antislip pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

antislip pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:30

heeft iemand hier ervaring mee? het gaat hier om een merrie die moet afvallen dat ligt het zadel weer goed. maar tot die tijd?

gr, Madieke

Nouvel

Re: antislip pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:16

ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb wel begrepen dat het een uitkomst biedt bij rondere paarden waarbij het zadel goed past maar toch glijdt door de ronde rug en weinig schoft...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:21

Ik ben ook wel heel benieuwd.. lijkt me heel onprettig voor het paard, maar ja, dat is een schuivend zadel natuurlijk ook..

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:29

Als je zadel nu niet past dan gaat het niet passen door een antislip pad.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om tot die tijd niet te rijden of een zadel met bredere boom kopen/lenen.
Een niet passend zadel heeft erg nare gevolgen voor het paard!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:17

Om even voor mezelf te spreken: Mijn zadel is op maat gemaakt, maar de kussens moeten nog inklinken en daarom schuift het zadel. De kussens zullen alleen vormen naar het paard als het zadel goed stil ligt, maar het zadel ligt alleen goed stil als de kussens goed gevormd zijn.. Zo zijn er nog wel meer gevallen waarbij een anti slip pad (als het dus niet te onprettig is voor het paard) een tijdelijke uitkomst is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 22:19

batje schreef:
Om even voor mezelf te spreken: Mijn zadel is op maat gemaakt, maar de kussens moeten nog inklinken en daarom schuift het zadel. De kussens zullen alleen vormen naar het paard als het zadel goed stil ligt, maar het zadel ligt alleen goed stil als de kussens goed gevormd zijn.. Zo zijn er nog wel meer gevallen waarbij een anti slip pad (als het dus niet te onprettig is voor het paard) een tijdelijke uitkomst is.

ben ik het wel mee eens...
je hebt bijv. ook zulke ronde paarden waarbij het zadel, ook al past het echt goed, toch wat gaat schuiven, en als zo'n pad dan de uitkomst biedt, waarom niet...
lijkt me altijd nog prettiger dan een voorsingel bijv...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:48

hij past echt als ze dunner is. ik longeer nu veel om der dunner te krijgen.

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:54

hoi.. ik heb een "badmat"antislip voor mijn tinker..werkt geweldig!
alle zadels(3 tot nu toe) schoven enorm, heb een borsttuig en voorsingel gehad en vond dat echt een ramp! die gebruik ik liever nooit meer.
Nu een rechthoekige mat met gaatjes en geen schuivers meer..ze heeft ook nog eens een superglad huidje dus kan echt zeggen dat het voor mij werkt..wat wel minder is, krijg nu een ghost en moet de badmat echt wel bijknippen, anders is het geen gezicht, komt er onder uit namelijk... Bloos Clown

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:04

dank je wel Ja