Sprenger fairrider sporen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 20:06

Goedeavond, ik kwam deze sporen tegen en vroeg me af of er al iemand ervaring mee heeft?

https://pferdesport.sprenger.de/shop/pf ... poren.html

Ze lijken me erg "vriendelijk" maar zijn ze dat ook? Voor zover sporen vriendelijk kunnen zijn maar daar nu graag geen discussie over.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share


Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:09

Ehh- wat is er mis met gewoon de kuitdruk? Ik zie het nut er zo niet van in (maar normale sporen ook niet).
Maar ja, zeker liever deze dan een punt. :)

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 20:20

Anastasia24 schreef:
Ehh- wat is er mis met gewoon de kuitdruk? Ik zie het nut er zo niet van in (maar normale sporen ook niet).
Maar ja, zeker liever deze dan een punt. :)

Dat was ook de vraag niet, gaat er nu om of mensen met specifiek deze sporen ervaring hebben

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:32

Heel het idee van de spoor gaat hiermee verloren :?.

Overigens kan een spoor vriendelijker zijn dan dat geschop wat veelvuldig voor komt. Maar van deze "spoor" snap ik het nut niet.
Mooi marketingpraatje, dat wel.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:35

Het nadeel van deze 'sporen' lijkt mij dat het veel onduidelijker is voor jezelf of je m wel of niet aanraakt met het spoordeel. Gevolg is dat het ding teveel gebruikt wordt.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:50

Ik heb er mee gereden en ik zie er de meerwaarde niet van in. Als je op een goede manier met sporen rijdt, gebruik je een spoor om een verfijnde hulp te geven. Dat kan met deze (naar mijn idee) niet.

Dit zijn prima sporen voor mensen die de sporen gebruiken op een paard wat niet voor het been is. Dus niet voor de verfijnde hulp, maar om een zogenaamd sterkere kuitdruk te geven. Dan vind ik dit wel beter dan dat mensen voor dit probleem sporen met een flinke punt nemen.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:57

Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:26


Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 23:22

sunny16 schreef:
Zelf geen ervaring mee, zag er laatst wel een filmpje van dat Pontus Hogusson ze ging proberen.

https://youtu.be/6SILMofxNQA

Hier kan ik wat mee bedankt!

Ik heb ze inmiddels besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 03:23

Suzanne F. schreef:
Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?

Deze sporen puilen juist nog wel uit en dan over de gehele breedte van de hak, dus je raakt het paard altijd als je niet al te lange benen hebt. Dat zie je ook in de video. Dus deze hebben nog wel degelijk een werking.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Chelleke1981

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:20

JenniferU schreef:
sunny16 schreef:
Zelf geen ervaring mee, zag er laatst wel een filmpje van dat Pontus Hogusson ze ging proberen.

https://youtu.be/6SILMofxNQA

Hier kan ik wat mee bedankt!

Ik heb ze inmiddels besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.


Het is even geleden deze topic maar ik vroeg me af hoe ze je bevielen? Ik heb reuma (met de nodige operaties) en mijn paardje moet ik een beetje vooruit duwen zeg maar. Dat lukt met mijn lichaam lastig. We rijden alleen buiten (ik kan niet fanatiek in de bak rijden) en probeer wel overgangen te rijden maar er komt weinig verandering in. Dus ik vroeg me af of deze “vriendelijke” sporen een klein beetje uitkomst kunnen bieden. Gewone sporen vind ik te.

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-22 17:57

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de sporen.
Paard is slecht aan het been maar met deze sporen reageert hij voldoende en minder heftig dan met gewone sporen.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Chelleke1981

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:15

JenniferU schreef:
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de sporen.
Paard is slecht aan het been maar met deze sporen reageert hij voldoende en minder heftig dan met gewone sporen.


Dat is fijn op te horen. Hoeft inderdaad maar net dat zetje te zijn. Dank je wel.

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:34

Wat verwacht je van deze sporen ? Anders dan de sporen die je nu hebt ?

A horse is a horse .....

Chelleke1981

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 15:18

Pancake93 schreef:
Wat verwacht je van deze sporen ? Anders dan de sporen die je nu hebt ?



Ik heb nu geen sporen

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Sprenger fairrider sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-22 22:31

Even een update: vandaag halverwege de les, mijn sporen afgedaan en verder gereden. Paard was evengoed scherp aan t been terwijl normaal kan ik hem amper rijden als ik eerst met heb gereden en dan zonder.
Geeft voor mij wel aan dat mijn paard scherper aan t been is geworden sinds ik met deze sporen rij.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Chelleke1981

Berichten: 156
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:38

Helaas voor ons geen oplossing.
Ze reageert er 0,0 op. Niet anders dan zonder.

Lieve groetjes,
Angèl en Candy
Insta tinker.candy

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:58

Suzanne F. schreef:
Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?


Was mijn eerste gedachte ook


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xSannee en 53 bezoekers