Human & Horse heart bridle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskes200

Human & Horse heart bridle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 13:01

Dag iedereen,

Zijn hier mensen die het Human & Horse heart bridle hebben van Greetje Hakvoort? Welke maat hebben jullie en welk ras, stokmaat hebben jullie. Ik twijfel over de maat voor mijn d-pony van circa 1,46cm (rijpony type New forest). Zou ik toch voor maat pony gaan of maat paard? Op de site zelf staat dat maat pony past tot een kleine cob, maar wat moet ik verstaan onder kleine cob.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

KastorB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:49

Hoi,

Heb je 'm ondertussen al aangeschaft? Ik heb hier voor mijn Ijslander van ca. 135cm eerst een pony besteld. Paste op zich wel goed, maar achter de oren zat hij wel heel erg krap. Ik heb dus nu maat full besteld. Qua bakstuk leek hij niet veel te schelen en de neusriem en keelriem zijn heel ruim verstelbaar.
Verder leek het me ook wel beter als de neusriem net wat groter was, zodat het gedeelte met de ringen wat verder komt. Het zat vrij hoog op de neus in maat pony.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pluisje88

Re: Human & Horse heart bridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:56

Ik heb hem zelf niet aangeschaft want hij is boven mijn budget, maar ik werk er wel maandelijks mee en ze zijn echt mooi

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:13

Ik heb voor mijn merrie van 1.74 uiteraard voor paard gekozen. Ze heeft wel een fijn hoofdje en alle bandjes zitten op het strakste of bijna op het strakste. Ik weet niet in welke omgeving je woont? Mocht je rond Tilbrug wonen dan kan ik hem wel eens naar je meenemen om te passen :)

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:31

Als dat niet het allerknapste haily hoofd is <3 <3 <3 <3

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:39

pluisje88 schreef:
Als dat niet het allerknapste haily hoofd is <3 <3 <3 <3

:j :):)

Jeskes200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 03:16

Bedankt iedereen, ik heb maat paard aangeschaft. Alle gaatjes staan wel op het strakste maar hij past. Heel blij mee.

KastorB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:15

Jeskes200 schreef:
Bedankt iedereen, ik heb maat paard aangeschaft. Alle gaatjes staan wel op het strakste maar hij past. Heel blij mee.

Oh super! Heb je er ook de teugels bij?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 19:25

Even een schopje!

Ik liep vandaag in de EJ en kwam dit hoofdstel/kaptoom tegen. Verrast over de kwaliteit van het zachte leer!
Zijn er mensen met meer ervaringen? Hij is redelijk prijzig (€219) maar aan de andere kant wel veelzijdig.

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:58

Ikzelf zit een beetje ermee dat wanneer het bit erin hangt en ik wil rijden dat de bitringen tegen de kinriem/kussen aankomt, waardoor er storing ontstaat in het contact :+ (en soms een ongewilde inwerking op de neus). Voor mijn paard heb ik een full, maar ze heeft een klein hoofdje, waardoor ik eigenlijk de kinriem van het ponyhoofdstel zou moeten hebben. Laat dat nou net niet mogelijk zijn :+

De riempjes van het kopstuk lijkt heel ‘droog’ te zijn. Voelde al vanaf het begin anders aan qua leer. Misschien had ik gewoon pech en/of zijn ze nu verbeterd. Verder wel heel erg tevreden met het hoofdstel en als ik het geld zou hebben dan zou hem zo weer kopen :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:44

Je kan alrijd de clips eraf halen mochten het daar te groot zijn .
Lijkt me overigens ook fijner als van die metalen clips op een hoofd .

Ik heb hem begin vorig jaar eens gepast . De cob lag niet mooi en de full was onder kaak en kin te ruim heb hem retour gedaan en bedacht me later dat ik de clips eraf had kunnen halen .
Maar daarna niet opnieuw gekocht om dat te proberen zonder clips .

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:18

Voor wie er nog één wil aanschaffen, ze hangen bij de epplejeck in de sale hoek

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 13:21

Odetje92 schreef:
Voor wie er nog één wil aanschaffen, ze hangen bij de epplejeck in de sale hoek

Oh?? Wat kosten ze?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:05

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 16:12

Ik heb hem laatst gehad om de passen. Alleen bij de neusriem/kinriem en keelriem te groot. Ze heeft echt een Ponyhoofd (d pony). Heb de ponymaat niet meer gepast, die leek mij qua kopstuk erg klein worden.

Jammer, want t was een erg mooi hoofdstel, mooi zacht leer ook.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 08:52

Oh wat tof, goede aanbieding zeg!

Ik zit eraan te denken er nu een te bestellen maar twijfel erg over de maat. Hij heeft qua halsters een kleine full (maar dan nog wel op het strakste gaatje).
Ik ben dus bang dat full te groot gaat zijn maar anderzijds is hij 2,5 en groeit dus nog… lastig lastig

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:11

sanso schreef:
Oh wat tof, goede aanbieding zeg!

Ik zit eraan te denken er nu een te bestellen maar twijfel erg over de maat. Hij heeft qua halsters een kleine full (maar dan nog wel op het strakste gaatje).
Ik ben dus bang dat full te groot gaat zijn maar anderzijds is hij 2,5 en groeit dus nog… lastig lastig

Ik heb hem van de week ook gekocht (met de korting). Mijn paard heeft een kleine cob/medium cob en past de Full ook.

Ik zag op de maattabel bij ej dat het kopstuk van de pony net zo groot was als de Shetlander uitvoering. Dat wordt echt te krap voor die van mij :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 11:03

Ik heb ze tijdens de opleiding daar veel in handen gehad maar ze zijn heel ruim verstelbaar hoor. Ik vond ze erg mooi maar alleen gewoon veel te duur voor mij

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:04

Als ze normaal een kleine full heeft, denk ik dat het wel moet passen. Ik kreeg hem bij die van mij met een kleine cob passend afgesteld, alleen de kaakriem en kinriem te ruim. Qua bakstukken kreeg ik hem goed afgesteld.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 13:10

Ik ben afgehaakt toen ik geen losse onderdelen kon bestellen van dit hoofdstel, echt jammer want het is een mooi hoofdstel.