Ervaringen Acavallo zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:09

Wie heeft er al ervaring met Acavallo zadels? Het lijken zo op het oog goedgevormde zadels én verstelbaar. Ze zien er daarbij ook mooi uit. Nu blinken Italiaanse auto's niet altijd uit in duurzaamheid :+ , hoe zit het met deze Italiaanse zadels?


Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:17

Kom gerust eens langs om ze te bekijken zou ik zeggen :-)

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:46

Ik ga er volgende week een proberen, ben heel benieuwd. Ze lijken mij prettig en fijn dat het zo aanpasbaar is. Ik denk dat Italiaanse zadels zich al ruimschoots bewezen hebben zoals Prestige, Erreplus.

Mizora

Berichten: 18084
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:36

Future_me schreef:
Wie heeft er al ervaring met Acavallo zadels? Het lijken zo op het oog goedgevormde zadels én verstelbaar. Ze zien er daarbij ook mooi uit. Nu blinken Italiaanse auto's niet altijd uit in duurzaamheid :+ , hoe zit het met deze Italiaanse zadels?


Italiaanse auto's doen het ook al weer meer dan 35 jaar prima. De sud is de auto geweest die ze zo'n slechte naam heeft gegeven, dat is al even terug. 2.5 ton is heel normaal, hier gaan de alfa's er over het algemeen tussen de 4 en 5 ton uit. 3x zoveel als een gemiddelde auto.

Maar los van deze uitstap, Italiaans zadels ken ik als van hoge kwaliteit. Wij hebben zelf een Ghost liggen, wat voor die prijsklasse echt mooi spul is. Met Acavallo zelf heb ik geen ervaring.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:54

@Mizora, mijn ervaring is anders en deze is in lijn met een recent gepubliceerd onderzoek. Wel fijn dat jouw/jullie ervaring anders is. Scheelt toch een boel gedoe :). Mocht je geinteresseerd zijn in het onderzoek stuur ik je de link in pb, volgens mij niet toegestaan in een topic en daarbij niet relevant voor dit topic. De zin over italiaanse auto's was nl. bedoeld als kwinkslag, blijkbaar kwam dit niet zo over.

Voor de duidelijkheid: ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers met Acavallo zadels (met het mi vrij innovatieve stelsysteem).

@Sorbetje benieuwd wat jouw indruk is en of het merk bevalt! En je hebt een punt, Equipe maakt ook fijne zadels. Zijn de fabrikanten Prestige, Erreplus, Equipe, Acavallo gelieerd/wordt er samengewerkt?

@Kitty wel hebben al (prettig) contact! :D. Misschien kun jij licht schijnen op de vraag hierboven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-21 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:59

Leder vergelijken met een auto is niet echt een vergelijking IMO. :) Italiaans leder staat bekend om zijn kwaliteit. Wanneer zadels snel slijtage hebben/lelijk worden is dat veelal door de kwaliteit van het leder. Dus wat dat betreft ga je weinig beter vinden dan italiaans leder. Hier een prestige van inmiddels 20 jaar oud. Als ik je zeg dat ie 3 jaar is geloof je me ook. :)
Kwa ligging enz zal je net zoals met elk zadel iemand moeten laten kijken die weet wat ie doet.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:53

Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor m’n blauwe beugels en groene dekje :+

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:03

Ik heb gister een acavallo mogen proberen. Vond hem fantastisch zitten, echter de kniewrong was niet zo mijn ding. Had het gevoel dat mijn benen te veel wiebelden. Ook had ik het idee dat de lus van de stijgbeugelriemen en de bovenkant van de lepel (waar de naam in staat) van een soort rubber? is, dat leek mij niet zo sterk. Ik ben uiteindelijk voor een custom gegaan. Iets duurder, maar zat lekkerder en betere kwaliteit.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:42

Noblesse_ schreef:
Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!

[ [url=m/M8dBni.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/art6AN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry voor m’n blauwe beugels en groene dekje :+



Gaaf! :)

MdM
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:30

@Noblesse: Ziet er knap uit. Dat is de Giotto dan, die vind ik wel interessant om het een monoflap is.

Ik hoor graag wat ervaringen met de spring/eventingzadels? Ben hier wel benieuwd naar. :) Ik heb altijd Prestige springzadels gehad en ben nu naar een nieuwe aan het uitkijken en dan was dit merk wel interessant. Maar het is lastig als je niet goed weet waarmee te vergelijken en hoe het zit.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:36

Even geleden maar ik vind het fijne zadels. Niet te gedwongen, close contact, makkelijk aanpasbaar, licht en veel schoudervrijheid. Mijn beenligging is hierin stil zonder een stoelzit te hebben. Ook Kitty is een aanrader als je op zoek bent naar dit merk zadels, heeft heel fijn met ons meegedacht!

Soesje87
Berichten: 14
Geregistreerd: 25-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 22:06

Ik kon geen andere topics vinden en ken zelf het zadel niet. Ze zien er ideaal uit met de verstelbare boom en het ziet eruit alsof je er stevig in zit met veel steun. Zijn er inmiddels misschien meer mensen die ervaring hebben met deze (dressuur) zadels?

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:56

Noblesse_ schreef:
Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!

[ [url=m/M8dBni.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/art6AN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry voor m’n blauwe beugels en groene dekje :+


Wat leuk! Weet iemand toevallig of deze ook voor wat hogere schoften zijn?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 20:27

CapeS schreef:
Noblesse_ schreef:
Ik heb net mijn Acavallo crosszadel binnen in cognac kleur. Hélemaal verliefd. Zacht leder, mooi afgewerkt.
En heel kort. Mijn paard heeft ‘n heel korte rug en past van veel merken geen 17 inch. Deze wel!

[ [url=m/M8dBni.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/art6AN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry voor m’n blauwe beugels en groene dekje :+


Wat leuk! Weet iemand toevallig of deze ook voor wat hogere schoften zijn?


Redelijke hoge schoft, maar veel hangt ook af van de rugvorm

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:09

Kitty_ schreef:
CapeS schreef:

Wat leuk! Weet iemand toevallig of deze ook voor wat hogere schoften zijn?


Redelijke hoge schoft, maar veel hangt ook af van de rugvorm


Mijn paard heeft een fairfax zadel en volgens de zadelmaker een rechte rug met een erg smalle lange schoft.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:41

Weet iemand tot aan welke boommaat ze verstelbaar zijn?

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:48

Bottles schreef:
Weet iemand tot aan welke boommaat ze verstelbaar zijn?


Breed, ieder zadel heeft zijn eigen maten, is niet met elkaar te vergelijken. Wat bij de één wijd is wordt bij de ander medium genoemd.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:25

Ik geef dit topic even een schopje.
Onlangs een paar acavallo zadels vast gehad.
Zien er degelijk uit, systeem om ze te verstellen is leuk, maar op elk paard dat ik ze leg, liggen ze ongelofelijk te wippen? Is dit met alle modellen zo? Of had ik gewoon pech met het type zadel dat ik vast had? Het was een springzadel.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:18

Ashkerlon schreef:
Ik geef dit topic even een schopje.
Onlangs een paar acavallo zadels vast gehad.
Zien er degelijk uit, systeem om ze te verstellen is leuk, maar op elk paard dat ik ze leg, liggen ze ongelofelijk te wippen? Is dit met alle modellen zo? Of had ik gewoon pech met het type zadel dat ik vast had? Het was een springzadel.


Dan is de vorm van de boom niet geschikt voor het type paard of het kopijzer staat te breed :-) zaten er foam kussens onder of wol gevuld?

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:27

Zelf met kopijzer te smal bleef het zadel wippen, inderdaad wel minder, maar zo smal ingesteld was niet goed voor het paard. En waren geen paarden met een overdreven rechte rug waar we het zadel op gepast hebben.
Waren latex panelen die er onder zaten.

Mijn vraag is eerder: zijn alle acavallos zo rond, of zijn bv de dressuur zadels rechter van boom/kussens?

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:53

Ashkerlon schreef:
Zelf met kopijzer te smal bleef het zadel wippen, inderdaad wel minder, maar zo smal ingesteld was niet goed voor het paard. En waren geen paarden met een overdreven rechte rug waar we het zadel op gepast hebben.
Waren latex panelen die er onder zaten.

Mijn vraag is eerder: zijn alle acavallos zo rond, of zijn bv de dressuur zadels rechter van boom/kussens?

Dan past de boomvorm niet bij de rug van deze paarden. De boom is redelijk rond

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Ervaringen Acavallo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:52

Dat het springzadel niet op het paard past, is duidelijk.
Maar heeft het zin om een dressuur versie te proberen? Of zijn die even rond van vorm?

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

DOMIEN
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 20:00

Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 16:28

Benieuwd of er inmiddels al meer ervaringen zijn?

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 19:39

DOMIEN schreef:
Ik een acavallo perquino.Het is een heerlijk zittend zadel.
Helaas is nu voor de 2e keer de zadelboom gebroken nadat hij is aangepast op mijn paard.
Zadel is eerst terug geweest naar Italië voor reparatie. Nu helaas weer gebroken


Wat bizarre. Heb je nog steeds garantie op de boom?

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers