Ervaringen Acavallo zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 20:16

DOMIEN schreef:
Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken



Ben vooral benieuwd wat de verdeler hierover weet te vertellen.

Kitty_ schreef:
Kom gerust eens langs om ze te bekijken zou ik zeggen :-)

Es war schön.


immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 05:23

Ik heb een acavallo perugino, heel fijn zadel, vind hem eerlijk zitten, maar helaas is mijn paard overleden en heb ik er niet lang van kunnen genieten. Omdat ik voor nu even stop met de paarden heb ik hem dus helaas te koop staan.

* Passie voor dressuur paarden fokkerij *
* Even paardloos na een hoop pech, maar ooit komt daar die droommerrie.. *

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 07:15

DOMIEN schreef:
Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken


Je boom is niet gebroken, je MAG systeem is doorgedraaid. En vermoedelijk hebben ze er een nieuwe ingezet bij Acavallo

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 08:51

Ik heb geen Acavallo maar sindskort een Equestro zadel (model Lusiana). Ik kende het merk niet en kon er weinig over vinden, maar van wat ik tegenkwam denk ik dat het uit dezelfde fabriek komt als de zadels van Acavallo.
Hetzelfde moederbedrijf zit erboven en ik zie wel veel overeenkomsten qua materiaal en afwerking (Kitty_, misschien weet jij dat?)
Tot nu toe ben ik echt positief verrast: het zadel ligt heel mooi, zit heerlijk en mijn jonge paard is ontzettend verbeterd in een paar weken tijd.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:58

Kitty_ schreef:
Kom gerust eens langs om ze te bekijken zou ik zeggen :-)


Weet jij wat de lengte van deze zadels is in 17,5/18 inch? Lengte kussens en draagvlak? Ik lees overal dat ze kort zijn maar nergens vind ik daar iets specifieks over terug?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:59

MariekeS_ schreef:
Ik heb geen Acavallo maar sindskort een Equestro zadel (model Lusiana). Ik kende het merk niet en kon er weinig over vinden, maar van wat ik tegenkwam denk ik dat het uit dezelfde fabriek komt als de zadels van Acavallo.
Hetzelfde moederbedrijf zit erboven en ik zie wel veel overeenkomsten qua materiaal en afwerking (Kitty_, misschien weet jij dat?)
Tot nu toe ben ik echt positief verrast: het zadel ligt heel mooi, zit heerlijk en mijn jonge paard is ontzettend verbeterd in een paar weken tijd.


Klinkt goed, ga er eens na kijken. Is jouw zadel ook kort? Zou je hem eens willen opmeten?

Edit: even gekeken maar lijkt idd een kopie van de acavallo alleen dan zonder het MAG systeem?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:30

Kitty_ schreef:
DOMIEN schreef:
Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken


Je boom is niet gebroken, je MAG systeem is doorgedraaid. En vermoedelijk hebben ze er een nieuwe ingezet bij Acavallo


Kan dat zo makkelijk doordraaien dan?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 09:19

Woody2015 schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik heb geen Acavallo maar sindskort een Equestro zadel (model Lusiana). Ik kende het merk niet en kon er weinig over vinden, maar van wat ik tegenkwam denk ik dat het uit dezelfde fabriek komt als de zadels van Acavallo.
Hetzelfde moederbedrijf zit erboven en ik zie wel veel overeenkomsten qua materiaal en afwerking (Kitty_, misschien weet jij dat?)
Tot nu toe ben ik echt positief verrast: het zadel ligt heel mooi, zit heerlijk en mijn jonge paard is ontzettend verbeterd in een paar weken tijd.


Klinkt goed, ga er eens na kijken. Is jouw zadel ook kort? Zou je hem eens willen opmeten?

Edit: even gekeken maar lijkt idd een kopie van de acavallo alleen dan zonder het MAG systeem?


De 17.5" Equestro valt in ieder geval korter op de rug dan een 17" Prestige, maar ik wil het best opmeten.
De zitting oogt/voelt ook meer gesloten dan de open zit van mijn Prestige maar of dat komt door de vorm of doordat het daadwerkelijk korter is durf ik niet te zeggen.
Bii mij ligt het op een vrij smal paard van 161/162 met een flinke schouder en kortere rug. Bij hem bood dit zadel de uitkomst ivm de boomvorm dus dat zou je toch gewoon moeten laten opmeten/proberen denk ik.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 17:00

MariekeS_ schreef:
Ik heb geen Acavallo maar sindskort een Equestro zadel (model Lusiana). Ik kende het merk niet en kon er weinig over vinden, maar van wat ik tegenkwam denk ik dat het uit dezelfde fabriek komt als de zadels van Acavallo.
Hetzelfde moederbedrijf zit erboven en ik zie wel veel overeenkomsten qua materiaal en afwerking (Kitty_, misschien weet jij dat?)
Tot nu toe ben ik echt positief verrast: het zadel ligt heel mooi, zit heerlijk en mijn jonge paard is ontzettend verbeterd in een paar weken tijd.


Deze komen niet uit dezelfde fabriek maar zijn wel hele fijne zadels. Alleen niet aanpasbaar in de boom/kopijzer

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 19:31

mellamoshan schreef:
Kan dat zo makkelijk doordraaien dan?


Als ik het zo zie op de website, ziet het eruit als wellep-systeem wat je ooit in Ainsley zadels kon kopen.
Een kopijzer gebaseerd op schroefdraad, om het wijder of smaller te maken. Ongelijke druk in deze maakt het kwetsbaar.

Was bij Ainsley ook een beetje een teer punt. Regelmatig een nieuwe kop in moeten laten zetten voor klanten. Gelukkig was er bij Ainsley levenslange garantie.

Es war schön.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 21:17

Kitty_ schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik heb geen Acavallo maar sindskort een Equestro zadel (model Lusiana). Ik kende het merk niet en kon er weinig over vinden, maar van wat ik tegenkwam denk ik dat het uit dezelfde fabriek komt als de zadels van Acavallo.
Hetzelfde moederbedrijf zit erboven en ik zie wel veel overeenkomsten qua materiaal en afwerking (Kitty_, misschien weet jij dat?)
Tot nu toe ben ik echt positief verrast: het zadel ligt heel mooi, zit heerlijk en mijn jonge paard is ontzettend verbeterd in een paar weken tijd.


Deze komen niet uit dezelfde fabriek maar zijn wel hele fijne zadels. Alleen niet aanpasbaar in de boom/kopijzer


Ahh ok, bedankt!


TROY (2019) & LAYS (2014)

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:02

Hallo,

Had er toevallig nog iemand nagemeten hoe lang een 17,5 inch zadel valt qua lengte draagvlak bij welk model? Ik vind het erg mooie zadels maar mijn PRE is extreem kort

Happiness is not a goal, its a way of life

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:28

eline1991 schreef:
Hallo,

Had er toevallig nog iemand nagemeten hoe lang een 17,5 inch zadel valt qua lengte draagvlak bij welk model? Ik vind het erg mooie zadels maar mijn PRE is extreem kort


Ben hier ook nog steeds benieuwd na :-)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:42

Wij hebben een Acavallo Rafaello 17,5 inch dressuurzadel gekocht voor onze Lusitano, de kussen zijn 53 cm lang

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 22:49

Ojee dat is helemaal niet heel kort. Bedankt!

Desi_2409

Berichten: 897
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:23


Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:23

Ik heb van de week even mijn 17.5" Equestro Lusiana geprobeerd te meten. Beetje lastig maar zo op het oog is de lengte vd kussens/draagvlak ongeveer 45-46cm?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


TROY (2019) & LAYS (2014)

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:44


Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 19:47

MariekeS_ schreef:
Ik heb van de week even mijn 17.5" Equestro Lusiana geprobeerd te meten. Beetje lastig maar zo op het oog is de lengte vd kussens/draagvlak ongeveer 45-46cm?
[ [url=m/f06vuU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xiGDjr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0DdAiU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op je eerste foto ligt je rolmaat zowat een inch verder dan de maat van kussens.
Lijkt een krappe 17 inch, qua maat kussens.

Kussens hebben het best effect qua drukverdeling als ze iets verder komen dan de zitting, anders wordt het gewicht allemaal opeen gepropt, en als je geweldig goed kan rijden (lees:balans hebt) zoals bv Ingrid Klimke, zou dat kunnen.

Op de foto waar je de rolmaat bij de zitting laat zien zit je op een 16,5.
Als je je rolmaat op de zadelnagel zet, en dan echt vanaf het begin, naar het hoogste punt van de zitting (cantle) denk ik zomaar dat je op die maat uitkomt.

Is dit zadel verkocht als een 17,5 " of gok je dit zelf?

Es war schön.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 07:54

Nielojram schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik heb van de week even mijn 17.5" Equestro Lusiana geprobeerd te meten. Beetje lastig maar zo op het oog is de lengte vd kussens/draagvlak ongeveer 45-46cm?
[ [url=m/f06vuU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xiGDjr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0DdAiU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op je eerste foto ligt je rolmaat zowat een inch verder dan de maat van kussens.
Lijkt een krappe 17 inch, qua maat kussens.

Kussens hebben het best effect qua drukverdeling als ze iets verder komen dan de zitting, anders wordt het gewicht allemaal opeen gepropt, en als je geweldig goed kan rijden (lees:balans hebt) zoals bv Ingrid Klimke, zou dat kunnen.

Op de foto waar je de rolmaat bij de zitting laat zien zit je op een 16,5.
Als je je rolmaat op de zadelnagel zet, en dan echt vanaf het begin, naar het hoogste punt van de zitting (cantle) denk ik zomaar dat je op die maat uitkomt.

Is dit zadel verkocht als een 17,5 " of gok je dit zelf?


Dit zadel is verkocht als een 17.5" en dat staat erin gestempeld.

Deze foto's waren bedoeld om een indruk te geven voor degene die erom vroegen ;)


TROY (2019) & LAYS (2014)

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:14

Heel off topic maar je singel is echt te kort := daar zou ik sowieso even naar kijken.

Verder zou het me niet verbazen je zadel geen 17,5 inch is. De maten die je ziet zijn meer van een 17 inch.

Desi_2409

Berichten: 897
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:25

Skogan, boom is aan te passen in de pers door zadelmaker. Toen wij deze kochten hebben we de boom laten aanpassen aan paard.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers

cron