Therapie dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horsie84
Berichten: 547
Geregistreerd: 11-11-16

Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-23 22:38

Dag allemaal,

Waarschijnlijk moet dit topic heel ergens anders naar toe geplaatst, maar ik ben opzoek naar ervaringen!

Ervaringen van de verschillende therapie dekens.

Back on track
Rambo
Bucas
En welke allemaal nog meer?

Ik ben erg benieuwd naar merken en ervaringen.


mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:42

Ik heb die van bucas. Ben er erg tevreden over en m'n paard is er ook blij mee. Zij had toen ze kwam hele erge spierspanning, en de deken heeft haar echt een stuk kunnen helpen. Ik heb de "winterversie " dus als zweetdeken. Dus gebruik het alleen in de winter maar uurtje voordat ik ga rijden leg ik het erop en na het rijden ook weer.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:50

Het effect per paard is héél verschillend. Ik had voor de mijne de Bucas maar die vond ik 3 keer niks lijken te doen. Later eentje van BoT gekocht, hier wel tevreden over!

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:57


springen is passie, dressuur is een kunst

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 09:19

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Hutcherson

Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:10

Ik ben dol op de catago FIR-tech. Zitten keramische vezels in die de warmte terugkaatsen naar het lichaam zeggen ze. Weet niet of het echt terug de spieren in gaat maar paarden hier staan er altijd helemaal lekker onder te chillen.

lonimma
Berichten: 119
Geregistreerd: 21-06-06

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:14

Ik heb de bucas deken, ik kon er niet van zeggen dat ze in het werk er heel anders van werd, maar ze veranderde op transport van een paard dat vol in het zweet stond, terwijl ze ogenschijnlijk rustig leek, naar een paard dat even rustig bleef maar volledig droog van de trailer kwam. Dus wat het precies deed, geen idee, maar ik was er heel blij mee!

Spoiler:
Z1 + 5

Lys_PPA

Berichten: 1332
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:15

Ik heb de Bucas deken, maar ik merk er geen verschil mee. Wellicht als ik m iets consequenter zou gebruiken, dus 1 uur vtv opleggen. Nu leg ik hem meestal na de training nog even erop in plaats van de zweetdeken.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:13

Ik gebruik hem sinds afgelopen winter voor mijn oudje. Als ik opstap is hij van de winter aanzienlijk soepeler dan zonder de deken. Nu voor de zomer de mesh versie aangeschaft. Ik ben er ook blij mee!

Iemand een Kerstmuts gevonden?

GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:16

De deken zelf niet
Maar wel de dekjes van Catago met de fir tech stof.
En mijn paarden lopen er zoveel beter onder (soepeler) dan ze doen onder een gewoon dekje.
Zelf heb ik voor mezelf de zomer handschoenen. En eigenlijk, ik de grootste kouwkleum? Hele winter geen koud gehad.
Voor mijn nek ook een “brace” van hun. En een shirt. En bij mezelf voel ik echt het verschil

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:41

Ik gebruik de back on track supreme maasdeken in de zomer en de rambo ionic fleece in de winter. Vooral bij back on track merk ik duidelijk verschil. Paard ontspant vrij snel en staat te slapen. Als ik de deken op stal op doe ligt hij vaak binnen 30 min te slapen.

Daarnaast gebruik ik beenschermers en stalbeschermers van hetzelfde merk en ook daar goede ervaring mee.

Ik heb ook catago firtech en weatherbeeta theraphy tec producten en dat werkt ook prima.

Bucas geen ervaring mee aangezien de pasvorm niet voor m'n paard geschikt is.

Een wat ouder topic waar je ook info uit kunt halen : [HAR] Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Pap 14-01-44/17-11-11

Horsie84
Berichten: 547
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-23 18:51


Muze
Berichten: 5258
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Therapie dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:26

Ik had de bucas recuptex maar hij viel erg strak om de hals en boeg van mijn ruin.
Twijfel om nog eens een maatje groter te proberen en dan toch de light versie, om ook op de trailer te proberen.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sterrenpony en 91 bezoekers