Elastiek/klitteband peesbeschermers te klein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Elastiek/klitteband peesbeschermers te klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:23

Eigenlijk ben ik op zoek naar een crea-bea-tip.

Ik heb al een tijdje BR peesbeschermers liggen in maat full, maar het klitteband/elastiek is toch echt aan de korte kant voor mijn tuiger.
De bovenste kan prima vast, maar de onderste is gewoon wat krap. Of het elastiek zit erg strak of het klitteband raakt net (max 1 cm) het andere stuk klitteband.

Ik heb er zelf al aan zitten denken om het klittenband te verlangen/vervangen door een langer stuk. Of misschien het elastiek was uit te rekken, zodat dat minder strak trekt? Geeft iemand de gouden tip?

Overigens is een maat extrafull zoeken, denk ik, geen oplossing. Want dan worden die peesbeschermers weer veel te lang, mijn paarden hebben niet van die super lange benen.

Somebitch

Re: Elastiek/klitteband peesbeschermers te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:24

Kan je niet van Harry's Horse nemen?
Mijn BR beschermers is dat elastiek ook aan de korte kan maar het past wel. Lachen Omdat hij niet zulke dikke benen heeft.

Nou heb ik ook HH beschermers en daar steekt het klittenband echt uit hoelang dat is. Bloos

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:26

Ja als het niet anders is, dan moet ik maar nieuwe kopen. Maarja deze leggen al een tijd ongebruikt in de kast en eigelijk is dat wel zonde..
Maar ik zal zeker HH in gedachte houden dan!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:26

Kan je niet een paar keer flink trekken zodat ze uitrekken? Ja ik weet het anders ook niet hoor. Clown

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:28

waarom laat je het klittenband niet vervangen dan? Lijkt me dat als je het goed vastmaakt (en zelf een paar keer uittest) het geen problemen kan geven.
elastiek uitrekken lijkt me niet zo heel slim.

Rare, maar waarom leg je het niet voor bij een schoenmaker, die kunnen een heleboel, dus misschien hebben ze hier ook een oplossing voor.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 10:38

He ja schoenmaker daar heb ik nog nooit aan gedacht. Die kunnen dat vast heel netjes.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:03

Je kan het elastiek laten verlengen bij een willekeurige ruitershop. Dit is wat veel mensen doen, als bijvoorbeeld de peesjes maat pony passen om te benen, maar het klitteband dan te kort is dat er dan een stukje wordt aangezet of wordt vervangen zodat ze goed passend zijn.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 14:00

Oke thanks! Ik heb nog nooit gehoord/gezien dat iemand dat deed.