Getordeerde boom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knakkertje

Getordeerde boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 09:14

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem...
Al een tijdje had ik het gevoel dat het zadel niet lekker lag. Ik heb er een zadelmaker bij laten komen en die zag vrijwel direct dat de boom getordeerd is waardoor het zadel naar links "draait". Opvullen was geen optie dus ik een korrectorpad t.w.v. € 200,00 aangeschaft als noodoplossing.

Het zat me niet lekker dus ik de fabrikant (Equinefit) gemaild met dit verhaal en die zegt weer dat je dit niet kunt zien, het zadel moet dan gestript worden.
Inmiddels ook een andere zadelmaker gebeld en die bevestigde het verhaal van Equinefit en zei dat dit waarschijnlijk met opvullen toch te verhelpen is.

Verwarrend!!

Voordat ik een ander zadel ga aanschaffen wil ik echt zeker zijn dat het niet anders kan. Dit zadel zit lekker en de kosten voor het opvullen zijn tenslotte een stuk lager dan een nieuwe aanschaffen!

Maar goed, er komt nu een andere zadelmaker dus ik ben benieuwd. Ik moet er ook bij zeggen dat het paard de afgelopen maanden heel anders in zijn bespiering is komen te staan.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring?

Greetzzz!

unamie

Re: Getordeerde boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:02

Om te kunnen bepalen of de boom (getordeerd) scheef is, kun je het beste het zadel uitkleden (onderkussens er onderuit halen)als je de boom dan op een (rechte) bok legt, kun je zien of het zadel scheef is.
alas ik een (2e hands) zadel koop, laat ik het altijd op deze manier nakijken op scheefheid