Ik word gek van dat zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Ik word gek van dat zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 17:36

Ik heb eindelijk het perfecte zadel gevonden. Eén die aan al mijn wensen voldoet.
Maar hij moet om de haveklap aangepast worden omdat Anouar zo veranderd. Nou heb ik een super zadelmaker, maar ik durf zowat niet meer bij hem aan te komen.

Ik heb het zadel nu ruim een jaar, helemaal nieuw gekocht. Intussen is hij al 4 keer aangepast. De eerste keer is hij gewoon opgevuld, logisch bij een nieuw zadel. Paar maanden later is de vulling weer wat bijgewerkt omdat hij iets te hoog kwam te liggen aan de voorkant. Na de zomer kreeg Anouar opeens een drukplek, is het zadel helemaal opnieuw opgevuld. Paar maanden later werd Anouar opeens veel ronder, gevolg dat de boom twee maten groter gemaakt moest worden.

En nu glijdt hij weer heel erg naar achteren Rolleyes
Ik twijfel echt niet aan de kundigheid van mijn zadelmaker, ik heb gewoon een paard dat constant aan het veranderen is.
Maar wat kan ik hier nou aan doen? Al die keren is de zadelmaker geweest en hoefde ik niets te betalen, maar ik schaam me nu gewoon om hem weer te bellen, hij wordt nog arm van mij Clown

Meer mensen die hier last van hebben en hebben jullie misschien ideen.
Ik hoor soms mensen die jaren met hetzelfde zadel doen zonder dat er iets aan gedaan moet worden. Dat wil ik ook.

Daisies

Re: Ik word gek van dat zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:13

Als je zadel veranderd moet worden is dat nou eenmaal zo, je kan moeilijk zeggen tegen je paard dat het niet mag Clown Maar je paard veranderd wel erg snel, ik heb dat nog nooit mee gemaakt!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:15

Een boomloos zadel nemen? Knipoog
Je hebt gewoon pech dat je zadel zo vaak aangepast moet worden.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 05-03-08 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:20

Kun je niet een dek met inlages eronder doen, zodat je de kleinere veranderingen kunt opvangen door de inlages aan te passen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 18:23

Boomloos is geen optie, dat heb ik geprobeerd, maar daar kreeg hij drukplekken van.

Een pad met inlages zou wel een optie kunnen zijn, maar ik vind het dan weer lastig om zelf te bepalen welke inlages ik wanneer moet gebruiken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:28

als je zo'n dekje wilt kopen bespreek dat eerst met je zadelpasser, ik zou gew.oon terug gaan! ik denk dat ie man je liever te vaak ziet dan te weinig, op de manier laat je zien dat je echt om het dier geeft en niet wilt gaan lopen rommellen met bontjes en dergelijke

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:44

Ja idd toont alleen maar dat je geeft om je dier. En ja denkt niet dat je er iets aan kan doen dat hij zo vaak verandert. Anders zou je misschien aan kunnen bieden een vergoeding te betalen aan je zadelmaker als hij weer langs moet komen?

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:47

een boomloos heb je geprobeerd, maar daarvoor rij je te lange ritten zeker? Misschien een ander merk boomloos proberen? Er zit heel wat verschil op he...

en anders zal je toch steeds naar je zadelmaker moeten blijven lopen denk ik Lachen

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:52

Misschien eens kijken naar flair, dat kan je in elk zadel in laten bouwen (maar denk dat je dan ook moet aanpassen)

edit: typfout

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:54

Misschien is een skito pad een oplossing? Zijn wel erg prijzig maar zijn wel heel erg fijn, en het memory foam vormt zich iedere keer precies naar de rug.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:16

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:29

Gewoon terug gaan naar de zadelmaker! Als de beste man het toch beu wordt om je zadel telkens gratis aan te passen dan zal hij je er echt wel iets voor aanrekenen hoor.
Maar om je nog even een hart onder de riem te steken: mijn AV veranderde ook heel erg van vorm. Maar ik had telkens de pech dat er in België precies geen bekwame zadelmakers zijn. Niemand kon mijn zadel aanpassen dus moest ik telkens een nieuw zadel kopen. Het toeval wou dan ook nog dat mijn paard alleen dure zadels past maar na een half jaar passen die natuurlijk ook weer niet meer.... Scheve mond Ik heb nu sinds kort een op maat gemaakt zadel (Daaleman) maar het is nog te zien of deze gaat blijven passen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:30

Ik dacht ook aan flair. Of een Korrektor pad eronder... Kan een oplossing zijn.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:32

latig he , zadels ...
ik heb er ook last van ... heb een paard dat in mei 5 jaar word en ondertusen is dit mijn 3de zadel en hij is al paar x aangepast ...
het enigste wat je kan doen is toch je zadelmaker bellen Clown

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:46

XxSultanxX schreef:
latig he , zadels ...
ik heb er ook last van ... heb een paard dat in mei 5 jaar word en ondertusen is dit mijn 3de zadel en hij is al paar x aangepast ...
het enigste wat je kan doen is toch je zadelmaker bellen Clown

Gelukkig begon mezelf ook al gek te voelen Tong uitsteken zit nu met mijn 3e zadel (zadel nr. 1 was te klein voor mij, zadel 2 niet meer aanpasbaar, zadel 3 moet weer aangepast worden). En met verschillende operaties :p . En ja hoor maandag komt er weer een zadelmaker langs Clown

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:31

Toch lijkt het me niet verkeerd eens een second opinion te vragen bij een andere zadelmaker.
Misschien is de vulling en/of boom-maat toch niet helemaal zoals het moet zijn...
Ik kom qua zadels zoveel ellende tegen, ook van zadelmakers die "goed" bekend staan.
voor advies mag je me altijd PMen