisselen van laarzen dan komt er stoom uit de muckboots :') ik rij nu nog gewoon met mn leren laarzen maar heb ook leren gevoerde laarzen. Daar kan je met dikke sokken in.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:32

Ik heb goeie dingen gehoord over Ariat outdoor laarzen met het h20 materiaal (of zoiets :Y) )

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:33

Ik wil altijd met echt wol ivm warmte (teddy is heerlijk fluffy, maar uiteindelijk toch niet echt, echt warm):
Loesdau Lappland
Krämer Flims
Rectiligne Grenoble

En zelf heb ik Dubarry, vanwege èn waterdicht èn redelijk warm (alhoewel ik na een buitenrit nog altijd het gevoel heb met losliggende bevroren tenen te rijden, niet na een uur les hoor, alleen met buitenritten), en je kunt er mee rijden, en ze zijn vrij duurzaam in de zin van: ze gaan lang mee.

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:45


xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:50


fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:17


SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:19

Ik zweer bij de ariat Trent boot.. draag ze winter en zomer en heb nooit last van warme of koude voeten.
Zo fijn zelfs dat ik s winters mijn ariat conistons er vrijwel altijd voor laat staan. Die trek ik alleen uit de kast bij extreem guur weer = lees 3 dagen per jaar

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:26

Mijn vrouw heeft 2x muckboots gehad. Zijn zeker fijn en warm, alleen beidde binnen 3 maanden kapot. Nu heeft ze Hkm outdoorlaars vooralsnog is ze tevreden!

Ikzelf heb gewoon jodphurs die fleece gevoerd zijn.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:19

fiedelll schreef:
Ik heb deze:
https://www.dedunsborg.nl/a-49234553/wi ... in-winter/

Zijn heerlijk warm en makkelijk op maat te maken door de veters!

Edit: zie nu dat je korte zoekt, in maat 40 zijn deze wel aardig lang. Kleinere maten durf ik niet te zeggen.


Die heeft mijn dochter ook, maar zijn voor mij te lang.

Ik zelf heb de Epplejeck Janouk - heb ze nu voor de derde winter aan en zijn heerlijk warm.

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3137.html

Voor beide laarzen geldt trouwens dat ze groot vallen qua voet. Wij hebben beide een schoenmaat kleiner dan normaal. Is 38 i.p.v. 39. Dan sluiten ze mooi aan. Te groot is namelijk ook koud.

Met autorijden heb ik wel de rits een stukje los anders zijn ze te hoog. Met paardrijden geen last. Verder zijn ze nu aardig ingezakt.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:30

Ik heb 3 jaar met de Horka Highlander gereden, prima laarzen en hield mijn voeten goed warm. Nadeel vond ik de schacht en dat mijn hiel er toch wat in schoof.
Sinds een paar weken heb ik nu de Ariat Whytburn H2O laarzen, en die vind ik heel erg fijn. Ze sluiten goed aan en mijn voeten blijven goed droog en warm.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:47

Ik heb leren rijlaarzen met schapenwollenvoering. Die waren te koop bij Kramer, maar die hebben ze niet meer. Ik heb afgelopen zomer in de aanbieding een 2e paar van deze laarzen besteld :D Helaas hebben ze ze niet meer.
Verder is de Stella Polaris een aanrader, maar ook die wordt niet meer gemaakt. Ik snap het niet, alle hoge en elegante warme winterlaarzen waar je en op kunt lopen en wedstrijden mee kunt rijden gaan er telkens weer uit.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:54

Ik heb de ariat Windermere. Heerlijk!

Een vriendin doet trouwens van die zakjes die 8 uur lang warm blijven in haar schoenen. Dat wil ik ook Welleens proberen.

Rijd er zomer en winter mee en ben 1.58.
Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:05

Sure_lee schreef:
Ik heb de ariat Windermere. Heerlijk!

Een vriendin doet trouwens van die zakjes die 8 uur lang warm blijven in haar schoenen. Dat wil ik ook Welleens proberen.

Rijd er zomer en winter mee en ben 1.58.
[ [url=m/XJiaxz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zulke laarzen kan ik niet mee rijden, dan komt de rand van de laars onder het zweetblad en dat gaat pijn doen. Ik heb echt laarzen tot in de knieholte nodig, dan komt de laars net boven het zweetblad en gaat het goed. Dat is ook een punt bij winterlaarzen vind ik. ZE zijn meestal te kort.

D_akota

Berichten: 661
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:49

Ik heb de HKM outdoor laars die is super fijn en warm. Bij mij zit die net onder de knieholte ( heb niet zn lange benen :P )

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:55

Marie111 schreef:
fiedelll schreef:
Ik heb deze:
https://www.dedunsborg.nl/a-49234553/wi ... in-winter/

Zijn heerlijk warm en makkelijk op maat te maken door de veters!

Edit: zie nu dat je korte zoekt, in maat 40 zijn deze wel aardig lang. Kleinere maten durf ik niet te zeggen.


Die heeft mijn dochter ook, maar zijn voor mij te lang.

Ik zelf heb de Epplejeck Janouk - heb ze nu voor de derde winter aan en zijn heerlijk warm.

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _3137.html

Voor beide laarzen geldt trouwens dat ze groot vallen qua voet. Wij hebben beide een schoenmaat kleiner dan normaal. Is 38 i.p.v. 39. Dan sluiten ze mooi aan. Te groot is namelijk ook koud.

Met autorijden heb ik wel de rits een stukje los anders zijn ze te hoog. Met paardrijden geen last. Verder zijn ze nu aardig ingezakt.


Ik heb deze laarzen ook gepast, maar bij mij waren ze helaas te hoog (want ze zaten heerlijk)

Heb nu laatst de Horka Highlander gekocht (vielen voor mij wel klein, normaal heb ik 39-40 en nu 42) en die zijn vooralsnog heeeerlijk warm :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:08

Ik heb al 5 jaar de Mondoni Iceland laarzen. Deze laarzen hebben een wollen voering.
Deze zijn inmiddels niet meer verkrijgbaar, maar de Mondoni Aspen laars is de nieuwe variant hier van.

Ben er heel blij mee, goede kwaliteit ook want ik ben er niet zuinig op, loop er mee door de bagger op stal en smijt ze thuis vervolgens weer in een hoekje.
Rits is 1 keer kapot gegaan, ik denk omdat ik ze dus nooit schoon maak en er zand tussen zat. Nieuwe rits in laten zetten een jaar of 3 geleden en het daarna nooit meer gehad.

Ik ben een super super super kou kleumer en draag ze met thermo sokken van de Lidl. Lekker warm. :Y)
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 14-01-19 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:08

germie schreef:
Ik heb leren rijlaarzen met schapenwollenvoering. Die waren te koop bij Kramer, maar die hebben ze niet meer. Ik heb afgelopen zomer in de aanbieding een 2e paar van deze laarzen besteld :D Helaas hebben ze ze niet meer.
Verder is de Stella Polaris een aanrader, maar ook die wordt niet meer gemaakt. Ik snap het niet, alle hoge en elegante warme winterlaarzen waar je en op kunt lopen en wedstrijden mee kunt rijden gaan er telkens weer uit.

Ze zijn er nog steeds hoor!
Nu weer in de aanbieding, en bij het goedkoopste model is de keuze qua maten eruit. Maar als ze nog net je maat hebben....

Ik heb in november bij Krämer de wol gevoerde versie van de Bergamo Grip besteld. Met het idee die ook op een koude winterdag op concours aan te kunnen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Winter rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:14

Ik heb rubberen Aigle Aiglentines met voering. Maar die komen vrij hoog... De Muck Boot Pacy (te vinden bij oa Agradi) is een 'hoog' model maar komt minder hoog, misschien is dat wat? Die werken isolerend, warm in de winter en koel in de zomer. Die staat hier nog wel op de wishlist, gewoon ter afwisseling want ik ben meer dan tevreden met mijn Aigles en mijn zomer Muck Boot Ryder Pro II's. Aigles nu tweede winter trouwens en ze zien er nog steeds supergoed uit, eens met water en borstel er over en ze zijn als nieuw. Daarom hou ik zo van rubber :D

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:06

Roodvos schreef:
germie schreef:
Ik heb leren rijlaarzen met schapenwollenvoering. Die waren te koop bij Kramer, maar die hebben ze niet meer. Ik heb afgelopen zomer in de aanbieding een 2e paar van deze laarzen besteld :D Helaas hebben ze ze niet meer.
Verder is de Stella Polaris een aanrader, maar ook die wordt niet meer gemaakt. Ik snap het niet, alle hoge en elegante warme winterlaarzen waar je en op kunt lopen en wedstrijden mee kunt rijden gaan er telkens weer uit.

Ze zijn er nog steeds hoor!
Nu weer in de aanbieding, en bij het goedkoopste model is de keuze qua maten eruit. Maar als ze nog net je maat hebben....

Ik heb in november bij Krämer de wol gevoerde versie van de Bergamo Grip besteld. Met het idee die ook op een koude winterdag op concours aan te kunnen.

Helaas niet in mijn maat. Ze gaan er uit vrees ik.
Gode modellen gaan er altijd uit lijkt het. Er is geen betere laars dan de petrie perfect, helaas is er niet meer. De stella polaris is en warm en was mijn winter wedstrijdlaars, is er ook niet meer.
En nu dus die laarzen van Kramer.
Ja, er komt vaak wel weer wat nieuws, maar het is altijd uitproberen.
Zo heb ik outdoorlaarzen van ej die enorm koud zijn. Het is dat zeaardig prijzig zijn en ik wegdoen zonde vind, dus ik draag ze nu maar gewoon overdag soms.