Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:50

FleurSandro schreef:

Ik vind Kramer alleen qua maat soms nogal gek vallen. Mijn frontriem is maat cob maar valt als full. Een vriendin van mij had een anatomische neusriem besteld, maat full en die viel echt veel te groot uit. Vervolgens had ze een maat cob besteld (weet alleen niet zeker of het dezelfde neusriem was of een ander model) en die viel weer veel kleiner uit en was dus weer te klein.
Maar ook met kleding wel eens gehad. Ene kleur in de normale maat, zelfde model in een andere kleur en diezelfde maat zat veel te strak. Dus persoonlijk zou ik voor dat geld denk ik op zoek gaan naar een ander merk of iets in een winkel in de buurt ofzo.

Verder heb ik niet zo veel toe te voegen aan bovenstaande. Hunterhoofdstellen waren inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht.


neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:15

Hoe reageert je paard met een halster? Als dat geen problemen heeft is een engels (hunter) hoofdstel inderdaad een optie. Ikzelf heb 2 van het getoonde hoofdstel van equimatch. Ze bevallen zeer goed.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:30

Hoofdstel van Fairfax? Die heb ik en enkel bovenop de neus en onder de kaak raakt het t paard aan. (Hoge neusriem) Deze kun je eerst ook proberen/passen. Evt enkel neusriem aanschaffen wellicht een optie.

Anders : presteq hoofdstel?

Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-21 15:13

neila schreef:
Hoe reageert je paard met een halster? Als dat geen problemen heeft is een engels (hunter) hoofdstel inderdaad een optie. Ikzelf heb 2 van het getoonde hoofdstel van equimatch. Ze bevallen zeer goed.

Halster is ok zolang er geen druk op staat. Maar een halster sluit niet aan, en het is vooral het aansluiten waar ze een probleem mee heeft geloof ik.
VWestra schreef:
Hoofdstel van Fairfax? Die heb ik en enkel bovenop de neus en onder de kaak raakt het t paard aan. (Hoge neusriem) Deze kun je eerst ook proberen/passen. Evt enkel neusriem aanschaffen wellicht een optie.

Anders : presteq hoofdstel?

Fairfax is een mooi merk ook, bevalt me wel :)
manubres schreef:
Lijkt me heel goed dat je er een cranio sacraal therapeut bij haalt. Die van mij had het ook en er bleek van alles mis te zijn elders waardoor het hoofd gevoelig was.
Het is een stuk beter geworden na twee behandelingen. Daarna heb ik haar verder gedesensibiliseerd op haar hoofd. Nu kan ze vrijwel alle druk op het hoofd aan...

Ja, sowieso, ik ga er vanuit dat ze het niet voor niets doet. Het is zeker niet uit onwil, want werken doet ze verder graag, en bit accepteert ze heel goed, dus er is echt wel iets.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Yummy

Berichten: 413
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:19

Wellicht de Horsegear styx?

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:10

Indd de horsegear Styx of de Hööks Lingus proberen.
Ik heb de Lingus en dat vinden ze zo fijn! Echt een aanrader. Laat de hele neus en mond vrij.

Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-21 17:10

Ik ga een hoofdstel laten maken voor haar, bij een tuigmakerij. Ik heb nog niet echt iets gevonden wat me bevalt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:12

Mijn oude merrie liep ook het liefst zonder neusriem etc.

Ik ben uiteindelijke uitgekomen op een hoge neusriem, zonder sperriem.
En onder de neusriem een fijn dik bontje!

Met het bontje ging het super goed.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hoofdstel voor supergevoelig hoofdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:11

Neem eens contact op met tessa van tessproducts. Misschien kan zij jou helpen.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lianne18, nicole_floor, xSCWx en 11 bezoekers