Gezocht. Transport beschermers !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 13:31

Hoi !
Hopelijk staat het hier goed.

Ik zoek een transport beschermer maat pony, die niet groot uit valt. Nooit aansluit, gaat om een A pony die volgende week op keuring moet.

Shires werd mij aanbevolen maar blijft voor nu alsnog niet leverbaar.

Iemand een idee?

Alvast bedankt :)

[o]


goldyc

Berichten: 745
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:40

Ik heb deze;
https://www.agradi.nl/horka-transport-s ... -zwart.htm

ik weet niet meer of ze van dit merk waren (ze zijn al zo verwassen dat het merklabel eraf is), maar ze zien er exact hetzelfde uit. Ben er heel tevreden mee; je kan ze zo strak aanspannen als je zelf wilt. Ze komen tot onder de sprong, maar ze zitten goed stabiel en zakken niet af.

Ik heb maat cob bij een arabier met erg fijn beenwerk, die normaal qua beenbescherming maat S draagt. Ze zijn in de breedte misschien ietsie breed, maar omdat de sluitingen met velcro werken maakt dat weinig uit. In de lengte zijn ze perfect.

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 14:33

Dank voor je bericht!

[o]

goldyc

Berichten: 745
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:48

Ze worden wel vrij warm, maar ze beschermen goed! We hebben eens een trailer in de gracht gehad (trailer koppelde af, koppeling was stuk, en rolde zo rechtdoor de gracht in terwijl wij naar links gingen) en paard had niks.

Je zou ook kunnen overwegen om haar met gewone bandages + onderlappen en dan springschoenen aan in de trailer te zetten, of met peesbeschermers + springschoenen.

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:49

Ik heb een paard gehad die zo stampte op de trailer dat de transportbeschermers in een mum van tijd als clownsschoenen om de hoeven zaten. Sindsdien gebruik ik gewone neopreen beschermers die goed om de kogel vallen. Bij de voorbenen combineer ik die met met dikke neopreen springschoenen.
Dat bleef zelfs bij mijn stampertje goed zitten. Is er ook een keer mee over de voorstang gesprongen. Klittenband was gescheurd maar paard had geen schrammetje.

Zoiets als dit:
https://www.divoza.com/nl/eskadron-been ... rs-neofoam

Maar geen idee hoe dat zit met een kleine pony-maten. Als het voor 1x is, dan kan je misschien ook de benen bandageren en springschoenen gebruiken?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 15:21

Het is inderdaad voor 1 keer, bandages niet zo bekend mee gaat dat niet te snel te strak ?

En hoelang mogen bandages om?

[o]

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:41

Ik was het topic even uit het oog verloren.

Ik zette mijn oude vos met hoge witte benen gerust 's avonds in de bandages om ervoor te zorgen dat de benen de volgende dag nog mooi wit waren. Na het losrijden ging de boel er dan vanaf. Bij netjes bandageren kan het wel een paar uur zitten. Niet dagelijks doen natuurlijk, maar voor een keertje kan het geen kwaad is mijn ervaring.

Bij een elastische bandage altijd een onderbandage gebruiken. Is sowieso een goed plan voor extra bescherming en ter voorkoming dat je de boel te strak trekt.
Als je verband kan leggen, kan je ook bandageren. Niet te los, dan zakt de boel af, en uiteraard niet te strak. De slagen mooi over elkaar heen leggen. Van boven naar beneden beginnen en de kogel gebruiken als "kruispunt" en dan weer omhoog.
Maar als je niet zo bekend met bandageren is het verstandig het niet te doen of te laten doen.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

LaDonna75

Berichten: 2082
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:13


<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Gezocht. Transport beschermers !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:14

Ik deed mijn palomino met hoge witte benen na het wassen altijd fleecebandages om. Op de wedstrijd er af halen. Anders zo alles weer onder de poep :=

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _activeme, _Gerdien_, aliida, IASCrawler, Polarize, Ptl4ever en 14 bezoekers