Ik zet geen namen e.d. maar het zou kunnen dat door de beschrijving er mensen zijn die een idee krijgen over wat het gaat .. Indien dit zo is: dit is NIET om het merk in een slecht daglicht te stellen ofzo, want het is een moeilijke situatie. Ik ken ook genoeg mensen die met hetzelfde rijden en werkelijk nog nooit problemen hebben gehad, dit is echt een geïsoleerd geval ...
Dat is hopelijk duidelijk
Dan nu mijn probleem:Vorig jaar heb ik een hoofdstel gekocht omdat ik dit erg leuk vond en het voordeel was dat je geen problemen kreeg ivm water (bij leer wordt het leer nogal hard enzo) en ze gekend zijn om hun stevigheid. Dit hoofdstel heb ik in mei ontvangen. In juli echter was het al stuk (bakstuk was bijna doorgescheurd en we hebben geen idee hoe want we hebben niks zien gebeuren). Dit hebben we besproken met degene van wie ik het hoofdstel had ontvangen en dit zou niet mogen gebeuren. Ik kon het hoofdstel terug meegeven en dan zou het hersteld worden...
Geen probleem, in tussentijd kreeg ik eenzelfde soort hoofdstel van die persoon. Daar werd al x aantal jaar met een warmbloed mee gereden, nooit problemen gehad. Hoofdstel zag er ook nog nieuw uit .. Dus dat hoofdstel gebruikt, maar ook dit was een aantal maanden later (weet niet meer precies wanneer) doorgescheurd .. Volgens mij op dezelfde plaats als het andere.. (besef ik niet, ben nu aan het denken of daar misschien een reden achter zit maar ik zie het niet zo meteen..).
Weer iedereen vol verbazing, 2 "onverwoestbare" hoofdstellen maar ze overleefden het niet ..
Momenteel heb ik een 3e hoofdstel, iets anders gemaakt en volgens mij ook wat breder en heeft succesvol een fjord meegemaakt .. Dit heb ik vandaag uitgetest maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen eigenlijk allemaal niet meer vertrouw.. Onderweg dacht ik dat het op een bepaald plaats losgegaan was, maar dat was gewoon mijn verbeelding
Na het rijden heb ik het hoofdstel bekeken en er zat een kleine beschadiging, maar ik weet nu niet of die er al was .. Ik hoop van wel 
Maar waar ik nu naartoe wil .. vanuit de firma gaan ze waarschijnlijk alleen mijn oorspronkelijke hoofdstel willen herstellen, wat ik ten volle begrijp. MAAR: ik heb zo'n hoofdstel gekocht vanwege het sterke en onverwoestbare, en met wat pech gaat mijn oorspronkelijke hoofdstel binnen de korste keren weer wat hebben .. En wat dan? Gaan ze het dan weer willen herstellen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het momenteel gewoon niet meer echt vertrouw om ermee te rijden

Hoe denken jullie hierover? Zouden jullie iets verwachten van de firma uit? Of is het gewoon correct dat ze mijn oorspronkelijke hoofdstel herstellen en is de rest verder mijn probleem?
Ik hoop dat jullie iets van mijn verhaal snappen, en nogmaals: niks tegen het merk of de firma of ... want er zijn zoveel paarden die ermee lopen en gereden worden en die nooit problemen hebben.. Dit is werkelijk de eerste keer dat ik (en nog anderen) dit meemaken ...