Degelijke halsters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-23 10:31

Goedemorgen Bokt!


Welke merken maken degelijke halsters die een stootje kunnen hebben? Ik weet dat bijvoorbeeld Anky heel sterk is, maar er zijn er vast meer. Het liefst met dat soort clipsluitingen aan de keelriem in plaats van de klassieke musketonhaak.

En dan gooi ik ook gelijk de vraag op, zijn de Back on Track halsters mooi stevig? Ik heb mijn oog daar ook een beetje op, maar kan daar alleen aankomen door te bestellen, en ik heb geen zin om spullen te moeten retourneren. :')

Met dank!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Celebi
Berichten: 3625
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:56

Mijn paard krijgt alle musketonhaken stuk als hij zijn halsters om moet houden. Veerclips zijn een super alternatief! Die van Shires vindt ik erg mooi, fijn onderlegd ook met neopreen. Kramer heeft ook hele degelijke halsters met veerclips.

Mijn paard heeft een periode op een stal gestaan waar halsters 24/7 om moesten blijven en dat was echt vreselijk. Bleef maar halsters kopen. Uiteindelijk waren deze twee merken perfect. Robuust, zacht en stevig.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:30

Bucas heeft ook fijne halsters met een anatomische clip ipv musketonhaak.

Kieck <3

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:32


Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:37


Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:39

Bucas! Ideale weide halster, onwijs sterk en ook nog netjes geprijsd (19€ uit mijn hoofd).

BoktVerlaten
Berichten: 427
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:43

Weaver! Bij eurohorse of bij equiwal (langere levertijd maar kun je naam op laten borduren)

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-23 11:44

Super, bedankt voor de tips al! Ik ben nu op weg naar de epplejeck, dus ga even kijken welke van de suggesties ze hebben. Bucas geloof ik sowieso!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Lavitabella

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 11:52

Ik heb hier ook altijd bucas. Nu heb ik geen echte slopers maar de halsters gaan echt al jaren mee en nog in goede staat!

Celebi
Berichten: 3625
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:29

Bucas heb ik ook gehad, maar die was voor het mooie net te mal om de neus helaas. De Shires die ik noemde hebben ze ook bij de EJ. Je herkent ze aan de neopreen onderleggers onder de neusriem en het kopstuk.

Hopelijk vind je wat moois!

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:02

Ellen_ov schreef:
Bucas! Ideale weide halster, onwijs sterk en ook nog netjes geprijsd (19€ uit mijn hoofd).

Vind je dat niet eng? Ik heb in de weide toch liever dat mijn halster knapt bij een paniek situatie. Dat doet deze niet zomaar...

Op de weide altijd een veiligheidshalster om.

Oskarrino
Berichten: 792
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:09

Britt_xxx schreef:
Ik heb deze van Tekna, die is ook echt heel stevig!
... Of, tenminste, bij mij leeft 'ie nog. :+

https://www.ej.nl/halster-tekna_bruin_62607.html


Deze heb ik ook!

Valt wel klein, ik heb maat Cob en die zit op z'n grootst écht net nog goed... Dit halster heeft al veel meegemaakt maar nog steeds heel. Ook fijn materiaal en gemakkelijk met een doekje schoon te maken. Gebruik hem nu dagelijks en ziet er nog steeds nieuw uit :)


Afbeelding

Oskar <3

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:20


marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-23 17:06

Ik ben thuisgekomen met een bucas halster voor hem. Ik ben benieuwd! Passen zal hij wel, ik heb zijn vorige halster even meegenomen om te vergelijken, en de maat lijkt in ieder geval perfect.
Het is niet voor 24/7 om ofzo trouwens, hij hoeft er alleen aan te staan bij poetsen of grondwerken, dat soort dingen. Maar ik vind veel halsters tegenwoordig zo slap aanvoelen, of de fournituren begeven het snel.

Ik stond nog even met deze in mijn handen, maar die vond ik toch wat aan de prijzige kant. :+ Eerst maar kijken hoe de Bucas bevalt.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:57

Ik heb voor mijn twee ruinen ook twee bucas halsters en die gaan nu drie jaar mee en worden dagelijks gebruikt (niet op de wei). Ik vind ze heel fijn en zou weer voor bucas gaan mochten ze ooit stuk gaan.

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:05

Spenk schreef:
Ellen_ov schreef:
Bucas! Ideale weide halster, onwijs sterk en ook nog netjes geprijsd (19€ uit mijn hoofd).

Vind je dat niet eng? Ik heb in de weide toch liever dat mijn halster knapt bij een paniek situatie. Dat doet deze niet zomaar...

Op de weide altijd een veiligheidshalster om.

Ja en nee… ik snap wat je bedoeld maar ik heb een ruin welke erg speels is. De ruinen onderling plukken ook telkens aan de dekens en halsters. Met een veiligheid halster blijf ik (nouja de pensionhouder/stalmedewerker) aan de gang.

Ik zorg wel dat het goed aansluit. Dus geen enorm groot halster met aan alle kanten ruimte of ze zo over het hoofd kunnen trekken zogezegd.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:47

Ik zweer bij Hamilton. De beste halsters die er zijn. Gaan 10 jaar mee.

Born to slide, forced to work

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:37

Bucas is top.

Anky heeft magnesium gespen, dit is niet echt sterk.

Alleen is het vaak fijner als een halster breekt bij teveel druk.. Lastig kiezen, hoor.

Es war schön.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:05

Ik ben toch wel benieuwd waar een sterk halster nou nut voor heeft? Ik heb 6 jaar gedaan met een Harry's horse bont halstertje die het uiteindelijk van ellende begeven heeft.
Een paard dat schrikt vooral bij het poetsen of gaat hangen wil je echt geen klippen hebben die sterk zijn, achter de oren kan er erg veel kapot gaan. Qua weidehalsters heb je van die halsters met klitteband, dat zou mijn optie zijn, liever elke dag opnieuw om doen dan een paard dat klem staat.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:14

Zou er ook niet heel blij mee zijn als er losse halsters in de wei/paddock liggen, ook niet al te best voor de benen :+

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:22

Bucas! Super fijne en lichte halsters. En ze zijn onwijs sterk.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

pillow
Berichten: 7785
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:41

Spenk schreef:
Ellen_ov schreef:
Bucas! Ideale weide halster, onwijs sterk en ook nog netjes geprijsd (19€ uit mijn hoofd).

Vind je dat niet eng? Ik heb in de weide toch liever dat mijn halster knapt bij een paniek situatie. Dat doet deze niet zomaar...

Op de weide altijd een veiligheidshalster om.

Ik vraag mij dan weer af wat er in de weide is waar ze aan kunnen gaan hangen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 20:48

Ooooooh ik lees even de mee.

Voor mijn ene paard Ik heb een schockemohle die nu 12 jaar oud is. Is toe aan vervanging maar de nieuwe schockemohle is hele andere kwaliteit dan die van toen.

Mijn Fjord heeft een Anky. Perfect Bordeaux rood. Echter na een jaar te klein. Nergens meer te krijgen. Nadeel vind ik wel het gepil rond je gesp ringetjes.

Ik vind de Kentucky halsters prachtig, maar je leest werkelijk nergens reacties over functionaliteit en tevredenheid. Alsof ze alleen gebruikt worden voor transport en fotoshoots -O- . Iemand hier een Kentucky?

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:16

Echt prachtige halsters die Kentucky’s maar ammenoooooitniet dat ik zulk geld uitgeef aan halsters. Kan mij ook niet voorstellen dat zulke halsters omgedaan worden voor in de wei maar inderdaad voor transport/foto.

marleen_88

Berichten: 14043
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:17

Hier ook een Bucas fan, ik was altijd team Eskadron. Fijne halsters, zacht materiaal en prettige sluiting.

Doe wel en zie niet om


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 66 bezoekers