Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:14

Zijn er hier eigenlijk mensen met een X-frontriem? Ik wil er ééntje maken voor een vriendin maar weet de maten niet zo goed.

Als iemand er eentje heeft liggen of de maten zo weet, zou iemand dan de maten door willen sturen?



Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:47

Weliswaar zonder paard maar wou ze toch even delen hier. Eerste keer met deze set. De foto's zijn gemaakt in Raglan castle in Wales. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk ooit nog eens te paard maar dat staat momenteel op een lager pitje hier :=

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Mandarijn
Berichten: 9062
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:19

Wauw! Heel tof. <3

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:35

Ooh dankjewel Captain!

Super tof Kaatastrof, wat een plek zeg! Die eerste foto zou súper tof zijn zonder die twee dwarsbalkjes denk ik, als je wil kan je hem naar me opsturen en dan haal ik ze even voor je weg in PS.

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 00:52

Wauw @kaatastroof wat een lokatie zeg! En het weer past er ook precies bij. Moody..

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 12:17

Dankjewel allemaal! De locatie was machtig. Ik vond de mist ook erg gaaf, maar was wel een uitdaging voor de fotograaf (mijn schoonvader ;) ) om in zulke omstandigheden mooie foto's te maken. We reden nochtans nog rond Brecon onder een strakblauwe lucht.. Maar de valleien in Wales kennen echt een soort microklimaat. Op het ene moment op een plek zon, het andere sneeuw en elders weer mist. :')

Edit op deze selfie zie je de mist beter. Je zag niets in de verte. Het ideale moment voor een ambush ;)
Afbeelding


Hierbij een overzicht van Raclan castle. Echt groot en mooi! Ooit wil ik ook eens naar Conwy, die is nog een stuk groter.
Afbeelding

Hadden trouwens wel gigantisch imposter syndrome zo met onze Belgische nummerplaat op de parking en wij die ons zo elegant mogelijk daar probeerden om te kleden. _O-

Oh Berber als je dat zou willen doen zou dat echt top zijn! Hij heeft me de hoge resolutie foto's nog doorgestuurd, maar heb ze nog niet kunnen downloaden gezien ik niet thuis ben momenteel. Ik geef je zeker een seintje als je het nog tof zou vinden om te doen. Ik was wel blij dat die balkjes er waren anders, het was glad en het trapje was half afgebroken. Had geen zin om te zwemmen. Onze handen vroren er nu al af bij -1 °C en de bijtende koude mist. Lijf had wel lekker warm met alle laagjes. Maar mijn Middeleeuwse schoentjes heb ik toch ook omgeruild met mijn Dr Martens onder mn kleed. :')

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:38

Prachtige foto's Kaatastrof :)

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:22

Mooie foto’s kaatastrof heel gaaf

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 17:43

Tuurlijk wil ik dat doen Kaat! Oh en ik snap dat ze daar écht moeten zijn :wow: Ziet er nu al spannend uit!

Ik heb ook weer een shoot gehad, vriendin van me blijkt ontzettend getalenteerd in fotograferen, ze heeft zelf geen camera en de keren dat ze foto's heeft gemaakt zijn op twee handen te tellen, maar ze maakt al super toffe foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Met een groothoeklens, waar ze handmatig moest scherpstellen!
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15154
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 18:14

Zo gaaf weer <3

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 00:57

Gave foto's!!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:32

Even een tip. De Action heeft momenteel vloerkleedjes in de aanbieding met een ruitpatroon. Ze zijn 5,49 per stuk en de afmeting is 60 x 90 cm. Als je er 2 op de 60 cm. kant aan elkaar naait heb je een leuk dek voor onder je zadel wat best wel enigszins Middeleeuws er uit ziet, vind ik :) Ik heb er 2 opgehaald die grijzig van kleur zijn en het ruitpatroon is creme kleurig. De ruiten staan er wat hoger op maar die kun je als het je stoort ook gewoon kort knippen. Ik weet niet hoe ik vanaf mijn Iphone hier foto's kan plaatsen anders zou ik er even een foto bij zetten.

Echte vrouwen rijden geen winkelwagentje, echte vrouwen rijden DODGE.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:29

Wat een mooie foto's allemaal! Ik heb een groot deel van het topic doorgespit. Begint nu bij mij ook te kriebelen om een mooi hoofdstel voor mijn pony te maken. Iets speciaals een engelse heb ik al voor haar gemaakt. Waar halen jullie je inspiratie vandaan?

Edelweiss Saddlery - MSFC Gediplomeerd

Website · Facebook · Instagram · Etsy

aelw2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-23

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:01

Zijn hier mensen die weten waar je het tuig kan kopen voor je paard voor re-enachment?
Of hoe we dat zelf kunnen maken? (patroon, materialen ens)

Ik ben zo benieuwd en wil graag starten :D

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:08

aelw2000 schreef:
Zijn hier mensen die weten waar je het tuig kan kopen voor je paard voor re-enachment?
Of hoe we dat zelf kunnen maken? (patroon, materialen ens)

Ik ben zo benieuwd en wil graag starten :D

Wat wil je re-enacten? Welke tijdsperiode?

aelw2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:12

aelw2000 schreef:
Zijn hier mensen die weten waar je het tuig kan kopen voor je paard voor re-enachment?
Of hoe we dat zelf kunnen maken? (patroon, materialen ens)

Ik ben zo benieuwd en wil graag starten :D



Viking / ridder / fantasy tuig voornamelijk.

Sta er ook voor open om het zelf te maken!

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:29

Een logische start is denk ik de barokshop ( https://barokshop.com/ )
Maar die had je denk ik al gevonden? De shop is recentelijk overgenomen door een vriendin van me, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld. Zit wel meer in het barokke/fantasy (maar ik heb een beetje inside information O:) en er komen van het voorjaar wel wat meer stoere/warrior achtige dingen bij).


Sellerie occitane heeft ook wel speciale dingen! https://sellerie-occitane.com/shop/en/
Wel langere levertijd/maaktijd, ze bestellen het geloof ik pas als jij op hun website besteld.

Voor zelf maken ligt het er heel erg aan wat je precies wil, en Viking/Ridder/Fantasy is vrij breed nog. Wil je iets stoers? Warrior achtig? Of wil je gaan re-enacten en dus iets historisch correct hebben van een bepaalde tijdsperiode?

aelw2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:43

Mariett schreef:
Een logische start is denk ik de barokshop ( https://barokshop.com/ )
Maar die had je denk ik al gevonden? De shop is recentelijk overgenomen door een vriendin van me, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld. Zit wel meer in het barokke/fantasy (maar ik heb een beetje inside information O:) en er komen van het voorjaar wel wat meer stoere/warrior achtige dingen bij).


Sellerie occitane heeft ook wel speciale dingen! https://sellerie-occitane.com/shop/en/
Wel langere levertijd/maaktijd, ze bestellen het geloof ik pas als jij op hun website besteld.

Voor zelf maken ligt het er heel erg aan wat je precies wil, en Viking/Ridder/Fantasy is vrij breed nog. Wil je iets stoers? Warrior achtig? Of wil je gaan re-enacten en dus iets historisch correct hebben van een bepaalde tijdsperiode?



Beide eigenlijk.
Wil van beide foto's gaan maken. :D
Het is dus ook echt voor fotoshoots. Zowel ridder tijdperk als strijder/warrior.

Barokshop had ik al gevonden ja. Eerste wat naar bovenkomt. Die andere kende ik nog niet.

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 13:59

aelw2000 schreef:
aelw2000 schreef:
Zijn hier mensen die weten waar je het tuig kan kopen voor je paard voor re-enachment?
Of hoe we dat zelf kunnen maken? (patroon, materialen ens)

Ik ben zo benieuwd en wil graag starten :D



Viking / ridder / fantasy tuig voornamelijk.

Sta er ook voor open om het zelf te maken!


Het is natuurlijk heel erg leuk als je het tijdsperk en archeologische vondsten zelf gaat onderzoeken wanneer je zelf gaat maken. Maar dan wordt re-enactment al heel snel een hobby erbij :) Het één sluit het ander zeker niet uit. Je kan ook lekker fantasy en historisch combineren alleen heet het dan geen reenactment meer *D

Mariett heeft al dezelfde tips gegeven die ik had. Op mijn website staat een patroon voor beugel ophouders en beugelriem beschermers :) en op mijn YT kanaal een video over hoe ik ze inelkaar heb gezet. Leuk en iets kleins om mee te beginnen.

Als je hele barding set wilt voor je paard ( middeleeuwse "deken" voor jousting) dan ishet makkelijkste om een partoon te maken van een (uitrij) deken dat je paard al past. En die aan te passen naar wens.

op pinterest vind ik altijd bakken met inspiratie, zowel historisch als fantasy.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Istas
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 09:43

Ik ben opzoek naar een speld in een hooiberg. Dat was ik vorig jaar al maar nu nog erger.

Ik ben opzoek naar Fantasytuig voor een B pony hengst. Hoofdstel en pees beschermend maar schommelt tussen shet en mini shet.
Het liefst ook ander tuig dan een hoofdstel (nek harnas, dekkleed, strengen etc)
Weet hier iemand een persoon die deze verhuurt of waar ik ze kan lenen?
Of niet al te duur kan kopen.

Ik heb wel wat ervaring met leer bewerken maar heb helaas geen spullen meer, anders was ik zelf gaan prutsen.

Voor een hoofdstel het mag met but en bitloos. Voor inspiratie foto's moet je een beetje denken aan het noble ros.

Blue.forest.ponies en Laurits.cosplay op instagram

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:03

https://www.pferdeladen.eu/en/p/barock-bridle-shetty

Ik heb alleen die gevonden, maar zoek je nou ook fantasy pees beschermers? Of begreep ik je bericht verkeerd.
De combi van wat jij zoekt en 'niet al te duur' wordt denk ik lastig als je niet zelf aan de knutsel gaat. Een tweedehands menbroek zou je misschien kunnen proberen om te bouwen als barding? Hoef je misschien niet al te veel zelf te kunnen naaien. En als je een chamfron en crinet wil is worbla misschien wel een goede optie. Wel wat bewerkelijk hoor, en het duurt even voor je het spul precies door hebt, maar je kan er wel veel mee!

Istas
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 10:30

Nee meer dat hij die peesmaat heeft haha. Gewoonte om ook de peesbeschermers maat erbij te noemen.

Ik zal eens kijken op die site.

Jup fantasy tuig is (terrecht) duur
Ik hoop dat ik voor een paar honderd euro klaar ben maar ben bang van niet haha

Blue.forest.ponies en Laurits.cosplay op instagram

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4413
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 11:16

Mensen investeren vaak heel veel tijd en geld in hun tuig, voor mensen die tuig verhuren is het vaak ook niet logisch om een set in maat shetty erbij te doen, gewoon omdat daar heel weinig vraag naar is (en in welke staat krijg je het dan terug?).

Het lijkt mij zó tof om een keer een shoot in harnas te doen! Maar ik ben een vrouw, de meeste mensen die een harnas hebben zijn mannen en hebben niet bepaald mijn maat. En dan moeten ze nog in de buurt wonen en hierheen willen rijden, want ik heb ook geen auto. En het liefst niet te duur, want ik ben student.
Sommige combinaties zijn gewoon heel lastig!

Maar als je hier al een jaar mee bezig bent wil je het kennelijk graag genoeg om er misschien wat tijd overheen te laten gaan. Beginnen met een hoofdstel is altijd een leuk idee, je kan altijd een leerbewerker benaderen (hoefijzer hier op bokt doet dat bijvoorbeeld en heeft mijn borsttuig ook gemaakt, @la.petite.abeille.art op instagram maakt prachtige dingen en heeft mijn hoofdstel gemaakt en er zijn nog véél meer goede leerbewerkers die prachtige barokke/fantasy dingen maken) of eerst voor die in het linkje gaan. Vanuit zoiets kan je dan uitbouwen: daarna kan je eens denken aan een borsttuigje, of iets voor op/onder het zadel. Als je een beetje kan naaien kan je zo'n kleed proberen te maken, misschien door een oude deken te gebruiken.
Ben je misschien niet in één keer klaar en het kost misschien wat meer, maar je hebt wel prachtig uniek spul voor jouw pony.

Istas
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:34

Mariett schreef:
Mensen investeren vaak heel veel tijd en geld in hun tuig, voor mensen die tuig verhuren is het vaak ook niet logisch om een set in maat shetty erbij te doen, gewoon omdat daar heel weinig vraag naar is (en in welke staat krijg je het dan terug?).

Het lijkt mij zó tof om een keer een shoot in harnas te doen! Maar ik ben een vrouw, de meeste mensen die een harnas hebben zijn mannen en hebben niet bepaald mijn maat. En dan moeten ze nog in de buurt wonen en hierheen willen rijden, want ik heb ook geen auto. En het liefst niet te duur, want ik ben student.
Sommige combinaties zijn gewoon heel lastig!

Maar als je hier al een jaar mee bezig bent wil je het kennelijk graag genoeg om er misschien wat tijd overheen te laten gaan. Beginnen met een hoofdstel is altijd een leuk idee, je kan altijd een leerbewerker benaderen (hoefijzer hier op bokt doet dat bijvoorbeeld en heeft mijn borsttuig ook gemaakt, @la.petite.abeille.art op instagram maakt prachtige dingen en heeft mijn hoofdstel gemaakt en er zijn nog véél meer goede leerbewerkers die prachtige barokke/fantasy dingen maken) of eerst voor die in het linkje gaan. Vanuit zoiets kan je dan uitbouwen: daarna kan je eens denken aan een borsttuigje, of iets voor op/onder het zadel. Als je een beetje kan naaien kan je zo'n kleed proberen te maken, misschien door een oude deken te gebruiken.
Ben je misschien niet in één keer klaar en het kost misschien wat meer, maar je hebt wel prachtig uniek spul voor jouw pony.


Absoluut ben het ook helemaal met de prijzen eens hoor!En shetty is gewoon een rot maat haha.
Het ding is is dat de pony in de stille verkoop staat het heeft Absoluut geen haast al staat hij er over drie jaar nog is t geen probleem. Maar ik ben een beetje bang dat ik straks allemaal duur spul heb gekocht en dat het ineens heel rap gaat.
En we hebben nog wel een paar B en C pony's met maatje shet maar dan moet het maar net passen.

Ja uiteindelijk wil ik graag zelf dingen gaan knutselen maar ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen haha. Ik weet de basics van leer bewerken maar geen idee waar ik kwaliteit leer kan kopen.

Dit is zegmaar mijn 2e shoot. Afgelopen herfst ook al wat gedaan maar toen moest ik alles in 2 week tijd regelen
Dit was een foto van de vorige keer.

Nu wil ik graag met mijn B pony hengstje ook een shoot doen (zonder te rijden, in ben veel te groot voor hem)

https://ibb.co/NF0XpP9

Blue.forest.ponies en Laurits.cosplay op instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 70 bezoekers