vraagje over hoofdstel (Pagony Rennes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

vraagje over hoofdstel (Pagony Rennes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 16:20

Ik heb een tijdje terug (ehm alweer 2 jaar geleden volgens mij Bloos ) een hoofdstel gewonnen bij een prijsvraag van Divoza. Aangezien ik geen paard heb, maar het wel een mooi hoofdstel vond, heb ik het in de kast gehangen, met het idee dat ik het ooit nog wel kon gebruiken Haha!

Nou is het moment gekomen dat ik het (waarschijnlijk) binnenkort kan gebruiken, dus ik heb het maar eens in het vet gezet. Beetje stom, ik heb van te voren helemaal niet gekeken hoe het in elkaar zat, gewoon uit elkaar gehaald. Nou weet ik normaal wel hoe een hoofdstel in elkaar zit, maar dat zijn de simpele manege hoofdstellen. Dit is een hoofdstel met gedeeld kopstuk (noem je dat zo?) en aansnoerneusriem.

Hier mijn 2 vraagjes.
Vraag 1: Bij het gedeelde kopstuk, zitten door het voorste "lusje" de neusriem en de bakstukken, en door het achterste lusje de keelriem. Bij dat voorste lusje, moeten de neusriem en de bakstukken voor elkaar (past nauwelijks) of "op" elkaar liggen (lijkt me logischer Knipoog ). En wat welke moet dan boven/onder (of voor/achter Knipoog ) Snappen jullie m nog?

ter illustratie: Afbeelding

2e vraag: bij de aansnoerneusriem hou ik een passantje over. Wie weet waar het hoort? Ff een foto:

Afbeelding

Laura82

Re: vraagje over hoofdstel (Pagony Rennes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:32

Niemand?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:38

Volgens mij heb ik de neusriem onder, en inderdaad, bovenop elkaar hoor Ja Dat passantje snap ik even niet Lachen Dus daar kan k je niet bij helpen, sorry

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:40

Ik zie nergens een passantje over... kun je het omcirkelen?
Of bedoel je boven de neusriem? die moet je omhoog schuiven..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:44

De neusriem zit bij normale hoofdstellen onder.
Dat passantje kun je op meerdere plekken doen, is maar net wat je zelf het makkelijkst vind.
Ik vind het zelf wel makkelijk om hem bij het kinstukje om het onderste riempje van de neusriem te doen, dan kun je dat riempje er op de terugweg nog een keer doorhalen, en dan kan dat riempje niet meer van het kinstukje afglijden.
Hoop dat je er iets van snapt, beetje moeilijk uitleggen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:51

asjemenou schreef:
De neusriem zit bij normale hoofdstellen onder.
Dat passantje kun je op meerdere plekken doen, is maar net wat je zelf het makkelijkst vind.
Ik vind het zelf wel makkelijk om hem bij het kinstukje om het onderste riempje van de neusriem te doen, dan kun je dat riempje er op de terugweg nog een keer doorhalen, en dan kan dat riempje niet meer van het kinstukje afglijden.
Hoop dat je er iets van snapt, beetje moeilijk uitleggen.

Thnx, dat van dat passantje dacht ik ook, maar wist het helemaaaaal niet meer zeker Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 17:52

Vliendertje schreef:
Ik zie nergens een passantje over... kun je het omcirkelen?
Of bedoel je boven de neusriem? die moet je omhoog schuiven..

Nee het passantje zit er nu niet om, omdat ik dus niet wist waar het moest Knipoog Dus die heb ik nu los Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:32

Volgens mij, zat er ergens in een ver verleden een passantje om mijn neusriem, daar onderaan waar je t aansnoer deel hebt zeg maar, maar die s al eeuwen kwijt..... Zou t die kunnen zijn?

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 18:46

passantje hoort inderdaad bij het kinstukje.