Halsband vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Halsband vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:52

Ik heb sinds kort een halsband voor Wietje ipv een halster.

Nu mijn vraag eigenlijk, hoe strak moet deze? Ik snap dat hij niet te strak moet vanwege slikken etc etc, maar hoe los mag hij eigenlijk? Momenteel zit hij erg los, kan nog een flinke handbreedte tussen, zou ik er een gaatje bij moeten prikken of is kan het op deze manier? Of is er teveel risico dat er wat tussen komt? (hoef bijvoorbeeld Bloos)

Ik heb hem overigens voornamlijk voor het poetsen aan de hand gekocht, en niet zozeer om los mee te lopen (niet echt plannen voor).
Maar las er wat over en begon er wat over na te denken dat het misschien wel fijn kan zijn ipv en halster. Maar kan dat eigenlijk wel? In het land bijvoorbeeld? Zjin er mensen die dat hebben, en hoe bevalt dat? Gaat dat flink zweten in de zomer, krijgen ze daar last van? Is het gevaarlijker dan een halster?
Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Zo zit hij momenteel dus (link eronder is 'inzoom')
Afbeelding
http://img.photobucket.com/albums/v177/ ... 8Small.jpg

_maaike_D

Re: Halsband vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:22

wij hebben op stal 2 manegepony's op stand staan die vast staan met een halsband omdat ze hun halsters af kunnen doen. Tong uitsteken
ze zitten wel wat strakker dan die van jou maar bij hen is het natuurlijk de bedoeling dat ze hem niet over het hoofd trekken en alsnog wegwandelen Knipoog
de pony's hebben goede bewegingsvrijheid en kunnen samen lekker kroelen, hebben geen schuurplekken en hebben nergens last van met eten, zweet enz.
lijkt me wel fijn voor je paardje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:36

Ik heb er wel regelmatig paarden mee in de wei zien staan. Heb er zelf liever niks om , maar als je per-sé iets om wilt houden in het land dan moet het goed kunnen.

Ik zou hem dan wel een goed stukje strakker doen dan dat hij nu zit , stel dat het een beugelriem was dan toch zeker 2 gaatjes , wellicht 3. Je wilt echt niet hebben dat er wat tussen blijft steken

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:16

Zoals die nu zit lijkt die mij iets te los ja. Die banden lijken mij trouwens niet fijn. Ik wandel soms met me paard over de weg en als die dadelijk tegenstribbelt en ik kan hem niet houden zit er zoveel druk op bij zijn nek. Lijkt mij geen fijn gevoel.. hou het gewoon bij een halster.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 21:20

Met wandelen langs de weg heeft ze ook een halster om. Maar qua poetsen e.d. vind ik het ideaal

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:22

Moelie schreef:
Zoals die nu zit lijkt die mij iets te los ja. Die banden lijken mij trouwens niet fijn. Ik wandel soms met me paard over de weg en als die dadelijk tegenstribbelt en ik kan hem niet houden zit er zoveel druk op bij zijn nek. Lijkt mij geen fijn gevoel.. hou het gewoon bij een halster.

Een halster geeft toch op dezelfde plek druk? Verward