Future_me schreef:Wie heeft er al ervaring met Acavallo zadels? Het lijken zo op het oog goedgevormde zadels én verstelbaar. Ze zien er daarbij ook mooi uit. Nu blinken Italiaanse auto's niet altijd uit in duurzaamheid, hoe zit het met deze Italiaanse zadels?
Noblesse_ schreef:Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!
[ [url=m/M8dBni.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/art6AN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorry voor m’n blauwe beugels en groene dekje
Noblesse_ schreef:Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!
CapeS schreef:Noblesse_ schreef:Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
Wat leuk! Weet iemand toevallig of deze ook voor wat hogere schoften zijn?
Ashkerlon schreef:Ik geef dit topic even een schopje.
Onlangs een paar acavallo zadels vast gehad.
Zien er degelijk uit, systeem om ze te verstellen is leuk, maar op elk paard dat ik ze leg, liggen ze ongelofelijk te wippen? Is dit met alle modellen zo? Of had ik gewoon pech met het type zadel dat ik vast had? Het was een springzadel.
Ashkerlon schreef:Zelf met kopijzer te smal bleef het zadel wippen, inderdaad wel minder, maar zo smal ingesteld was niet goed voor het paard. En waren geen paarden met een overdreven rechte rug waar we het zadel op gepast hebben.
Waren latex panelen die er onder zaten.
Mijn vraag is eerder: zijn alle acavallos zo rond, of zijn bv de dressuur zadels rechter van boom/kussens?
DOMIEN schreef:Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers