Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:41

Hey bokkers,

Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe helm aangezien mijn huidige niet meer zo goed passen, of in ieder geval heel wisselend goed of slecht zitten.

Ik heb capmaat 60 ongeveer, dus veel vrouwelijke modellen vallen al af...

Nu zag ik deze van de decathlon:

https://www.decathlon.nl/p/paardrijcap- ... 57&c=BRUIN

Maar vroeg me af, is dat nou echt functioneel?
Tuurlijk, het zal best lekker luchtig zitten, maar ik rijd veel buiten en het blijft ons regenachtige nederland... Ik zit niet echt op een nat hoofd onder mijn cap te wachten.

Wat zijn jullie meningen hierover?
Laatst bijgewerkt door Nala op 03-01-19 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Decathlon, cap met grote gaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:45

Ik vind dat de decathlon eigenlijk alleen maar vooral de reguliere maten hebben. Dus als jij een bijzondere maat hebt, dan gaan caps van de decathlon niet passen denk ik.

Ik zelf heb altijd Casco gehad, vind ik heel fijn. Kun je ook verstellen, en past bij veel mensen die hem wel eens proberen goed!

Verder heb ik geen ervaring met de gaatjes, sorry.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Decathlon, cap met grote gaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:46

Ik zal zeker even naar Casco kijken!

Tot nu toe heb ik altijd wel wat gevonden bij de decathlon, al moest ik iedere keer een opstapje zoeken om de mannen maten te vinden _O-

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:46

De Decathlon caps komen ook niet zo denderend uit de test. Ik zou naar een andere cap op zoek gaan.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:47

Caps gaan tot 60-61 vaak, dus de maat is er wel degelijk. Alleen nog afhankelijk van het model of ie past en lekker zit of niet. De gaten vind ik zelf niet erg groot in het echt, maar ik zou je echt niet durven vertellen of er regen doorheen zou gaan of niet eerlijk gezegd...
Als er een winkel bij je in de buurt zit zou ik eens gaan passen, er gaan meerdere modellen tot maat 60 of 61.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Decathlon, cap met grote gaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:49

Er zit inderdaad een winkel in de buurt, maar volgens de website heeft die winkel deze caps niet op voorraad.

KimD, heb je daar toevallig een linkje naar? Ben best benieuwd wat er dan aan schort.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Decathlon, cap met grote gaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:51


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:52

Frutsels, eerlijk gezegd niet. Ik ken back on track vooral als een ontiegelijk duur merk en houd me er dus meestal ver vandaan :=

Maar ik ga eens even kijken!

Edit: Ze gaan maar tot 61 en er staat bij dat ze klein vallen, dus dat durf ik helaas niet aan. Verder vind ik 150+ toch wel veel geld.
Laatst bijgewerkt door Nala op 03-01-19 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:53

Nee sorry! Wel via Bokt bij terecht gekomen, dus misschien nog wel terug te vinden.

De algemene veiligheid was niet goed. Ze gebruikte goedkope producten waardoor het hoofd niet optimaal beschermd was tijdens een val. Als een paard per ongeluk het hoofd schampte dan spleten een groot aantal van hun modellen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Decathlon, cap met grote gaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:55

Oef, dat is wel heftig! Ik ga eens even speuren.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:57


Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:59

Toch zijn ze in de verkoop dus moeten ze aan de veiligheids eisen voldoen.
Anders worden ze niet verkocht.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:01

Dat zeker, maar ook daar zijn categorieën in natuurlijk.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:05

Ik heb best goede ervaringen met Decathlon caps
Als je een smaller langer hoofd hebt kan dit zeker goed gaan passen. Veel caps zijn ronder, dus met een breder korter hoofd past bv Harrys Horse weer goed, en bij de flexibele caps heb je een ruimere keuze. Als de CE certificering goed zit gaan de verzekeraars er meestal mee akkoord en anders kan je dit weer aanvechten.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:12

Ik heb een decatlon cap gecrasstest :') ben op t asfalt terechtgekomen met m’n hoofd, hij was stuk maar met die klap was alles stuk geweest. Verder prima ding maar de pasvorm was het voor mij toch net niet.

Edit: m’n hoofd was nog wel heel

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:22


Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:26

Ik heb ook een groot hoofd en heb vorige week net een cap gekocht bij een kleine ruitersport winkel met eigenaar die verstand van zaken heeft. Ze kon mij 3 modellen geven die mij konden passen, de andere caps zaten idd voor geen meter. Van die 3 zat er 1 niet fijn, 1 teveel bovenop mijn hoofd en 1 direct fijn. Mijn advies, ga passen!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:47


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 23:48

Mijn probleem met passen is dat het zo moment gebonden is. Ik merk echt dat mijn hoofd groter of kleiner is naar gelang het weer, dus daarom kijk ik voor een verstelbare.

Alvast bedankt allemaal!

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:13


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 00:22

Oh die ziet er goed uit! Thanks!

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:52

mijn man heeft maat 61 en een beetje een ovaal hoofd en de casco mistral zit hem het beste. Maar hij heeft ook een passende harry's horse.. dus ze zijn er wel die grote maten.

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:00

@Maddox, ik vind de prijzen van Back on Track juist meevallen. Er zijn er ook van 400 euro of meer. Dat vind ik overigens wel belachelijk.

Er zijn inderdaad gradaties aan veiligheid en er zijn inderaad ook goedkopere helmen die aan de certificering voldoen, maar ja je hebt ook maar 1 hoofd. Je kunt beter besparen op een rijbroek en wel een goede helm kopen. Het punt is dat de CE certificering ervan uitgaat dat je recht op je hoofd valt. Alleen dat gebeurt bijna nooit, je valt meestal in een hoek van 90 graden. De Back on Track helmen zijn het meest veilig omdat ze juist wel die bescherming bieden die de meeste andere helmen niet bieden.

Een Renault Clio is ook een veilige auto maar in een Audi zit je net toch even veiliger ;-)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Cap gezocht voor groot hoofd (verstelbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:04

Ik heb ook maat 60 en bij mij zit de samshield het lekkerste. Hiervan heb ik het goedkoopste model. Hiervoor heb ik een Harry's horse chinook gehad welke ook heerlijk zat maar ik wou toch een iets minder sportieve cap. Kep Italia heb ik ook gehad maar die leek echt een champignon op mijn hoofd. :+

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:08

frutsels schreef:
@Maddox, ik vind de prijzen van Back on Track juist meevallen. Er zijn er ook van 400 euro of meer. Dat vind ik overigens wel belachelijk.

Er zijn inderdaad gradaties aan veiligheid en er zijn inderaad ook goedkopere helmen die aan de certificering voldoen, maar ja je hebt ook maar 1 hoofd. Je kunt beter besparen op een rijbroek en wel een goede helm kopen. Het punt is dat de CE certificering ervan uitgaat dat je recht op je hoofd valt. Alleen dat gebeurt bijna nooit, je valt meestal in een hoek van 90 graden. De Back on Track helmen zijn het meest veilig omdat ze juist wel die bescherming bieden die de meeste andere helmen niet bieden.

Een Renault Clio is ook een veilige auto maar in een Audi zit je net toch even veiliger ;-)


Dit is al (deels) achterhaald. Met de komst van de VG-1 certificering zijn ook die vallen meegenomen. Houdt maar eens een CE-1348 cap naast een VG-1 cap en je zult zien dat de zijkanten significant dikker zijn geworden.

In dit filmpje zie je in het kort hoe caps nu getest worden:
https://www.youtube.com/watch?v=bvsL4sUs2-0

Een aantal merken voldoet naast VG-1 nog aan andere (bv. Amerikaanse) veiligheidskeurmerken, zoals bijvoorbeeld Charles Owen.