Hoe herstel je een winkelhaak in een regendeken ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Hoe herstel je een winkelhaak in een regendeken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 09:08

Mijn Fjord heeft gisteren iets te enthousiast gespeeld met zijn Schetlandermaatje. In de stal ontdekte ik een winkelhaak...en daar is de regendeken dus niet meer waterdicht. Hoe maak je zoiets weer goed waterdicht ? Het hoeft niet perse een "mooie" oplossing te zijn.

gamblerlover

Re: Hoe herstel je een winkelhaak in een regendeken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:11

Wij gebruiken altijd een soort plakband dat je ook voor vliegers gebruikt. Wij hebben het in de winkel en je kunt er scheurtjes in vliegers mee plakken. Het is ontzettend sterk en waterdicht. Misschien eens rondbellen in de buurt? Ik kan het eventueel ook wel opsturen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 09:13

Ik heb deze vraag ook eens gesteld. Ik kreeg toen de tip: een reparatiesetje voor een tent.
Ik heb het niet geprobeerd want mijn lieve paardje had intussen het winkelhaakje omgetoverd in een mega scheur, einde oefening dus!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:38

Je kan het inderdaad met een tenten plak setje maken. Ik zou dan ook nog een naad verdichter over de naden doen.
Toch krijg je het nooit meer helemaal 100 % waterdicht en het blijft een zwakke plek.
Hier bij ons hebben ze ook de hobby met dekens te knutselen, het leukste is om van de voering sneeuw te maken Boos! .

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 13:32

O.k. , maar ik ga toch knutselen ! Het is namelijk een dure Rhino deken en hij heeft 'm nog maar slechts 4 maanden.Bandiet !! Bedankt voor de tips.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 13:33

Haal kleding lijm en doe een beetje lijm op een stukje stof en plak dat een de binnenkant van de scheur.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:09

mijn moeder naaid het aan elkaar en gaat daar een paar keer overheen.. blijft goed zitten..
Ik heb mijn deken ook wel eens weggebracht naar de paardenwinkel en daar hadden ze er iets van lijm op gedaan.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:22

Voor nood tegen het verder scheuren zou je er ook duck tape, van dat dikke grijze plakband op kunnen plakken. Mocht het paard het deken nog op hebben......

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:46

Ik breng ze altijd weg naar iemand die heel netjes dekens repareert.
Ze naait er band overheen zodat het echt goed en netjes dicht zit.
Meestal spuit ik er dan nog even van die waterdicht spray overheen en dan gaat het echt weer een tijd mee!
Ik heb al verschillende dekens die bijna opgegeven waren bij haar laten maken en dat is echt super!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:48

Ik naai het altijd weer dicht met naald en draad. Erg kleine steekjes. Blijft bij mij erg goed zitten en het lekt niet door (bij mij).

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:12

Achter de winkelhaak een steviglapje leggen , en dit samen met de winkelhaak doorstikken , met de steek waarmee je knoopsgaten maakt. Het stiksel behandelen met spray.
(Gebruik geen katoen als naaigaren , maar het garen wat gebruikt wordt voor dekzeilen. ( polyester)
Andere oplossing is daar nog een strookje plakvlies wat ze gebruiken voor tenten. (De plek van de winkelhaak maakt wel uit hoe je het repareert m als er druk op staat , plek waar de singelstoten vastzitten , neem je een groter gedeelte wat je dubbelstikt.)
Bij regendekens gebruikte ik ook wel een reep van de staartflap.