Nika horse products hoofdstellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 18:10

Volgens mij is er nog geen topic over de prachtige hoofdstellen van Nika <3 Ik wil voor mijn nieuwe bijrijdpaarden twee hoofdstellen bestellen maar na weken dubben ben ik er nog niet uit :+ Ben verliefd op het hoofdstel "Governer", maar deze is helaas momenteel niet leverbaar..

Ik ben benieuwd wie hier allemaal een hoofdstel van Nika heeft en ook wat de ervaringen zijn! :D

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:34

Ik heb deze van hun. Prima hoofdstel. Heel zacht leer. Neusriem wel minder mooi aan elkaar genaaid. Bij duurdere merken is de neusriem en sperriem vaak uit 1 stuk. Hoofdstel begint nu wel barstjes te vertonen aan de riempjes. Maar moet zeggen dat ik ook niet goed ben in invetten :+ dat is al weer zeker een jaar geleden. Heb het hoofdstel inmiddels een jaar of 5.


Afbeelding

MayoNeighs

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:23

Ik heb ongeveer 3 jaar gereden met het trens-hoofdstel Thor. Super tevreden van. Ik ben héél slecht in mijn tuig onderhouden, maar deze bleef supermooi. Enkel maar gewisseld van hoofdstel omdat ik er eentje vond met rosé gespjes. O:)

Ik heb nu het stang en trens hoofdstel Inferno Glitter Black en ben hier wederom zeer tevreden van.

De levering gebeurt zeer spoedig en prijs-kwaliteit is het zéker de moeite. Stang en trens hoofdstellen zijn normaal zeer duur, maar deze was slechts € 70. Kan je niet voor twijfelen. Mijn paard is ook zeer vernielzuchtig, maar deze begeven het niet! Ook heel fijn dat er teugels bij geleverd worden.

Afbeelding

Django_Mette

Berichten: 1372
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:39

Ja Nika! Hier ook al jaren geleden twee hoofdstellen aangeschaft en ik heb er regendekens besteld voor mijn Shetje - want een roze regendeken is bijna nergens te vinden voor die kleintjes, of voor goud geld :+

Mijn vorige pony heeft een hele tijd het Oxford model gedragen, en deze gebruik ik nu weer voor mijn jonkie <3 Ik heb wel de frontriem vervangen, want die vond ik te minimalistisch en iets te klein. Ik vond het wel echt service dat ik er twee maten neusriem bij kreeg.
Afbeelding

En mijn huidige pony draagt hem nu ook af en toe. We moeten nog wel zien of hij er fijn op loopt, maar voor het beleren is het prima. En dan kan hij altijd nog iets anders aan :)
Afbeelding

Mijn Shetlandpony heeft ook een hoofdstel, maar die draagt hij eigenlijk nooit. Dat was een limited edition pretty in pink met roze slangenprint. De neusriem was uiteindelijk veel te groot, dus die heb ik er gewoon af gehaald :D Nu draagt hij hem alleen maar als er foto's gemaakt worden of als ik met hem ga lopen op de weg, al doet hij dat ook wel prima met gewoon een halstertje.
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 13:27

Leuk alle foto’s al! Ik heb toch net de Governor besteld, het zachte kopstuk achter de oren heeft me over de streep getrokken. Het gaat om deze:

Afbeelding

Ben heel benieuwd!

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 13:40

Jarenlang de rood-wit-blauw onderlegde gehad. Dutch heette hij dacht ik. Ook nog de allure gehad die ook echt heel mooi was. Beide heel zacht leer. Helaas toen verkocht omdat ik stopte met rijden van dat paard

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:47

Ik heb er ook een hoofdstel van, model weet ik even niet bij naam. Voor die 5 tientjes vindt ik het een prima dingetje en ben ik er erg tevreden over. Ik heb hem slechts 2 weken in gebruik en merk wel dat het leer veel sneller uitloopt dan bij een duurdere kwaliteit leer. Ik moet eigenlijk al gaatjes bij gaan prikken in de sperriem bijvoorbeeld.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 21:58

Ik heb deze 2 van Nika. Alleen stang & Trens ga ik niet meer gebruiken dus ik twijfel of ik die blijf houden of ga verkopen.
https://www.nikahorseproducts.nl/hoofds ... naaid.html
https://www.nikahorseproducts.nl/hoofds ... naaid.html

Donner staat zelfs op haar website met de foto's die ik gemaakt heb van het trens hoofdstel :D
Echt een onwijs fijn hoofdstel, toen die tijd eigenlijk te groot gekocht dus zelf gaatjes erbij gemaakt. Ondertussen is het hoofdstel alweer 4 jaar oud en nog steeds onwijs blij mee! Twijfel wel om een keer een nieuwe aan te schaffen aangezien die kleine stopjes (weet niet hoe het heet :+ ) allemaal naar beneden zakken, vooral bij de keelriem en bakstukken. Verder is het trens hoofdstel nog steeds echt super fijn. Moet wel een nieuwe sperriem hebben die is wel echt uitgelopen namelijk.

Stang & Trens ook enorm tevreden over, zelf gebruik ik hem nu niet meer maar is en blijft ook een mooi hoofdstel

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 22:07

Hier ook al paar jaar tevreden gebruiker. Het leer is fijn zacht en onderlegd. Blijft lang netjes. Idd bij het hoofdstel wat ik nu een jaartje heb vrij vlot gaatje bij moeten prikken. Maar hier heel tevreden over prijs/kwaliteit. De meeste hoofdstellen in dezelfde prijsklasse zijn vele malen slechter als die van Nika.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:18

Ik heb er ook een aantal van Nika. Ben echt een zeikerd qua kwaliteit maar vind nika prijs-kwaliteit echt super.
Ik heb die rood wit blauwe, die met blauw onderlegd,1 met witte lakneusriem en had voor mijn vorige pony de gouden choco.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 23:55

Ketly schreef:
Leuk alle foto’s al! Ik heb toch net de Governor besteld, het zachte kopstuk achter de oren heeft me over de streep getrokken. Het gaat om deze:

[ [url=m/bXsjlC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben heel benieuwd!


Dit hoofdstel heb ik ook op mijn lijstje, ik twijfel alleen over de maat.

Vallen de hoofdstellen ruim of normaal?

Marsie2
Berichten: 151
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 00:03

Ik ben helemaal fan van de hoofdstellen van Nika horse products, ik heb er meerdere van. Ze zien er prachtig uit en tegen een hele nette prijs. Fijne teugels en heel zacht soepel leer.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 08:28

Ik heb er meerdere, scheve neusriemen, schimmel in/onder de steentjes dus dat die groen zijn ipv crystal. Overigens uiteindelijk wel netjes opgelost hoor. Maar ze kunnen dus wel slechte dingen leveren, heb het idee dat het niet zo gecontroleert word ofzo

WhiteCanary

Berichten: 38
Geregistreerd: 13-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:09

Ik heb vorige week bij Nika stang&trens hoofdstel Vivaldi gekocht. Omdat deze zo goed beviel en het mijn paard zo goed staat heb ik 3 dagen later hetzelfde hoofdstel ook in trens variant gekocht (Allure). Ik ben met beide hoofdsteden super blij en vind de kwaliteit ook goed. Over langere termijn kan ik natuurlijk nog niet beoordelen maar tot nu toe ben ik zeer tevreden :)

Afbeelding

Afbeelding

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:41

Hier ook Nika hoofdstel. Leer bleef heel goed en de mijne is wel netjes afgewerkt. Altijd heel blij mee geweest. Ligt nu helaas in de kast omdat ik op dit moment paardloos ben maar hij zat mijn kwpner super. Ik vind de dekens ook top.
Afbeelding

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:55

Ik heb ook een hoofdstel bij Nika besteld! De stang en trens Sandreo. Ik dacht eerst: dat kan niks zijn voor dat geld. Maar lees overal hele goede ervaring dus ik gok het erop. Ben erg benieuwd!

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:09

Jodi93 schreef:
Hier ook Nika hoofdstel. Leer bleef heel goed en de mijne is wel netjes afgewerkt. Altijd heel blij mee geweest. Ligt nu helaas in de kast omdat ik op dit moment paardloos ben maar hij zat mijn kwpner super. Ik vind de dekens ook top.
[ [url=m/a1Xgim.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb deze ook alleen dan wit onderlegd. Heel soepel en fijn hoofdstel.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 13:02

Mijn Eldorado bevalt erg goed! Ik twijfel om er nog en hoofdstel bij te kopen en dan wit onderlegd, maar ben er nog niet helemaal over uit. Dit is de Eldorado:

Afbeelding

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:03

Iemand toevallig de Frank of de Denver in gebruik? Twijfel welke ik moet kopen voor mijn haflinger. Hoe is de maat? Heb nu een micklem maat full, past opzich prima maar wil weer terug naar een Engels hoofdstel

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:45

Hier gigantisch blij met m'n Atari glitter black met lak neusriem <3 Krijg er ook veel complimenten over! Ik heb hem nog niet heel lang dus kan verder niks zeggen over de lange termijn maar de mijne is prachtig en goed afgewerkt, de kwaliteit lijkt tot nu toe heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:49

NorwayFjord schreef:
Hier gigantisch blij met m'n Atari glitter black met lak neusriem <3 Krijg er ook veel complimenten over! Ik heb hem nog niet heel lang dus kan verder niks zeggen over de lange termijn maar de mijne is prachtig en goed afgewerkt, de kwaliteit lijkt tot nu toe heel goed.

[ [url=m/AA3QwX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xUucBw.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ur7qyo.png]Afbeelding[/url] ]


Wauw, die is echt prachtig! Ga gelijk zoeken := :D
Welke maat heeft je haf om?

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Nika horse products hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:50

Valt achterover van de prijs, zijn ze echt maar 65 euro :wow: ?

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:01

BloemBloem schreef:
Valt achterover van de prijs, zijn ze echt maar 65 euro :wow: ?

Hahaha ja echt! Wink draagt maat full :)

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:02

NorwayFjord schreef:
BloemBloem schreef:
Valt achterover van de prijs, zijn ze echt maar 65 euro :wow: ?

Hahaha ja echt! Wink draagt maat full :)


Wat een grap :)), ik ga eens kijken wat er nog in Cob beschikbaar is, de
NF pony heeft een wat kleiner koppie :D

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 17:06

Succes haha! Ik ga nog even kijken voor een mooie frontriem want ook daarvoor betaal je een appel en een ei. Eens kijken of die ook goed houden :D