JC, Knightrider of ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

JC, Knightrider of ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 07:32

Hallo,

Vanavond komt de zadelmaker om voor mijn paard een passend zadel aan te meten. Hij neemt soieso JC en Knigthrider mee, wat hij nog meer meebrengt weet ik niet. Het zadel word Veelzeidigheid dressuurgericht. Een aantal mensen die ik gesproken heb waren niet tevreden met deze merken. Bij de JC werd gesproken over een slechte pasvorm.

Hoe kijken jullie tegen deze twee merken aan en hebben jullie nog een aanrader?
(Budget is: +/- 300 a 400) Het word soieso een tweedehands goedzadel.

Ik hoef geen aanbiedingen van mensen die hun eigen zadel te koop hebben staan tenzij je hier dicht in de buurt woont, paard staat bij Busloo

Daisies

Re: JC, Knightrider of ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:20

De oudere Jc zadels van schatting 10 jaar oud zijn fijn, maar de nieuwe zadels hebben een mindere kwaliteit, leer wordt slap, beschadigt snel. Over de pasvorm ben ik altijd tevreden geweest, echter vond ik het zadel erg beroerd zitten. Dit was een dressuur zadel. Mijn veelzeidigheid zadel heb ik altijd veel plezier van gehad Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:21

Ik heb een Knight Rider zadel en vind hem echt geweldig. Hij zit echt super fijn, heerlijk zacht.
Goede pasvorm en goede kwaliteit leer.
Ik ben er zeer tevreden over. Mijn volgende zadel wordt zeker weer een Knight Rider.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:22

ik heb ook een knightrider, bevalt me prima! Lachen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:44

Ik zou niet weten hoe oud het JCzadel is maar zeker nog geen 10 jaar. Dus knightrider is wel goed merk? Ik vond dat zadel een te ruime zit hebben, de JC is meer aansluitende zit.

c_en_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:51

Ik heb een knightrider dat ondertussen 4 jaar oud is en die is nog altijd dik in orde .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:59

Ik heb voor de Welsh een JC-zadel. Zadel ziet er nu iig nog netjes uit en ligt er netjes op. Vond het zelf beroerd zitten, maar ik ben ook gewend aan dressuurzadels uit de hogere prijsklasse dus dat is niet vreemd Clown

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:05

Dan is dat inderdaad niet zo vreemd, haha.
Ik heb gehoord dat de zadels van JC fijn zitten door hun diepere zit. Maar dat de zadels wel van slechtere kwaliteit zijn.. Scheve mond

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:07

Met jouw budget koop je geen A merk zadel, dat is nou eenmaal zo. Jc zijn geen slechte zadels, maar ik heb fijnere zadels gehad

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 15:13

Heb je een beter zadel dan? Ik heb het bugdet zo genoemd omdat ik geloof dat mijn ouders dit in gedachten hebben. Maar als we vanavond horen dat we beter af zijn met een ander merk dat bv rond 600 a 700 dan zou dat wel gebeuren..

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:20

Met Knightrider zadels heb ik iig wel goede ervaring, zolang je ze maar niet in harmelen koopt Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:39

Als je budget hoger is, heb je betere kwaliteit zadels. Voor 500 euro kan je een mooi Kieffer, Kn, of Stubben zadel kopen. Geen nieuwe, maar wel een goede 2e hands.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 16:33

ik heb een tweedehands passier voor 750 gekocht met stubben beugelriemen en beugels, dus voor 600 a 700 moet er toch een pracht van een tweedehands zadel te vinden zijn lijkt me

ik heb overigens zelf een VZH JC van 2002 en die zit erg fijn, maar leer is niet kleurvast op de zweetbladen en beugelriemen beginnen te 'vervilten'. Mijn mijn nieuwe beugelriemen zag ik na 1 keer rijden de nrs in mijn zweetbladen staan (gaan er wel weer af, maar toch...)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:02

Ik rijd ook met een wat ouder JC zadel maar rijd heel fijn hoor en past goed en ligt goed en goede kwaliteit van het leer Ja.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:52

Ellee schreef:
Hallo,

Vanavond komt de zadelmaker om voor mijn paard een passend zadel aan te meten. Hij neemt soieso JC en Knigthrider mee, wat hij nog meer meebrengt weet ik niet. Het zadel word Veelzeidigheid dressuurgericht. Een aantal mensen die ik gesproken heb waren niet tevreden met deze merken. Bij de JC werd gesproken over een slechte pasvorm.

Hoe kijken jullie tegen deze twee merken aan en hebben jullie nog een aanrader?
(Budget is: +/- 300 a 400) Het word soieso een tweedehands goedzadel.

Ik hoef geen aanbiedingen van mensen die hun eigen zadel te koop hebben staan tenzij je hier dicht in de buurt woont, paard staat bij Busloo

jc en knightrider zijn gewoon twee leuke middenklassers
tis maar net wat je zelf zekt

maar voor ene budget van 3 a 400 euro is er nog veel meer onder de zon zoals de oudere stubbens, kieffers en andere A merken

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:54

knightrider hebben wij ook geprobeerd..
maar die lag niet goed op mijn fries.
het zadel had wel een zachte "zitting", maar ik had totaal geen steun bij ,'n knieen

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:57

knightrider is het eerste jaar goed.. daarna begint hij heel erg te verslechten! De boom veranderd.. kussens zijn VRESELIJK..
Ik wil nooit geen knightrider meer! Heb hem ongeveer 11 maanden gehad.. toen kreeg mn paard wondjes op de schoft die steeds erger waren.. ben toen gaan opvullen etc maar het werd niet beter! Uiteindelijk heb ik hem in moeten ruilen en er niets meer voor teruggekregen.. Heb nu een KN.. wel duur.. maar zeker de moeite waard!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:59

Ik heb voor 400 euro een 6 jaar oude kentaur gekocht. Ook een goed merk voor een betaalbaar bedrag. Maar ik neem aan dat je bij de zadelmaker ook niet alle keus hebt. Het is net wat hij heeft liggen aan tweedehands zadels.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 19:20

Oke, als ik het zo hoor zijn de meningen redelijk verdeeld. Hij neemt vanavond van alles mee in verschillende prijsklasses volgens mij. Maar je kan dus beter voor een hogere kwaliteit zadel gaan voor ong 200 euro meer?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:22

Ik ben echt super tevreden over mijn JC zadel van ongeveer 5 jaar oud..zadel zit super, en vind hem er nog erg goed uitzien..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 21:45

Inmiddels is het een Knightrider geworden Lachen . Deze is voor 1 a 2 jaar. Licht eraan hoe snel haar bespieren vorderd.
Bedankt voor jullie meningen ect!