Dit gaat zo te lezen om een KN. Dit zadel heeft K2 kussens, oftwel keilkussens. Het zadel komt uit oktober 1990 en het serienummer is 983. De W staat inderdaad voor wijd. Volgens mij was dat bij oude KN's (van 1996 of ouder) een boommaat 34. Bij de nieuwere is de W boommaat 32.
Bedankt voor je goede uitleg, Ullwinn! Het gaat idd om een KN. Ik ben totaal niet thuis is boommaten. Weet jij misschien ook welke boommaat geschikt is voor een E-pony?
Staar je niet blind op de boommaat, dat is niet het enige dat telt om de pasvorm te bepalen. Je kunt je paard zelf opmeten met flexible curves. Dit artikel gaat wel over westernzadels, maar als je je paard zelf opmeet achter de schouder kun je al een indicatie krijgen van hoe breed hij is.
Hoe oud is je pony? Misschien groeit hij nog in de breedte als hij nog jong is.
Voor de boommaat zou je toch inderdaad het beste het zadel op je pony kunnen passen, het liefst waar een zadelmaker of zadelpasser bij is De breedte van de boom is niet het enige waar je naar moet kijken. Ik heb zelf ook een KN met een wijde boom (die van mij is boommaat 34) Het zijn wel hele fijne zadels die hun waarde behouden
Aha, okee, bedankt voor jullie reacties! Ik heb helaas nog geen reactie op mijn mailtje gekregen van de adverteerder, maar ik was sowieso al van plan om mijn zadelmaker erbij te laten komen als ik het zadel pas. Mijn pony is trouwens 14 dus groeien zal wel niet meer gebeuren. Is 695 euro veel geld voor een zadel uit 1990??
Ik vind dat persoonlijk veel en veel te veel..Het is wel een zadel van 18 jaar oud! Ik heb zelf een merkzadel, 2ehands gekocht voor 500 euro en dat zadel was 1,5 jaar oud. Dus ik zou dan persoonlijk verderkijken..Voor dat geld kun je bijna een nieuw zadel kopen!
Vind ik ook , Amanda. Het zadel is maar 5 jaar jonger dan ik en gaat dus al flink wat jaren mee... We hebben het natuurlijk wel over een KN zadel en die behouden hun waarde, maar goed, 700 euro, imo teveel geld. Ff verder zoeken dan maar. Bedankt!
Uhm, natjes moet dus netjes zijn, maar dat leek me duidelijk Ik denk dat je beste beginnen bij een bod van 450/500 euro De oude KN's zijn wel erg in trek heb ik het idee, er zijn mensen die specifiek naar oude KN's op zoek zijn. Ze blijven dus echt langer meer waard dan andere zadels, zelfs dan nieuwere KN's (en dan vooral het model Symfonie, dat is het meest verkocht model van KN, ook het model van de advertentie) Ik heb zelf ook een Symfonie, zijn erg fijne zadels!