Degelijke halsters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksie
Berichten: 15
Geregistreerd: 28-01-23

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:27

Ik ben heel blij met de eskadron halsters. Super stevig en de simpelen zijn ook niet erg duur. Gebruik ze al jaren als weide halster en er is nog maar 1 gesneuveld.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:03

Ellen_ov schreef:
Echt prachtige halsters die Kentucky’s maar ammenoooooitniet dat ik zulk geld uitgeef aan halsters. Kan mij ook niet voorstellen dat zulke halsters omgedaan worden voor in de wei maar inderdaad voor transport/foto.


Hier lopen ze zonder halsters op de weide, maar gaan wel aan de halsters mee het bos in. Ik vind ( maar wie ben ik :P ) als ik weer 10 jaar met zo’n halster doe kost het me €7-8 per jaar……

De Harry’s horse en Br die ik heb voor de shetlander redden dan niet.

Maargoed er is nog niemand die ergens de kwaliteit kan omschrijven, en geen ruitersport zaak in de buurt die ze heeft.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:41

linda_arnold schreef:
Ooooooh ik lees even de mee.

Voor mijn ene paard Ik heb een schockemohle die nu 12 jaar oud is. Is toe aan vervanging maar de nieuwe schockemohle is hele andere kwaliteit dan die van toen.

Mijn Fjord heeft een Anky. Perfect Bordeaux rood. Echter na een jaar te klein. Nergens meer te krijgen. Nadeel vind ik wel het gepil rond je gesp ringetjes.

Ik vind de Kentucky halsters prachtig, maar je leest werkelijk nergens reacties over functionaliteit en tevredenheid. Alsof ze alleen gebruikt worden voor transport en fotoshoots -O- . Iemand hier een Kentucky?


Ik heb een halster van Kentucky! De plaited? versie. Soort van gevlochten. Heerlijk zacht, sterk en helemaal sjiek de friemel. Wel moeilijk schoon te houden omdat het vuil tussen de vlechtjes gaat zitten. Zeker geen aanrader als je slobber voert pffft.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:44

Mijn hengst heeft ook een Kentucky. Zo met die kleine pareltjes versiering. Is een soort kunstleer. Of het sterk is heb ik geen idee van. Hij trekt er nooit aan.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:59

pillow schreef:
Spenk schreef:

Vind je dat niet eng? Ik heb in de weide toch liever dat mijn halster knapt bij een paniek situatie. Dat doet deze niet zomaar...

Op de weide altijd een veiligheidshalster om.

Ik vraag mij dan weer af wat er in de weide is waar ze aan kunnen gaan hangen.


Halstertje trekken met je weidemaatje. Een keer het resultaat daar van mogen zien Dat paard was vast komen te zitten met zijn tanden. Het resultaat was dat alles goed scheef stond en hij er een paar kwijt was geraakt.
Of ff met je beslagen achtervoetje achter je oren krabben en dan met de tak van het ijzer aan je halster blijven hangen.

Het lijkt ver gezocht maar het gebeurd.

Ik ben dan ook geen voorstander van halsters om as je niet met je paard bezig bent.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 10:15

Afbeelding

Ik ben er blij mee! :D

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:49

Afbeelding
Deze Kentucky nu dik 1,5 jaar voor dagelijks gebruik. Ze heeft hem ook op de trailer om. Twee keer een touw stuk getrokken, maar halster is altijd heel gebleven. Ze heeft hem niet op de paddock of wei om. En hij hangt altijd in mijn kast, dus vangt geen stof. Dit is een recente foto, hij is nog steeds als nieuw :-) Van Lemieux heb ik een ongeveer zelfde halster. Ander kleurtje ;-) Zelfde verhaal :-).

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 12:22

Die is zeker mooi!
Ik geloof ook wel dat er aan kwaliteit een prijs hangt, maar ik vind dan €50-60 euro een nette prijs. Voor echt goed leer natuurlijk wel wat meer. Maar dan zie ik bijvoorbeeld weer zo'n micklem halster hangen voor ruim €80,- en dan krab ik me echt achter mijn oren. Ik was over het leer van dat multi hoofdstel destijds totaal niet tevreden. Het bleef altijd stug, kreeg heel snel een witte waas als ik het een week niet gebruikte... Dan wil je toch wel wat beters voor je geld.

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:43

Toen ik de titel zag dacht ik gelijk, anky! Maar die optie had je al gevonden. Ik vind de anky halsters by far de beste. Ze gaan gewoon niet kapot. Hier ook tevreden over eskadron. De tekna van kunstleer heeft een stadgenoot, ook hele fijne!

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 20:29

Anky is onverwoestbaar idd :j Ik heb er één gehad voor mijn vorige paard, maar hij paste niet zo mooi dus die heb ik aan een stalgenoot gegeven. Die gebruikt hem elke dag en hij ziet er nog als nieuw uit. Ik vind ze alleen vrij zwaar, vandaar dat ik er niet heel happig op ben.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:44


linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:02

Afbeelding

Door de Kentucky posters hier over de streep getrokken! Valt wel ruim vind ik, maar heel blij mee!

Voor de fjord een cob maat bestellen denk ik.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:53

Mooi kleurtje! Ze vallen idd ruim, mijn merrie heeft normaal extrafull en past deze ruim.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:10

Ik heb de Kentucky in het oranje voor m’n valkje <3

Voor dagelijks voor beide paarden een bucas en die bevallen ook echt goed. Zijn sterk en simpel te wassen, gaan hier al lang mee :jAfbeelding

Yummy

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:10

Ik sluit me ook aan bij bucas

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:06

Ik heb de Kentucky Cob voor mijn quarter hengst. Het past mooi in de lengte, maar de sluiting gaat maar net rond zijn kaken.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Degelijke halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:12

Ik heb graag een break away. Ik heb een Stubben, waarbij het stuk onder de gesp kan breken, super tevreden van, en een Anky, die qua clips ook makkelijk breekt. Liever een kapot halster dan een kapot paard :) haha er zijn hier in een jaar tijd al 4 halsters stuk gegaan, en ik vervang liever clips dan een heel halster.