Damoiseaux2 schreef:Ik heb bij Karin in de klas gezeten op Deurne in de opleiding Horse en Health. Daarna heeft ze indd een tijd als paraveterinair gewerkt en verschillende opleidingen en cursussen gevolgd.
Dus de medische onderlegging bij haar zit er.
Ik heb 3 paarden laten fitten, alledrie compleet verschillend. Niet door Karin, want ik zit compleet uit de richting, maar door Joyce.
Eerste paard was een 7 jarige die compleet dood en stug gemaakt was in de mond door haar vorige berijder. Ik was nogal sceptisch tov bitfitten en oud klasgenootje was bezig met de opleiding en zocht een testpaard voor S&T.
Je paard kiest het uit, ik starte haar op dat moment Z1, en alleen met een trensje testen had ik een compleet ander paard. Laat staan wat de stang en uiteindelijk het kopstuk aan verschil maakte.. Paard liet zich voorheen door niemand anders rijden, uiteindelijk had ik australische klanten die net het verschil tussen voor en achterkant van het paard wisten en zo met haar weg konden rijden. Natuurlijk hangt dit niet af van de fitting, maar ze werd wel een heel stuk smakelijker en kreeg weer vertrouwen in de hand van de mens.
De 2e was mijn eigen 9 jarige, die liep ook Z1/Z2 op dat moment. Van jongs af aan altijd issues gehad met bitten, Nooit iets fijn gekregen in zn mond en veel te weinig aanleuning.
Na de fitting een constante aanleuning en nooit geen problemen meer in de mond gehad. De padjes vond hij overigens helemaal niks, daar ging ie of van uit zn plaat of hartstikke kreupel lopen.
De 3e was mijn nieuwe aanwinst van 4 jaar. Grote knoest van 1.80 en moest toch een nieuw hoofdstel kopen omdat de rest allemaal op een cob hoofdstelletje liep. Maar ja, ik wist uiteindelijk wat een kopstuk aan verschil kan maken, dus wilde niet leuk raak iets aanschaffen.
Weer Joyce gebeld, en weer een afspraak voor een fitting. Ook deze wilde absoluut geen padje, maar wel een heel groot verschil met hoofdstel/bit. Deze loopt nu 2,5 jaar later Z2, hoofdstel aangepast naar S&T en ook bij hem nog nooit geen open mond of problemen gehad.
Hoofdstellen houden zich overigens perfect. Leer kwaliteit is prima. Levertijd had ik niet, frontriemen had Joyce bij, en ik wilde voor de rest gewoon een standaard lak neusriem. Geen strakke neusriemen en geen sluitingen die boven aan de kaakgewrichten zitten.
Verder zijn er over ieder bedrijf, iedere zzp'er, maakt niet uit in welke richting, positieve en negatieve punten. De ene is ergens lyrisch over, de ander vind het verschrikkelijk. Uiteindelijk beslissen we natuurlijk zelf waar we ons het beste bij voelen.
Ik ga mijzelf even corrigeren. Tot hier inderdaad geen problemen gehad met 2fithorses.
Nu, na ruim een jaar, begint mijn neusriem aan de binnenkant te scheuren. Hoofdstel wordt keurig onderhouden, maar er zitten gewoon op verschillende plekken scheuren aan de binnenkant.
Contact opgenomen met mijn bitfitter, ze zegt dit mag echt niet kunnen. Alleen, ik hoor deze klachten echt heel regelmatig voorbij komen nu en zelfs bij mijn eigen hoofdstel is de complete padding uit de neusriem verdwenen.
Ik heb dit al vaker aangekaart bij karin, alleen doet ze hier absoluut niks mee en is dat je eigen verantwoordelijkheid, ze hebben namelijk maar een halfjaar fabrieksgarantie. Voor mij de reden om bij 2fithorses eruit te stappen zegt ze, want hier wil ik niet achter staan.
Dusja, toch maar contact opgenomen met 2fithorses en erbij gezet dat ik echt wel begrijp dat er eens een lading mindere kwaliteit leer bij zit, maar dat ik toch wel een nette oplossing van hun verwacht. Het is namelijk een hoofdstel die behoorlijk aan de prijs is.
Conclusie, zij hebben dit verhaal nog nooit eerder gehoord, het is vette pech bij mij en ik kan een nieuwe neusriem aanschaffen die ze mij proberen aan te smeren voor nog meer dan inkoopprijs.
Ik vind dit geen service, de kwaliteit vind ik dus ook beroerd. Heb hoofdstelletjes van 50 euro gehad die 10 jaar mee gaan.
Mij zien ze niet meer terug. Mijn bitfitter is voor iemand anders gaan werken en beloofd mij kwaliteit en service (als er iets met het leer is krijg je het gewoon nieuw zonder kosten)