Het perfecte lyrca vliegenmasker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:26

Retjethorse schreef:
Hoppit schreef:
Dit zijn fijne dingetjes! Een beetje flimsy, maar ze passen erg fijn en glad onder het graasmasker, waar de mijne weer altijd een schuurwond van krijgt op haar kaaktak. Ze gaan langer mee dan je denkt.
https://www.agradi.nl/hkm-vliegenmasker ... wart-s.htm
Staan het maas ver genoeg van de ogen? Op de foto's ziet het er vrij plat/slap uit, maar het is lastig te beoordelen. :o


Het komt er idd een beetje tegenaan, maar omdat het van dat zachte vitrage spul is dat heel ruim is, vind mijn merrie ze errug fijn. Steekt zelf haar neus er in.

De maskers waarbij losse oogjes met gaas zijn, hebben ze bij ons op stal een trauma aan. Er is ooit een halfinger er mee gaan schuren, waardoor het verdraaide en dus niets meer zag en daarna in volle paniek door een aantal linten/weides heen gegaan is.

Ik blijf wel even meelezen voor de leuke tips die nog voorbij komen :)

Django_Mette

Berichten: 1372
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:55

Retjethorse schreef:
Django_Mette schreef:
Ik heb vorige week deze voor mijn jonkie besteld die letterlijk alles afgooide of trok. Deze houdt hij heel netjes om!
https://www.cowgirlstore.nl/for-your-ho ... l?___SID=U
Mijn merrie houdt gelukkig alles netjes aan, dat is het probleem niet. Maar dit masker heb ik al, weliswaar in een ander kleur en zonder print, maar de mazen van de oren zijn te groot. Ze blijft haar oren kapot schuren ermee.
Qua manen en voorpluk die beschadigen en uitvallen maakt het me niet zoveel uit. Het is een Akhal Teke en die hebben sowieso weinig manen/voorpluk en wat ze hebben is ook enorm gevoelig om kapot te gaan. :')


Oh wat stom, sorry! Ik heb helemaal niet gezien dat je al een Professional's choice had!

Ik krijg als het goed is 18 mei deze binnen van Weatherbeeta :) Zitten ook wel mazen om de oren maar ik kan zodra die binnen is even kijken hoe die vallen?
https://www.agradi.nl/wb-vliegenmasker- ... l-pony.htm

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:02

Ik geef elk jaar veeeelste veel geld uit aan vliegenmaskers omdat die donderstenen niks heel of om houden. Vorig jaar voor elke pony een op maat gemaakte gekocht bij For Horses. Fijne stof maar helaas lagen ze bij 3 van de 5 na nog geen dag alweer eraf. Paar dagen volgehouden maar iedere dag was het weer bingo :=

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:47

Absoluut op 1 staat hier het masker van snuggy hood. Bij veel maskers hebben de oren veel te grote gaatjes waar knutten alsnog doorheen kunnen.

Op de tweede plaats staat hier het masker dat bij de eczeemdeken hoort van Kramer. Om de neus had die alleen wat zachter afgewerkt mogen zijn.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 12:09

Iedereen bedankt voor de suggesties! :D
Ik heb For Horses een bericht gestuurd en zij denkt heel goed mee om een passende oplossing te vinden.

Mijn probleemgeval vond het opmeten in elk geval erg gezellig. :))
Afbeelding

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Het perfecte lyrca vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 12:33

For horses was hier tot 2 keer toe binnen 4 dagen kapot. Alle andere maskers houden het jaren vol… ook lycra maskers

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Het perfecte lyrca vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 13:06

Mijn merrie is gelukkig geen sloper, dus daarin heb ik het volste vertrouwen.:D

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 13:44

Retjethorse schreef:
Mijn merrie is gelukkig geen sloper, dus daarin heb ik het volste vertrouwen.:D


Mijn paarden ook niet. Absoluut niet zelfs.