Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
Avalanche81 schreef:Als ik kijk naar jouw type paard, kun je een aantal dingen al uitsluiten: ijslanderzadels hebben vaak een heel rechte boom, en gaan dus gewoon niet passen.
Westernzadels zijn over het algemeen gemaakt voor Quarters. Er is wel een kans dat je er een passend krijgt, maar geen grote. Ik denk dat je dus op een dressuurzadel (of als je eens een sprong wilt maken, veelzijdigheid) uitkomt.
Annemarievzr schreef:of een hongaars zadel: heeft onwijs veel schoftvrijheid en ligt bij ons ook op een paard met hoge schoft. Of het kan voor een korte rug weet ik niet echt; zoek op Cseppentő zadels https://www.akhalstud.hu/saddle-production/
Het bontje is tweezijdig te gebruiken: de bontkant of de leren kant. Het zit erg fijn!
pjer schreef:Humm een hoop om over na te denken. De beredenering om juist niet 'exotisch' te gaan vind ik eigenlijk wel een heel goed argument. Ik zat zelf wel redelijk in de ijslander hoek te denken maar idd dit paard heeft een relatief holle rug en hoge schoft en dat zie je niet zo vaak bij de ijsjes.
Ik vind de barock zadels er wel heel tof uitzien, maar ik ben bang dat die meestal een te beperkte zit hebben voor mij (ik zie vaak hoge voor en achterkanten aan de zadels).
Ik heb al een paar van de genoemde merken bekeken en ga het nog verder bekijken.
Zelf had ik ook al iets gevonden over Massimo, Zaldi, of Prydi maar ik had gehoopt ook iets in een iets lager budget te vinden, (ik vrees dat dat van der wiel- marathontuig nog maar even moet wachten).
Uiteraard komt er een zadelpasser, maar aangezien die vaak toch een eigen assortiment hebben is het wel handig om zelf een idee te hebben of hun assortiment overeen komt met wat je zoekt
En een tweedehands zadel zou ik ook prima vinden maar dat is al helemaal geen doen als je niet weet waar te beginnen.
Kortom: genoeg huiswerk
tips, meningen en sugesties blijven welkom!
aalstreep schreef:Ik heb een massimo trail te koop. 18 inch echt een breed zadel. De reden van verkoop is dat ik de western sport in wil.
https://www.bokt.nl/markt/ad/514869/massimo-trail-42
Gebruikers op dit forum: anselma en 6 bezoekers