Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:44

hoefijzer schreef:
Wat een leuk topic! Ik ben zelf tuigage maker en dit is ook voortgekomen uit de wens om iets bijzonders voor mijn paard te hebben zoals ruiters voor hun paarden hadden op schilderijen van de vorige eeuw. Ik vind dat de mode van de paardenwereld een wat vreemde afslag heeft genomen met glitters en lak, dus ik heb de afslag de andere kant uit genomen. :+ Met mooie natuurlijke kleuren, organische vormen en/of historische versiering. Niet alleen veel chiquer, maar het benut ook beter de mogelijkheden die tuigleer bied.
Voor mij is dit overigens niet voor speciale gelegenheden maar voor gebruik elke dag en dat kan ik iedereen aanraden! Zelf ben ik niet zo van de kostuums, maar tegelijkertijd zie ik er dan misschien ook nooit als de standaard ruiter uit.
Mijn werk is verder heel breed, van historisch tot fantasy. Voor wie het leuk vind kan altijd op mijn instagram kijken voor meer foto's. Daar is binnenkort weer een pre-christmas sale met o.a. kruisfrontriemen die makkelijk met elk hoofdstel te combineren zijn.

[ [url=m/iHmbZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VZncVh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NYQ6nt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xhFjDg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/asSYj2.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw! Dat is echt mooi <3

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken


Henrike5

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:40

Hoefijzer Door o.a. jou eerste? topic op bokt ben ik begonnen, ik zocht info en kwam jou topic tegen :D Je tuig is echt prachtig!

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 20:43

Ik heb een fantasy set van Hoefijzer, supermooie kwaliteit en heel blij mee! Helaas heeft de set in de coronaperiode nog weinig actie gezien, hopelijk komt daar snel verbetering in. :D

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 21:08

Hier ook fan van QvdW / Hoefijzer :D Ook mn viking hoofdstel is daar haar gemaakt, die had ik al eens gedeeld hier. Deze is van de vorige pre-christmas sale, kom maar op met de volgende :D
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:00

Qimm schreef:
Ooooh <3 daar word ik een portie hebberig van joh!



Afbeelding
O:)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:31

Waarom vind ik dit topic nu pas <3 <3 <3
Eentje naar mijn hart zeg met al dat mooie tuig!

Ik heb ondertussen ook al een kleine collectie verzameld de laatste 2 jaren en nu ook wat zelfgemaakte spullen qua tuig en ledergerief.
en sinds kort ook eindelijk zelf eens voor de lens ipv erachter met 2 van mijn verzorg ijslanders :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fjord_brucht

Berichten: 698
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:21

Afbeelding


Afbeelding


Hoofdstel ontworpen in samenwerking met dabo design
Zelf de steentjes en het ornament erop gezet.
Echt wel blij mee

Bo-Ghy is back

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 16:32

Heel gaaf!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:58

Wow prachtige dingen zie ik voorbij komen :wow: iemand nog tips waar ik een barok hoofdstel zou kunnen scoren voor mijn Fries?

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 23:05

fjord_brucht schreef:
[ [url=m/GwCVoB.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sn5g55.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoofdstel ontworpen in samenwerking met dabo design
Zelf de steentjes en het ornament erop gezet.
Echt wel blij mee


Wat staat die mooi bij je paard! Ik ben fan!


Noukie123 schreef:
Wow prachtige dingen zie ik voorbij komen :wow: iemand nog tips waar ik een barok hoofdstel zou kunnen scoren voor mijn Fries?

Barokshop eventueel? Die hebben nu wat spullen in uitverkoop staan dacht ik.


Trouwens, wie graag wat decoratievere teugels heeft maar geen lederen teugels wil maken of kopen, met een leuk barok stofje kan je ook al veel ;) Een van de modellen van mijn shoots in September '21 had met stof een leuke teugeloverzet gemaakt. Ik ga binnenkort op stofjacht om het ook eens te testen :D


Afbeelding

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 06:07

Ik ging even kijken bij barokshop, en bijna iets gekocht tot ik me een topic herinnerde met hele slechte ervaringen. Het duurt erg lang want komt uit Afrika, en soms ontvang je zelfs helemaal niets en moet je achter je geld aan.

[ED] Ervaringen met Barockshop.com ?

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 07:41

Oh wat gek, ik was ineens ontstipt van dit topic!
Suuper tof spul AbleToDream <3

Ik denk dat je trouwens ondertussen het beste op marktplaats kan kijken als je op zoek bent naar een ‘gewoon’ barok hoofdstel, of anders een Spaanse ruitershop zoals Pura Nobleza, ruitershop Cosaniki of ruitershop Iberica. Zelf nooit wat besteld daar trouwens, maar dat ziet er wat mij betreft verder heel prima uit.

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:36

Zelf geen ervaring met barokshop helaas, ik zie alleen steeds de advertenties passeren en heb nog even zitten twijfelen om de barok borstriem te kopen maar aangezien mijn auto bij de garage staat is er geen budget voor iets te kopen nu :/
Een van mijn vriendinnen heeft wel wat hoofdstellen en stijgbeugels van daar en die waren wel goed verzonden bij haar.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:27

AbleToDream schreef:
fjord_brucht schreef:
[ [url=m/GwCVoB.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/sn5g55.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoofdstel ontworpen in samenwerking met dabo design
Zelf de steentjes en het ornament erop gezet.
Echt wel blij mee


Wat staat die mooi bij je paard! Ik ben fan!


Noukie123 schreef:
Wow prachtige dingen zie ik voorbij komen :wow: iemand nog tips waar ik een barok hoofdstel zou kunnen scoren voor mijn Fries?

Barokshop eventueel? Die hebben nu wat spullen in uitverkoop staan dacht ik.


Trouwens, wie graag wat decoratievere teugels heeft maar geen lederen teugels wil maken of kopen, met een leuk barok stofje kan je ook al veel ;) Een van de modellen van mijn shoots in September '21 had met stof een leuke teugeloverzet gemaakt. Ik ga binnenkort op stofjacht om het ook eens te testen :D


[ [url=m/cxaFxk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je paard lijkt wel een eenhoorn!

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:34

AbleToDream schreef:
Trouwens, wie graag wat decoratievere teugels heeft maar geen lederen teugels wil maken of kopen, met een leuk barok stofje kan je ook al veel ;) Een van de modellen van mijn shoots in September '21 had met stof een leuke teugeloverzet gemaakt. Ik ga binnenkort op stofjacht om het ook eens te testen :D


[ [url=m/cxaFxk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toen ik die foto zag had ik meteen inspiratie om zelf teugel sleeves te maken :D Blijven die bij het borsttuig wat goed zitten? Zakt/ schuift dat niet naar onderen?

Noukie123 schreef:
Wow prachtige dingen zie ik voorbij komen :wow: iemand nog tips waar ik een barok hoofdstel zou kunnen scoren voor mijn Fries?

Captain schreef:
Ik ging even kijken bij barokshop, en bijna iets gekocht tot ik me een topic herinnerde met hele slechte ervaringen. Het duurt erg lang want komt uit Afrika, en soms ontvang je zelfs helemaal niets en moet je achter je geld aan.

[ED] Ervaringen met Barockshop.com ?

Ik heb laatst met de sale wat spullen besteld en ik kreeg het wel snel binnen. De kwaliteit vond ik helaas wel minder, maar dat sk uiteindelijk netjes opgelost. Voor de originele prijs was ik wel flink teleurgesteld geweest, maar desondanks ben ik er toch wel blij mee.
Mocht je alleen iets zoeken voor een fotoshoot Noukie123 mag je mij wel een berichtje doen, ik wil wel eens sommige spullen verhuren aan anderen :)

Hongaars borsttuig voor mijn hongaarse set (die ik natuurlijk thuis vergeten was dus alleen het borsttuig nog op de foto :P )
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:16

Ja die bleven goed zitten, alleen zaten ze niet aan een borsttuig, deze zijn over een oud paar teugels geschoven die samenhangen met een halster ring vooraan :') Beetje behelpen met wat beschikbaarbaar was :D

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:38

AbleToDream schreef:
Ja die bleven goed zitten, alleen zaten ze niet aan een borsttuig, deze zijn over een oud paar teugels geschoven die samenhangen met een halster ring vooraan :') Beetje behelpen met wat beschikbaarbaar was :D

Yo wat ontzettend creatief. Had je dat niet gezegd en ik even niet ingezoomd had ik het nooit geweten :+

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 16:13

Haha je ziet het gelukkig niet direct :p
Ik hoop binnenkort te starten aan een matchende borstriem en hoofdstel voor mijn teugels wel,
en ooit barding en nog zoveel meer maar de tijd ontbreekt wat :')

Henrike5

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:26

Abletodream Wel heel goed bedacht dat met een stofje en wat teugels ook prachtige fotos!

Met de barokshop geen ervaring maar idd veel wisselende recenties gehoord

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:49

Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet." :') Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.

Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.

lideli

Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:40

Captain schreef:
Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet." :') Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.

Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.


Door dit bericht ben ik ook even gaan kijken en heb ik ook een bestelling geplaatst (met Paypal).
Inderdaad hele mooie kortingen :j Als mijn bestelling binnen is zal ik er foto’s van maken :)

AbleToDream

Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:52

Misschien kan ik het hier ook eens vragen, zouden er zijn die interesse hebben om een decoratief bit over te kopen, ik kan enkele overkopen maar moet ze per 3 of per 5 kopen ipv apart.. Ik zou er 3 van maat 11.5 en 3 van maat 13,5 willen van overnemen maar ik heb er zelf maar 1 van 11,5 en 2 van 13,5 nodig.

Dus gegadigden die eventueel een 11,5 of 13,5 bit zouden willen overkopen nadien?

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:53

Quanta costa?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:00

Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad! :j Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen. :)) Een tijdje geleden in ieder geval.

Edit: nog steeds!!
https://www.friesen-express.de/gebisse-kandaren-34/

Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap! :')

Afbeelding

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:45

Er zijn zoveel mooie bitten op de wereld, soms bijna jammer dat ik zonder bit rij, hahah.
Jouw kerel is zo knap Captain! En die vacht staat hem ook super stoer zo, snap wel dat hij het gek vond ruiken hahah. Heeft zelfs Marie nog last van, terwijl die al jaren een vachtzadel heeft.

Ik ga door een smid beugels laten maken, en hij stuurde me de schets door!

Afbeelding

Ze zijn weer gebaseerd op viking vondsten maar dan moderner en veiliger. Ze passen uiteindelijk qua hardware bij m’n toekomstige hoofdstel (waar Querine/hoefijzer mee bezig gaat binnenkort).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1 en 14 bezoekers