Zadelsteun die op slot kan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 18:22

Deze had ik al gevonden, maar ik hoor vaak dat deze steun niet zo goed is voor je kussens?

Afbeelding

Zijn er nog andere ideeën om een zadel op slot te doen? Of kan ik hier bijv van die schuim-achtige dingen omheen doen zodat de kussen daarop leunen?


Anoniem

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:26

Een gewoon touwtje of staaldraadje door je D ring halen en er een slotje op doen?

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:27


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:28

bobje26 schreef:
Een gewoon touwtje of staaldraadje door je D ring halen en er een slotje op doen?


Dat heb je met 1 knipje met een tang dus zo los. Of een flinke ruk.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 18:29

Touwtje of iets heb je zo los, ik wil echt een goed systeem.

Dat ding ga ik even naar kijken, snap nu niet helemaal hoe je zoiets bevestigd nee :')

Voor de verzekering moet hij ook achter twee sloten liggen, dus het moet wel echt een slot zijn.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:40

bliksemflits schreef:
Touwtje of iets heb je zo los, ik wil echt een goed systeem.

Dat ding ga ik even naar kijken, snap nu niet helemaal hoe je zoiets bevestigd nee :')

Voor de verzekering moet hij ook achter twee sloten liggen, dus het moet wel echt een slot zijn.


Heb je geen handige harry lasser-kennis die wel een dagje met buizen wil kloten voor je?

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:56

Je hebt ook van die slotjes die een mega herrie maken als ze doorgeknipt worden, ben alleen even de naam kwijt. Speciaal tegen zadeldiefstal.

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:32


Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:35

Gewoon die zadelsteun kopen en er buis isolatie omheen doen? Dan heb je drukverdeling erop.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 19:40

chamion schreef:
Gewoon die zadelsteun kopen en er buis isolatie omheen doen? Dan heb je drukverdeling erop.


Ja dat was inderdaad ook mijn vraag uit de OP en daar gaat m'n voorkeur naar uit, met zoiets ondervinden je kussen geen "schade"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:41

bliksemflits schreef:
Touwtje of iets heb je zo los, ik wil echt een goed systeem.

Dat ding ga ik even naar kijken, snap nu niet helemaal hoe je zoiets bevestigd nee :')

Voor de verzekering moet hij ook achter twee sloten liggen, dus het moet wel echt een slot zijn.


Zo een zadelsteun kun je zo losbouten van de muur, net zo simpel als een draadje door knippen, lijkt me?

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:43

Mocht je deze aanschaffen, zorg dat 'ie met bouten in de muur zit die niet makkelijk te verwijderen zijn.
Er is een speciaal soort bouten hiervoor.

Met 4 parkertjes is je zadel evengoed zo weg, namelijk..

Es war schön.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:50

bliksemflits schreef:
chamion schreef:
Gewoon die zadelsteun kopen en er buis isolatie omheen doen? Dan heb je drukverdeling erop.


Ja dat was inderdaad ook mijn vraag uit de OP en daar gaat m'n voorkeur naar uit, met zoiets ondervinden je kussen geen "schade"?


Ken mensen die het hebben gedaan en die menen dat het werkt.
Ik heb zelf mijn tuig altijd op een buis liggen, omdat dit wordt aangeboden op de stallen waar ik sta. Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Sabbientje

Berichten: 4680
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:51

Ik heb deze steun ook. Op aanraden van mijn zadelmaker heb ik er van die schuimen hulzen omheen gedaan.
Ik heb alleen last van platte plekken als ik mijn zadel langere tijd niet gebruik.

Overigens zit die van mij met slotbouten vast.
En je kan bijna niet bij de bouten komen als het zadel erop ligt. (Maar er hangt bij mij dan ook nog een gewone steun onder)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 20:01

Als je wilt krijg je alles wel los/mee/kapot, maar ze verzekering heeft bepaald eisen en daar gaat het mij vooral om.

Sabbientje schreef:
Ik heb deze steun ook. Op aanraden van mijn zadelmaker heb ik er van die schuimen hulzen omheen gedaan.
Ik heb alleen last van platte plekken als ik mijn zadel langere tijd niet gebruik.

Overigens zit die van mij met slotbouten vast.
En je kan bijna niet bij de bouten komen als het zadel erop ligt. (Maar er hangt bij mij dan ook nog een gewone steun onder)


Er komen er bij mij ook twee onder elkaar sowieso, dus erbij kunnen wordt al lastiger dan :)

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:20

bliksemflits schreef:
Touwtje of iets heb je zo los, ik wil echt een goed systeem.

Dat ding ga ik even naar kijken, snap nu niet helemaal hoe je zoiets bevestigd nee :')

Voor de verzekering moet hij ook achter twee sloten liggen, dus het moet wel echt een slot zijn.

Ligt je zadel in een kast?
Want dan kan je toch twee sloten op je last zetten?
Zo doen de meeste dat.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

HarmanyL

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:23

Ik heb de steun uit de op. Hij hangt in mijn kast, en die is niet mega groot. Knap als een zadeldief mijn boutjes los gaat draaien. Uiteraard kan het altijd, want als mijn kast geforceerd wordt is t slotje op de steun ook peanuts.
Nadeel van de steun vind ik dat hij veel ruimte inneemt, bovenste deel klapt op hoog dus daar moet ruimte voor zijn.
Soms een klein beetje 'strepen' van de steun, maar die trekken zo weer weg.

Verder heb ik nog een GPS tracker in m'n zadel.
Maar alsnog duim ik dat ze onze stal overslaan..

Zo'n herrie kabel heb ik ook overwogen, maar in de middelen of no where, wie hoort m dan?

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-20 20:41

Ik sta er ook in dat als ze dat zadel willen hebben dat ze hem toch wel meekrijgen, ieder slot is met een goede tang kapot te knippen...

Ik ga toch dat ding bestellen waarbij er een alarm af gaat en dan een 'normale' zadelsteun. Zal misschien niet door degene van stal gehoord worden maar ik hoop dat dat de eventuele dieven zelf wel afschrikt als dat ding afgaat :)

Goed balen als m'n zadel weg is, maar dan is hij in ieder geval volgens de voorwaarden verzekerd en krijg ik m'n geld.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:46

Mijn schoonmoeder heeft inderdaad een Saddle Secure slot in gebruik, is vrij eenvoudig. Is een "gewone" staalkabel die je om het zadel kan doen maar die op een flink decibel geluid maakt als de kabel gebroken word of het slot geforceerd.
Blijkt alleen dat we die te goed gemonteerd hebben in de zadelkast want hij gaat er niet meer uit :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-20 11:39

Ik zag nu ook deze: https://saddlesecure.com/product/saddle-secure-mini/

Hier gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit, omdat die andere maar 2 sleutels heeft dus als mijn bijrijder gaat dan blijft er al geen reservesleutel over. En ik ben zelf ook erg slecht in het denken aan sleuteltjes meenemen :=

Iemand ervaring met deze? En is hij net zo goed als die wat dikkere en langere?

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:01

Een kabel van 60cm is wel erg kort.. Ik heb nu zo'n simpel geval van de action met volgens mij een meter en ik krijg hem nét door de D ringen van mijn zadel onderlangs. Door de bovenkant(westernzadel) om de steun gaat bij mij al niet.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-20 18:04

SuperAssie schreef:
Een kabel van 60cm is wel erg kort.. Ik heb nu zo'n simpel geval van de action met volgens mij een meter en ik krijg hem nét door de D ringen van mijn zadel onderlangs. Door de bovenkant(westernzadel) om de steun gaat bij mij al niet.


Opzich kan ik hem recht onder het zadel ophangen, dan moet 60cm toch wel genoeg zijn? Hij hoeft niet zo ver te rijken dan en het gaat gewoon om een dressuurzadel

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:05

Probeer het met een touwtje zou ik zeggen :D
Kom je er vanzelf achter :)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-20 18:15

SuperAssie schreef:
Probeer het met een touwtje zou ik zeggen :D
Kom je er vanzelf achter :)


Ja kast gaan we nu ophalen, dus dat is wel een goede om even te testen ja :D

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Zadelsteun die op slot kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:42

Staat je zadel kast niet in een afgesloten zadelkamer?? Dan heb je al 2x slot

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Googlebot, xrobbiee en 14 bezoekers