welk graasmasker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xdesix
Berichten: 199
Geregistreerd: 10-10-05

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:44

Helaas heeft mijn merrie 24/7 een graasmasker op. Inmiddels krijgt ze schuurplekken van zo'n standaard graasmasker, ook krijgt ze last van haar nek heb ik het idee. Daardoor overweeg ik ook de thinline te bestellen. Kan deze ook gecombineerd worden met een eenvoudig weidehalster? Dat lijkt mij de minste druk te geven namelijk.


KootMiraDrum

Berichten: 8324
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:49

Ja, het kan wel, maar met het speciaal ervoor ontwikkelde (en dure) weidehalster met uitsparingen en met leren bovenkant die breekt in geval van nood kun je heel veel instellen. Kopstuk is bv aan 2 kanten te stellen.
Hier vind je talloze filmpjes.
https://www.youtube.com/results?search_ ... ng+muzzle+

"Be humble on the horse's back, it's THEIR body" - Lockie Phillips <Emotional Horsemanship>
- als we allemaal hetzelfde denken, wordt er weinig nagedacht -
- je gaat het pas zien als je het door hebt - J. Cruijff

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:51

Ik heb die van mij 24/7 zijn thinline masker op. Geen schuurplekjes of frustratie bij hem! Nu tweede jaar dat ik het masker gebruik en het materiaal is nog helemaal goed. Ik vond het een topaankoop..

Ook totaal geen slijtage aan zijn tanden, wat je bij greenguard nog wel eens tegenkomt.

Pieneappel

Berichten: 484
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:01

Heeft iemand nog een goede tip met de Thinline, mijn pony eet via de zijkant ipv via het midden. Ze weet wel dat ze via het midden zou moeten eten maar via de zijkant is makkelijker natuurlijk..

Ik heb hem aan het originele thinline halster dus kan de neusriem niet kleiner maken, die is niet verstelbaar..

Het positieve aan dit masker is dat mijn pony hier geen schuurplekken van heeft! Had ze met de vorige van Cheepo wel.

~ ~

[o]

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:43

Pieneappel schreef:
Heeft iemand nog een goede tip met de Thinline, mijn pony eet via de zijkant ipv via het midden. Ze weet wel dat ze via het midden zou moeten eten maar via de zijkant is makkelijker natuurlijk..

Ik heb hem aan het originele thinline halster dus kan de neusriem niet kleiner maken, die is niet verstelbaar..

Het positieve aan dit masker is dat mijn pony hier geen schuurplekken van heeft! Had ze met de vorige van Cheepo wel.

Mijn ruin doet dus hetzelfde :') Ik heb een beetje geprutst met de bevestiging aan het halster (die was op de foto niet helemaal goed, heb één van de twee uiteinden aan de andere kant van het middenstuk dat onder het halster loopt gehangen) maar meneer krijgt er alsnog zijn hele kin door had ik het idee :=
Afbeelding

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 01:26

Na jaren ellende met de reguliere zwarte graasmaskers nu het 3e jaar thinline. Pony veranderde gewoon in een gefrustreerde heks met zo'n normaal masker en zat onder de schuurplekken.
Voor ons geen andere meer! Het kost wel wat maar de pony functioneert nu weer normaal en het masker doet wat het moet doen.

Daar heb je een punt -> .

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:27

xdesix schreef:
Helaas heeft mijn merrie 24/7 een graasmasker op. Inmiddels krijgt ze schuurplekken van zo'n standaard graasmasker, ook krijgt ze last van haar nek heb ik het idee. Daardoor overweeg ik ook de thinline te bestellen. Kan deze ook gecombineerd worden met een eenvoudig weidehalster? Dat lijkt mij de minste druk te geven namelijk.


Ik heb de thinline aan een Horseware fieldsafe halster, dat werkt perfect en die kan in nood ook los schieten.


Pieneappel schreef:
Heeft iemand nog een goede tip met de Thinline, mijn pony eet via de zijkant ipv via het midden. Ze weet wel dat ze via het midden zou moeten eten maar via de zijkant is makkelijker natuurlijk..

Ik heb hem aan het originele thinline halster dus kan de neusriem niet kleiner maken, die is niet verstelbaar..

Het positieve aan dit masker is dat mijn pony hier geen schuurplekken van heeft! Had ze met de vorige van Cheepo wel.


Ik had dat in het begin ook, ik heb toen contact gehad met Paardeerlijk en ‘m anders afgesteld, wat minder los, en sindsdien gaat het perfect en eet hij keurig door het gat.

De mijne gaat nu de 3e zomer in, het gat is alleen iets groter gescheurd.
Voor nu laat ik het maar even zo maar ik overweeg wel een nieuwe te bestellen voor als deze verder uitscheurt.

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:54

Als hij via de zijkant kan eten, dan lijkt het mij dat de tiewraps te los zitten. Als deze heel strak aan de neusriem zitten, kunnen de 'flapjes' ook niet gaan schuiven, zoals op de foto.

Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:05

KootMiraDrum schreef:
Greenguard is toch keihard plastic? Leer wordt als het nat wordt en daarna droogt ook hard.
De Thinline leek me flexibel te blijven.
@Felien_Kyra, jouw berichten erover trokken me over de streep, mijn portemonnix bedankt je daarvoor ;)


Ah fijn om te horen! Was voor mij ook best even een zoektocht met veel mensen benaderen en vragen stellen.

Ik zat gisteren op mijn mobiel dus heb enkel even snel gereageerd.

TS ik zie je iets schrijven over oogt te plastic, ik weet niet of je het masker ooit in het echt hebt gezien maar het voelt juist in mijn ogen als heel fijn materiaal. Paard kan goed ademenen, masker beweegt mee en is ook nog op allerlei manieren af te stellen.

Ik zag ook een vraag voorbij komen met of aan eigen halster bevestigen mogelijk is en ja dit heb ik :) Ik ken ook een aantal anderen. Ik was wel even verschillende halsters aan het passen die ik had liggen. Niet alles zat direct mooi. Ik weet niet hoe dat zit met het verstelbare veiligheidshalster dat ze aanraden. Het lijkt me dat je deze wat makkelijker kan aanpassen zoals iemand hier ook al schrijft.

Verder heeft mijn paard in tegenstelling tot graasmaskers van andere merken, geen wondjes *\o/* *\o/* Ook niet v de tiewraps, mocht dat zo zijn dan zou ik het eerst proberen met tape en anders een zachtere onderlegger.

Mocht er behoefte zijn aan foto's dan stuur gerust even een pb. Zou ik even naar moeten zoeken, maar heb ik wel gemaakt of kan ik ook nog maken eventueel.

Als het hier gaat om het masker schooonhouden he, ik zet nu telkens dagelijks de slang er even op (als die van het paard af is :') ) maar hoe doen jullie dit?

Elaya

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:13

Afbeelding

Ik houd ‘m elke dag even onder de kraan en haal de harde aangekoekte plekjes zo nodig weg met een sponsje.

Ik heb een bontje onder de kaak tegen plekjes van de tiewraps, vorige week had hij ook een klein plekje bovenop zijn neus dus daar zit nu tijdelijk ook even een bontje tussen.
Ik heb bij dabo design vrij platte bontjes van badstof laten maken die je met klittenband aan het halster doet.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:43

Kaatastrof schreef:
Pieneappel schreef:
Heeft iemand nog een goede tip met de Thinline, mijn pony eet via de zijkant ipv via het midden. Ze weet wel dat ze via het midden zou moeten eten maar via de zijkant is makkelijker natuurlijk..

Ik heb hem aan het originele thinline halster dus kan de neusriem niet kleiner maken, die is niet verstelbaar..

Het positieve aan dit masker is dat mijn pony hier geen schuurplekken van heeft! Had ze met de vorige van Cheepo wel.

Mijn ruin doet dus hetzelfde :') Ik heb een beetje geprutst met de bevestiging aan het halster (die was op de foto niet helemaal goed, heb één van de twee uiteinden aan de andere kant van het middenstuk dat onder het halster loopt gehangen) maar meneer krijgt er alsnog zijn hele kin door had ik het idee :=
[ [url=m/OZM8ox.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een stal genootje heeft een extra tiwrap bevestigd tussen de 2 uiteinden waardoor het niet opzij geduwd kan worden. Helpt echt super! Eet af en toe nog via de zijkant maar gaat vrijwel net zo moeilijk als het gat in het midden.

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:27

Afbeelding
Afbeelding

Thinline fantastisch! Goedkoop weide halster bij gekocht wat loskomt als er "iets" gebeurd. Maar dat is niet voorgenomen nog. Heeft hem nu 1,5 jaar om.
Wel! Slijtage aan haar tanden, dus veel schoonmaken met water idd. Tegen het zand wat schuren met voortanden veroorzaakt.

quintusgl

Berichten: 4449
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:41

Dank voor jullie reacties. Heb, net als koot, masker besteld en het halster (nog nooit zo'n duur halster gekocht haha), maar dan zit het hopelijk prima.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-22 19:59

Vandaag liep Charly 3 uur met de greenguard om. Dit ging prima, geen gedoe en hij at rustig en geen schuurplekjes. Heel fijn.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:18

Ik ben ook al jaren heel tevreden met greenguard. M’n beide paarden dragen hem zeer regelmatig.
Wel belangrijk de tanden in de gaten te houden, maar hier zelfs na paar jaar nog geen slijtage.

Bij 1 vd 2 wel moeite het halster om te houden, maar dat heeft hij helaas met elk masker :+
Ik heb ook nog Harry’s horse masker liggen, maar daar vind ik het gaatje te klein van om 24/7 mee op de wei te zetten. Die gebruik ik alleen in de opbouw periode

Pieneappel

Berichten: 484
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:20

amsterdam10 schreef:
Als hij via de zijkant kan eten, dan lijkt het mij dat de tiewraps te los zitten. Als deze heel strak aan de neusriem zitten, kunnen de 'flapjes' ook niet gaan schuiven, zoals op de foto.


Ik heb het originele Thinline halster dus de flapjes kunnen niet schuiven..

Ik ga denk ik maar even contact opnemen met Paardeerlijk

~ ~

[o]

KootMiraDrum

Berichten: 8324
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 21:51

Ik heb trouwens bij het bestellen van de Thinline aangegeven de 2,5 cm iets groter te ponsen naar 3 cm.

"Be humble on the horse's back, it's THEIR body" - Lockie Phillips <Emotional Horsemanship>
- als we allemaal hetzelfde denken, wordt er weinig nagedacht -
- je gaat het pas zien als je het door hebt - J. Cruijff


quintusgl

Berichten: 4449
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:03

Heb ik ook gedaan. Wel.met aantekening dat als ik hem dan niet kan ruilen, ik het zelf doe als hij past.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:22

Ik heb het gat 3,5 maar die is nu en stukje uitgescheurd dus ik denk dat ik een nieuwe ga bestellen voor het geval deze verder scheurt

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:06

FleurSandro schreef:
Kaatastrof schreef:
Mijn ruin doet dus hetzelfde :') Ik heb een beetje geprutst met de bevestiging aan het halster (die was op de foto niet helemaal goed, heb één van de twee uiteinden aan de andere kant van het middenstuk dat onder het halster loopt gehangen) maar meneer krijgt er alsnog zijn hele kin door had ik het idee :=
[ [url=m/OZM8ox.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een stal genootje heeft een extra tiwrap bevestigd tussen de 2 uiteinden waardoor het niet opzij geduwd kan worden. Helpt echt super! Eet af en toe nog via de zijkant maar gaat vrijwel net zo moeilijk als het gat in het midden.

Heel erg bedankt voor de tip. Ik heb het vandaag bevestigd zoals je beschrijving en hij at braaf uit het gat *\o/*

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:14

1 Van mijn pony's moet ook echt afvallen. Sinds hij op de wei staat, is het helemaal erg.
Graasmasker dus. Ik ga een thinline bestellen. Maar welk halster kan ik dat het beste gebruiken? Tips daarvoor?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:20

Ik heb net toch maar een nieuwe thinline besteld.
Gat van 3,5 weer gedaan.
Ik heb het fieldsafe halster van Horseware erbij en dat bevalt super dus dat doe ik weer.

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:50

Nouvel schreef:
Ik heb net toch maar een nieuwe thinline besteld.
Gat van 3,5 weer gedaan.
Ik heb het fieldsafe halster van Horseware erbij en dat bevalt super dus dat doe ik weer.


Ik ga dat halster eens opzoeken. Bij mij gaat het om een D pony, dus ik denk dat ik voor 3cm ga.

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: welk graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:26

Ik kon voor mijn reus geen veiligheidshalster vinden in maat Xfull buiten die dure van Thinline zelf. Dus ik heb hem met een leren halster van Kramer. En deze is dus al eens gebroken toen hij er is mee blijven haken aan de omheining, dus weet dat het werkt.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers