PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:15

Ik heb hier een PS of Sweden dekje liggen waar ik de kleurnaam van zoek.
Hij is blauw. Er staat op de bovenkant Happily ever after.
Wie weet hoe deze heet?

Flubberboot

Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:16

Ik gok misschien door de dikte?? Mijn paarden zijn in ieder geval niet gevoelig op de rug na het rijden. Merk ook geen verschil tussen LeMieux en PS of ES.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:35


XiiaaooNaa

Berichten: 2865
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:54

Van een zadelmaker van een vriendin heb ik ook dat PS eigenlijk helemaal niet goed zijn, door dat dikke voorstukje.

Vriendin heeft toen ook alle Ps eruit gemieterd en is nu Lemieux.
ES kon dan weer wel van de zadelmaker, het is echt die verdikking die niet goed is.


Vraag mij niet waarom, geeeeeen ideee.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:03

Kan me voorstellen als je dekje glijdt, dat het dikke stuk dan onder je zadel zit. Dat lijkt me niet goed.
Maar als het dekje zoveel schuift, dan moet je het ook niet gebruiken lijkt me .

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:06

Euh ja, als dat onder je zadel komt, wordt het een lekkere drukplek. Ik heb dat echt niet. Met LeMieux valt een schuivend zadeldek ook minder op, omdat je die met de zadellusjes en de meerdere lussen voor de singelstoten goed vast kunt zetten.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:22

Meelezer hier.
Heb onlangs enquete ingevuld en kreeg een kortingscode die ik iig niet ga gebruiken.

es-survey-20 geeft tot 15 maart 20% korting.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:57

Iriscope schreef:
Kan me voorstellen als je dekje glijdt, dat het dikke stuk dan onder je zadel zit. Dat lijkt me niet goed.
Maar als het dekje zoveel schuift, dan moet je het ook niet gebruiken lijkt me .


Tja dat is met alles denk ik.

Als ik aan het jureren ben, hoeveel bontjes ik zie die half onder het zadel liggen!

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:03

Glijden doen ze niet bij me, maar inderdaad door de dikte (en wat hardere stof) wordt er dus vaker niet de voorkeur aan gegeven.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:05

Zal het eens aan Rosalie vragen, gebagatelliseerd er nog nooit over gehoord.

Vind ze ook helemaal niet hard en dik?
Waar zouden ze dan te hard zijn, aan de randen?

Chicken01
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:05

Farjen schreef:
Chicken01 schreef:
Ik heb hier een PS of Sweden dekje liggen waar ik de kleurnaam van zoek.
Hij is blauw. Er staat op de bovenkant Happily ever after.
Wie weet hoe deze heet?



deze?
https://horsefashionaustralia.com.au/pr ... saddle-pad


Nee, hij lijkt meer op de Jade. Die heb ik ook. Maar is iets donkerder, iets blauwer.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:06

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat zelfs merken als ES door een osteopaat worden afgeraden.
Ik heb lemieux, ES, PS en equito en ik vind het echt mee vallen hoe dik ES is vergeleken met lemieux....
Dekjes horen gewoon op hun plek te blijven liggen als je zadel goed ligt. Schuift je dekje naar achter dan duikt je zadel dus naar voren.

En misschien trap ik mensen nu op de tenen, maar soms vind ik echt dat we binnen de paardenwereld te zeikerig worden....

Schuren in deze tijd kan ook nog komen door het wisselen van vacht. De kwaliteit van de haren wordt minder doordat de zomervacht begint te komen :)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:22

PSvanLot schreef:
Iriscope schreef:
Kan me voorstellen als je dekje glijdt, dat het dikke stuk dan onder je zadel zit. Dat lijkt me niet goed.
Maar als het dekje zoveel schuift, dan moet je het ook niet gebruiken lijkt me .


Tja dat is met alles denk ik.

Als ik aan het jureren ben, hoeveel bontjes ik zie die half onder het zadel liggen!


Daar krijg ik ook altijd helemaal de kriebels van. Die dikke bontrand onder de kussens

Flubberboot

Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-09-21

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:53

Als het door dat dikke randje kont, vind ik het geen probleem. Alleen als de zadels niet passen, schuiven de dekjes bij ons en verder ligt dat dikkere stuk natuurlijk voor het zadel en niet onder

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:08

Nessie schreef:
Ik koop andere merken zoals LeMieux omdat mijn osteopaat (en ook van anderen heb ik dit meermaals gehoord) PS en ES niet aanbeveelt voor de rug. Wel hou ik de mooiste voor wedstrijd / clinics.

Moet wel zeggen dat m’n zwarte glitter dekje van ES (welke ik voor wedstrijden ga gebruiken) echt prachtig is <3

Wat is volgens de osteopaat dan het probleem met het dekje?

Nessie

Berichten: 8578
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:54

Volgens verschillende osteopaten gaat het dus om de dikte van de stof en het materiaal. Ik heb het van verschillende andere PS/ES fans ook gehoord welke ook osteopaten bij hun paard inzetten. Schuiven hoort een dekje natuurlijk nooit te doen en dat is dan ook niet het geval :)

En mensen mogen me zeikerig vinden dat ik naar een DA/Osteopaat luister, maar dat maakt me niet uit. Voor de clinics en wedstrijden blijft er een uitzondering en daarvoor kan ik m’n mooie collectie PS/ES gebruiken <3

Flubberboot

Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-09-21

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:03

Ik vind je daar zeker niet zeikerig door hoor! Ik vind het alleen bijzonder advies. Mijn zadelmaker zegt er namelijk niks over, vandaar. Heb ook nog nooit gehoord dat het nadelig zou kunnen zijn.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:41

Chicken01 schreef:
Chicken01 schreef:
Ik heb hier een PS of Sweden dekje liggen waar ik de kleurnaam van zoek.
Hij is blauw. Er staat op de bovenkant Happily ever after.
Wie weet hoe deze heet?



deze?
https://horsefashionaustralia.com.au/pr ... saddle-pad


Nee, hij lijkt meer op de Jade. Die heb ik ook. Maar is iets donkerder, iets blauwer.[/quote]

Heb je een foto? Ik ken ook alleen de 1 van 5 kersteditie met die tekst.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:47

Flubberboot schreef:
Ik vind je daar zeker niet zeikerig door hoor! Ik vind het alleen bijzonder advies. Mijn zadelmaker zegt er namelijk niks over, vandaar. Heb ook nog nooit gehoord dat het nadelig zou kunnen zijn.


Ik ga het woensdag ook eens aan Mariel vragen als ze voor mijn zadel komt.

Luca_Arpana
Berichten: 69
Geregistreerd: 09-12-20

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 21:57

Es zegt dat ze in de zomer weer echt nieuwe kleuren gaan uitbrengen, Heel benieuwd!

Flubberboot

Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:12

Luca_Arpana schreef:
Es zegt dat ze in de zomer weer echt nieuwe kleuren gaan uitbrengen, Heel benieuwd!

Misschien dan eindelijk die mosterdgele <<) Al is dat niet echt een zomerskleurtje en meer iets voor een najaarscollectie

Luca_Arpana
Berichten: 69
Geregistreerd: 09-12-20

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:14

Jaa, die met die creme rand

Coshina

Berichten: 70
Geregistreerd: 23-01-18
Woonplaats: Middelburg

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:24

PS koop ik eigenlijk niet meer sinds die dekjes zo groot zijn geworden. De normale full zijn al (te) groot voor mijn zadel/paard, maar de nieuwe helemaal! De cob versie is helaas weer net te kort op de rug. ES cob ligt perfect, alleen de kleuren zijn nu veel hetzelfde helaas. Dus koop daar ook weinig van. De laatste die ik gekocht heb is een lemieux en van equito heb ik nu ook 2 dekjes. Deze liggen gelukkig ook goed!
Osteopaat en zadelmaker heb ik hier nog nooit over de PS/ES dekjes gehoord.

maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm, kom shoppen in deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 08:12

Het schijnt dat Ps een nieuwe krijgt die sprekend op de black mamba lijkt. De desert Black oid. Dus ook tot zover hun LE, als ze zulke releases er van gaan maken..
Afbeelding

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 08:24

Ik koop wat ik mooi vind en welke kleur ik nog niet heb in mijn collectie. Dus zo lang alles wat wordt uitgebracht variaties op dezelfde kleuren zijn blijft het voor mij lekker goedkoop.
Interessant advies inderdaad van de osteopaat. Die verdikking kan ik me voorstellen (als die onder het zadel komt), is er ook uitleg gegeven waarom het materiaal niet geschikt zou zijn?
Onze osteopaat is ook opgeleid als zadelpasser (‘want veel problemen komen voort uit een niet goed passend zadel’) en heb ik er nog nooit over gehoord. Volgende keer eens vragen, maar hoe ik haar ken denk ik dat ze het allang verteld had als ze er een probleem in zag.