Is dit zadel te lang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:18

Wat enorm interessant zeg. En ik snap wel dat inslapen door her hoofd ging, maar gelukkig hebben jullie het gewoon geflikt. Knap hoor, want het is toch wel flink werken geweest ook voor jou denk ik dan.

Zou mooi zijn als hij idd beter weerstand er tegen heeft gekregen. Maar er eerder bij zijn scheelt ook al, ja

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 21:24

MyWishMax schreef:
Wat enorm interessant zeg. En ik snap wel dat inslapen door her hoofd ging, maar gelukkig hebben jullie het gewoon geflikt. Knap hoor, want het is toch wel flink werken geweest ook voor jou denk ik dan.

Zou mooi zijn als hij idd beter weerstand er tegen heeft gekregen. Maar er eerder bij zijn scheelt ook al, ja

Niet normaal, ik had er ook gelukkig niet een schuldgevoel bij omdat het gewoon een logische gedachte was... Maar het was inderdaad een goede paar uur per dag vooral met alle vieze was(smerig met al dat vel en vocht) maar we hadden geluk met lockdown. Ik ga bijna op kamers dus dit geeft zoveel rust.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:49

Halleluja! Wat een plek. Hulde voor je doorzettingsvermogen, hopelijk dichten de laatste loodjes snel en krijgt je paard nooit meer last van sarcoiden.

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:53

Jeutje :oo

Ik kan me voorstellen dat inslapen door je hoofd ging.

Allemachtig zeg.

Hoe lang duurde het van klein wratje tot dit formaat en naar waar je nu bent?

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 21:55

Rocamor schreef:
Jeutje :oo

Ik kan me voorstellen dat inslapen die je hoofd ging.

Allemachtig zeg.

Hoe lang duurde het van klein ding tot dit formaat en naar waar je nu bent?

We zijn vanaf het begin nu ongeveer 1,5 jaar bezig (ik heb hem net meer dan 2 jaar) het begon als rare schilferige huid tot die klote zooi tot dit nu. ( Hij zat onderhuids dus dit ding was al een tijd lekker aan het groeien)
Laatst bijgewerkt door CapeS op 01-09-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:55

Wat een sterk paard heb jij, dat hij dit kan overwinnen!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:56

Jeetje! Dat ziet er echt verschrikkelijk uit. Respect voor je doorzettingsvermogen.
Hopelijk ben je er hierna voor altijd vanaf en kan je je weer op de leuke dingen focussen

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 21:56

prompter schreef:
Wat een sterk paard heb jij, dat hij dit kan overwinnen!

Echt zo trots op hem! Echt geen wonder dat hij zo dun bleef, maar hij liet niks van zich merken, hij was zo vrolijk als wat

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:02

Ik ben echt flabbergasted

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:05

Sooo :roll:

Wauw dat dit nu weg is.
Wat goed van jou ook gedaan.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 22:11

Rocamor schreef:
Ik ben echt flabbergasted

Understandably :')

Avalanche

Berichten: 15961
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:26

Daaaaamn........ maar wat goed zeg, dat het nu goed met hem gaat, en wat stoer dat je het hebt aangedurfd ook :wow:

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 23:50

Wow, gewoon wow!

_/-\o_ voor jou en vooral voor je paard!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 00:13

Wauw wat heftig, wist niet dat een sarcoid zo erg kon groeien (m'n zus haar paard heeft een sarcoidje) . En zo goed en mooi hersteld, chapeau voor je doorzettingsvermogen en je paard natuurlijk ook.

Ik wens jullie samen nog veel lange, mooie en positievere tijden toe.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 10:16

Art_Ificious schreef:
Wauw wat heftig, wist niet dat een sarcoid zo erg kon groeien (m'n zus haar paard heeft een sarcoidje) . En zo goed en mooi hersteld, chapeau voor je doorzettingsvermogen en je paard natuurlijk ook.

Ik wens jullie samen nog veel lange, mooie en positievere tijden toe.

Die zie je inderdaad het vaakst, hij had ook nog twee kleinere die ik al in enkele maanden weg had, maar deze was echt een verschrikkelijke nachtmerrie zo voelde het xD ik durfde bijna niet te denken dat hij beter zou worden voor het geval dat hij ineens weer zou gaan groeien.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:27

Ik ken de goede werkzaamheid van Curcuma/curcumine. Ik gebruik het zelf voor spierreuma. Waar ik eerst het enige werkzame middel bij spierreuma moest gebruiken (prednisolon) kan ik het nu alleen met curcumine af.
Het bleek ook goed te helpen bij neuspoliepen. Logisch eigenlijk want gaat ontstekingsreacties in je lichaam tegen.
Ik heb het bij mijn hond gebruikt die een bultje had. Een sarcoid of kankergezwelletje. Is helemaal weg gegaan met met curcuma. Ik maakte dan een 'golden paste' met olie en zwarte peper. Ik gaf het inwendig door het voer en uitwendig door wat te mengen met vaseline.

Dus ik kan me goed voorstellen dat het je paard heeft geholpen. Maar, man man wat een enorm ding.
Wat vond je veearts van dit herstel? Die zijn normaal niet zo van de kruidengeneeskunde.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 11:09

Babootje schreef:
Ik ken de goede werkzaamheid van Curcuma/curcumine. Ik gebruik het zelf voor spierreuma. Waar ik eerst het enige werkzame middel bij spierreuma moest gebruiken (prednisolon) kan ik het nu alleen met curcumine af.
Het bleek ook goed te helpen bij neuspoliepen. Logisch eigenlijk want gaat ontstekingsreacties in je lichaam tegen.
Ik heb het bij mijn hond gebruikt die een bultje had. Een sarcoid of kankergezwelletje. Is helemaal weg gegaan met met curcuma. Ik maakte dan een 'golden paste' met olie en zwarte peper. Ik gaf het inwendig door het voer en uitwendig door wat te mengen met vaseline.

Dus ik kan me goed voorstellen dat het je paard heeft geholpen. Maar, man man wat een enorm ding.
Wat vond je veearts van dit herstel? Die zijn normaal niet zo van de kruidengeneeskunde.

Ja! Het is echt geweldig spul, vooral als je het mengt met zwarte peper dan wordt de werkzaamheid beter. Maar inderdaad de dierenarts was moeilijk, die ging voor bcg injecties of laseren natuurlijk, maar met zon grote is de kans dat het werkt zo klein en zou hij onder narcose moeten was ik doodeng vond... Dus het voelde als goed om haar te kunnen laten zien dat het gelukt was met goede verzorging van de sarcoid en kruiden ter ondersteuning

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:58

Babootje schreef:
Ik ken de goede werkzaamheid van Curcuma/curcumine. Ik gebruik het zelf voor spierreuma. Waar ik eerst het enige werkzame middel bij spierreuma moest gebruiken (prednisolon) kan ik het nu alleen met curcumine af.
Het bleek ook goed te helpen bij neuspoliepen. Logisch eigenlijk want gaat ontstekingsreacties in je lichaam tegen.
Ik heb het bij mijn hond gebruikt die een bultje had. Een sarcoid of kankergezwelletje. Is helemaal weg gegaan met met curcuma. Ik maakte dan een 'golden paste' met olie en zwarte peper. Ik gaf het inwendig door het voer en uitwendig door wat te mengen met vaseline.

Dus ik kan me goed voorstellen dat het je paard heeft geholpen. Maar, man man wat een enorm ding.
Wat vond je veearts van dit herstel? Die zijn normaal niet zo van de kruidengeneeskunde.


Hebben jullie daar ook een recept voor? Ik ben wel heel erg benieuwd en waar koop je de ingrediënten?

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:08

Alle mensen wat een ding :wow: wat knap dat jullie dat onder controle hebben gekregen. Super knap!

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:04

Daphara schreef:
Babootje schreef:
Ik ken de goede werkzaamheid van Curcuma/curcumine. Ik gebruik het zelf voor spierreuma. Waar ik eerst het enige werkzame middel bij spierreuma moest gebruiken (prednisolon) kan ik het nu alleen met curcumine af.
Het bleek ook goed te helpen bij neuspoliepen. Logisch eigenlijk want gaat ontstekingsreacties in je lichaam tegen.
Ik heb het bij mijn hond gebruikt die een bultje had. Een sarcoid of kankergezwelletje. Is helemaal weg gegaan met met curcuma. Ik maakte dan een 'golden paste' met olie en zwarte peper. Ik gaf het inwendig door het voer en uitwendig door wat te mengen met vaseline.

Dus ik kan me goed voorstellen dat het je paard heeft geholpen. Maar, man man wat een enorm ding.
Wat vond je veearts van dit herstel? Die zijn normaal niet zo van de kruidengeneeskunde.


Hebben jullie daar ook een recept voor? Ik ben wel heel erg benieuwd en waar koop je de ingrediënten?



Om een goede kurkuma pasta te maken heb je het volgende nodig.

– 60 gram kurkuma poeder
– 250 ml Water
– 80 ml olie (kokos, olijf of zonnebloem maakt niet veel uit)
– 1 tot 1,5 theelepel zwarte peper (zelf malen)

Doe het water en de kurkuma poeder samen in een pannetje en roer het door elkaar. Verwarm de substantie tot het kookpunt en laat het vervolgens 7-10 minuten indikken tot een pasta. Haal het van het vuur en laat het afkoelen tot ongeveer 40 graden (handwarm)*. Voeg dan de kokosolie en de gemalen zwarte peper toe en roer tot de kokosolie volledig gesmolten is. De afgekoelde kurkuma pasta is hierna klaar om gebruikt te worden. Je kunt de kurkuma pasta bewaren in een afsluitbare glazen pot in de koelkast. De kurkuma pasta is maximaal 2 weken houdbaar na bereiding.

Kruiden koop ik bij
https://www.baroen.nl/filterresultaat/?q=Kurkuma

Het mengen met olie is ook voor betere opname. En de zwarte peper versterkt de werking.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:55

Ik was vanwege een niet meer helemaal lekker liggend zadel op zoek naar vergelijkbare situaties en advies en kwam bij dit topic uit. Totaal verrast door de weinig die dit topic heeft genomen en heb met verbazing je laatste foto's bekeken (na alle 7 pagina's te hebben gelezen).
Petje af voor je doorzettingsvermogen, en ook de zijne! Hij ziet er inmiddels hartstikke goed uit zeg :j

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 21:49

lies schreef:
Ik was vanwege een niet meer helemaal lekker liggend zadel op zoek naar vergelijkbare situaties en advies en kwam bij dit topic uit. Totaal verrast door de weinig die dit topic heeft genomen en heb met verbazing je laatste foto's bekeken (na alle 7 pagina's te hebben gelezen).
Petje af voor je doorzettingsvermogen, en ook de zijne! Hij ziet er inmiddels hartstikke goed uit zeg :j

Inderdaad een flinke wending xD speciaal voor de thrill seeker Bokkers, het gaat nog steeds beter! Ik zal update fotos plaatsen

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 10:43

Hier nog even een update, ik ben gisteren voor het eerst zonder borstbeschermer gaan rijden aangezien er nu alleen nog de laatste korstjes af moeten vallen,hij heeft wel een grote kale plek met een groot litteken maar dat is een 10000x betere situatie dan eerst ^_^

Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 11:27

Hij ziet er nu ook 1000x beter uit.
Je ziet dat alles hem heel veel energie en kracht gekost heeft.
Hij begint nu weer te glanzen en body te ontwikkelen zoals hij was.
Nu hopenlijk alleen een opwaartse spiraal met dit geweldige paard.

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Is dit zadel te lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 12:23

Woow. Echt heel erg onder de indruk van jullie doorzettingsvermogen! Wat heeft jouw paard een geluk met jou als eigenaar die helemaal voor m gaat.