Goede luchtige cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 10:02

Hoi,
Ik heb sinds kort erg veel moeite met mijn voorhoofd en met cap... Ik heb altijd al een gevoelige huid gehad maar mijn voorhoofd raakt gewoon heel erg geïrriteerd van mijn cap, rood en jeukt etc. Ik was mijn liner na ieder gebruik met goede neutrale zeep. Ik ben dus ten einde raad, is er een cap die misschien heel licht is en ook nog eens goed lucht doorlaat? Maar dan heb ik ook geen 500 euro over voor een cap... zo 100 euro vind ik toch wel al duur? Mijn cap nu zit ook rond de 100 euro maar is bijna compleet dicht.


Heeft iemand tips of soortgelijke ervaringen?


PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:05

Ik heb sinds een jaar de Uvex Exxential II cap. Deze heb ik destijds aangeschaft omdat ik last van mijn nek krijg bij zwaardere caps. Deze cap is heel erg licht en luchtig. Ben er erg blij mee.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:14

Heb je nu toevallig een cap van Harry's Horse? Die voering ben ik enorm allergisch voor en daar heb ik al eerder mensen over gehoord.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 10:17

PineApple schreef:
Ik heb sinds een jaar de Uvex Exxential II cap. Deze heb ik destijds aangeschaft omdat ik last van mijn nek krijg bij zwaardere caps. Deze cap is heel erg licht en luchtig. Ben er erg blij mee.


Dankje! Daar zal ik naar gaan kijken :)

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 10:19

Katja schreef:
Heb je nu toevallig een cap van Harry's Horse? Die voering ben ik enorm allergisch voor en daar heb ik al eerder mensen over gehoord.

Op het moment niet, wel ooit gehad. Ik heb BR, maar dan zal ik zeker opletten voor HH gewoon voor de zekerheid, vooral nu ik moeilijk naar de winkel kan..

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:49


xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:07

PineApple schreef:
Ik heb sinds een jaar de Uvex Exxential II cap. Deze heb ik destijds aangeschaft omdat ik last van mijn nek krijg bij zwaardere caps. Deze cap is heel erg licht en luchtig. Ben er erg blij mee.

100% mee eens!

Eef_Bam

Berichten: 4089
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:13

Ik heb ook de Uvexx exxential II, en dan de versie met MIPS. Oorspronkelijk gekocht voor alleen het springen, maar hij is zoveel luchtiger dan mijn oude cap dat ik deze alleen nog maar draag. Kwam onder mijn andere cap standaard met een kletsnat hoofd vandaan.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:25

Is je cap niet te rond of te klein. Misschien kan je naar een ovale cap kijken?

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:39

Ik heb een Kep Italia met ovale endurance liner. Die is super luchtig.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:41

Hier ook de Uvex Exxential II naar volle tevredenheid!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:48

mijn man en ik hebben Casco. Ikzelf heb ivm een gevoelig voorhoofd er met fleece een kussentje in gemaakt.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:04

ik kijk even mee, ben ook op zoek. Naar inderdaad een lichte, ovale (liefst zwarte), luchtige cap. En dan ook nog voor een klein hoofd (54)

Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag wilt doen! :)
Nog steeds verliefd op de Groninger....

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:22

Een vergiet. :Y)

Nee, even serieus. Er zijn heel veel 'luchtige' caps, maar ik denk dat je beter even naar de paardenwinkel kunt gaan om te kijken welke je aanspreekt en lekker zit. Zoveel persoonlijke ervaringen houdt in dat je aan het eind van je topic met dezelfde vraag blijft zitten. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 12:56

Shenavallie schreef:
Een vergiet. :Y)

Nee, even serieus. Er zijn heel veel 'luchtige' caps, maar ik denk dat je beter even naar de paardenwinkel kunt gaan om te kijken welke je aanspreekt en lekker zit. Zoveel persoonlijke ervaringen houdt in dat je aan het eind van je topic met dezelfde vraag blijft zitten. ;)


Dat is inderdaad waar, maar dan weet ik tenminste waar ik kan zoeken. Ik woon heel erg achteraf en de winkels in mijn buurt hebben erg beperkte producten. Vandaar wou ik er een paar bestellen en dan kijken wat het beste zit.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-21 12:57

Kidde schreef:
Is je cap niet te rond of te klein. Misschien kan je naar een ovale cap kijken?


Daar heb ik nog niet aan gedacht :) Maar ik heb eigenlijk nooit last gehad van drukplekken of iets met de cap, gewoon echt mijn huid die helemaal niet blij is.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Goede luchtige cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:06

Ik vond mijn Harry's Horse Concorde altijd echt super fijn, licht en luchtig. Binnenkant is ook wasbaar, dat vind ik ook belangrijk.
Maar nu ik een Uvex Suxxeed heb, zit m'n HH ineens niet zo lekker meer :Y) Die is echt waanzinnig licht en zacht. Maar die valt buiten je budget :+ Wel vind ik de caps van Uvex tot nu toe de luchtigste caps die ik ken.

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:09


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:35



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers