Bitloos hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MustangII

Berichten: 393
Geregistreerd: 09-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:43

Mkango schreef:
MustangII schreef:
Ik heb een nieuw bitloos te koop van Schockemöhle Equitus zwart je kan daar extra bit riempjes aan maken en dan kan je er een bit aanmaken
Maar ze zoekt én geen bit én geen sidepull. :+


Oké maakt niet uit zover had ik niet terug gelezen... Denk bied het gewoon aan

Lomax123
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:14

Avalanche schreef:
Super gedaan zo. Belonen met ontspanning idd :j


Dankjewel, haar op deze manier dingen aanleren werkt goed bij haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:57

Lomax123 schreef:




Dankjewel voor je reactie, ik ben zelf ook recreatie ruiten inderdaad zonder wedstrijd ambitie. Ik weet dat mijn paard en ik het wel kunnen maar ik rijd liever door het bos en maak af en toe een sprongetje.

En als je het bit aannemen traint door middel van in doen, zodra ze het aanpakt weer uit doen, snoepje geven en dan dat een paar keer doen.. Zou ze daar prettig op reageren?
Ik heb nu ook een sidepull van FRA inderdaad fijn hoofdstel, kaakgekruisd loopt hij toch fijner mee :)[/quote]


Dan zou ik haar eerst het bit in moeten krijgen. Vandaag heb ik haar een paar keer eraan laten snuffelen, en als ze dan ontspande, haalde ik het weg. Na een paar keer wiebelden haar lippen, en haalde ik het weg en gaf een snoepje. Heb het kort gehouden, paar minuten maar. Daarna bitloos erin gehangen en in de bak gereden.[/quote]

Jaa heb je goed gedaan! :)

iina

Berichten: 52
Geregistreerd: 04-05-23
Woonplaats: Westerlo (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 10:50

Op facebook Woef&Hoef eens opzoeken. Kun je op maat en naar wens laten maken <3
Momenteel even non actief maar binnenkort weer actief!

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:09

Ik heb zelf allerlei bitloze optomingen gebruikt en verkoop ze ook, en mijn favoriet blijft toch de hackamore. Gewoon een hackamore met schaartjes. Liefst de S-hackamores :j Of een Cross-rope-bridle touwhalster.

Bij kaakgekruist is het inderdaad vooral oppassen dat het zo goed mogelijk "lost" bij de kaakkoorden. En een extra lastige situatie geven paardenhoofden met veel "baardhaar" dat tussen de kaakkoorden kan gaan zitten.

Een side-pull vind ik persoonlijk ook niks want daar heb je totaal niks mee te vertellen wanneer een paard het hoofd omhoog doet := Maar sommige mensen zweren erbij, het is maar net afhankelijk van je paard natuurlijk :)

Er zijn test-services waarbij je verschillende merken en modellen kan proberen, wellicht is dat wat?
Tenzij er iets is dat je vanaf de plaatjes al erg aanspreekt natuurlijk :)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 11:18

Wij zijn erg tevreden over de multibridle Crodola van bitloospaardrijden.nl

Helaas is ze ermee gestopt. Wellicht nog ergens tweedehands te krijgen?

Voordeel van de multibridle is dat je kunt kiezen uit kaptoom, sidepull of gekruist.
En deze was de enige die niet voor de ogen van ons paard kwam.