Christ Barebackpad Basic Plus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Christ Barebackpad Basic Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:46

Hallo allemaal!

Ik sta op het punt de 'Christ Barebackpad Basic Plus te kopen'. Ziet er superfijn uit en het zal wellicht fijner zitten dan de simpele FRA bbp die ik momenteel gebruik, maar toch wil ik graag wat ervaringen van anderen horen. Iemand die deze barebackpad of een andere van Christ heeft gebruikt? Hoe beviel die? En zal deze veel meer steun geven dan een basis bbp?
Op de site las ik dat de bbp door het lamsvel eventueel minder grip zou kunnen geven aan de ruiter en zou kunnen glijden op een ronde paardenrug. Dit maakt mij een beetje aan het twijfelen. Hebben jullie tips voor mij? En zou een dekje het probleem verhelpen, of zou het zadel ook op het dekje schuiven?
Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen!!

Denise

Freki
Berichten: 213
Geregistreerd: 15-05-15

Re: Christ Barebackpad Basic Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:55

Ik heb die van mij al jaren, zelfs een tweede bijgekocht 3 jaar terug. Mijn ervaring is dat het de eerste maand een beetje glad kan zijn door 'nieuwigheid' en daarna echtwel ruw zat is. Je kan er altijd nog een boomlooszadeldekje onderdoen, die heeft grip aan de bovenkant:)).

Ik zou vooral even tweedehands kijken, zat mensen die zo'n ding kopen en er dan maar 3x op rijden...

En zo'n luxe zit echtwel lekkerder hoor! Is dat er een met voor en achter steun?

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:56

Ik heb jaren een Christ gehad. Voelde altijd glad aan en hem me er nooit echt heel safe erop gevoeld. Gebruikte hem ook niet vaak.

Sinds kort heb ik een BK support en wat een verschil. Durf er alles mee. Buitenritten, in de bak rijden en zelfs galopperen. Gebruik deze nu dus ook heel vaak.

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:59

Klopt ja, een luxe heeft aan beide kanten steun! Lijkt mij ook lekkerder zitten ja...;)

Als je deze bbp vergelijkt met een zonder lamswol (als je daar ervaring mee hebt) is er dan een groot verschil uiteindelijk qua grip, als het lamswol eenmaal wat ruwer is? Daar ben ik heel benieuwd naar!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:37

Ik heb er een tijdje terug ook naar gekeken en het gladde heeft me uiteindelijk toch tegen gehouden. Ik ben voor een Barefoot gegaan, de Ride on Pad Physio Support. Die heeft ook steun voor en achter. Ik zit er echt heel stevig in en hij zit echt heel lekker. Hij si ook niet glad aan de bovenkant (of onderkant)

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:05

Ik was erg blij met mijn Christ Basic Plus (maat pony/cob) en heb eerlijk gezegd nooit last gehad van de gladheid.
Voordeel vond ik de inlages waardoor de rug/schoft toch wat vrijer ligt.
En hij is best goed gevormd, je zit er iets in ipv op.
Daarvoor had ik een Voest bareback en die vind ik persoonlijk minder qua vorm voor ruiter en paard.

Snoopysnoep
Berichten: 88
Geregistreerd: 17-12-19
Woonplaats: Onder een steen

Re: Christ Barebackpad Basic Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:09

Ik denk ook na over de christ, maar wat mij tegenhoud is dat de banden recht over de rug en niet in een v zegmaar. Dus als je hem gekocht hebt, ben ik benieuwt wat jij ervan vind. Ik twijfel nog een beetje.

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Christ Barebackpad Basic Plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 17:57

Ik heb de barebackpad inmiddels gekocht dus ik laat zsm mijn ervaringen weten!

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:41

Hier een korte reactie op de bbp na hem een aantal keer te hebben geprobeerd! Het lamsvel is inderdaad erg glad. Ik hoop heel erg dat dat wat minder wordt als hij vaker is gebruikt. Hij ligt netjes op de rug en schuift niet, maar zelf zit je wel wat onstabiel vanwege de gladheid. Verder is de vorm erg fijn. Je zit echt 'in' de pad, hoewel ik hem wel iets dieper had verwacht. In stap zit hij heerlijk, en in galop ook prima! Alleen de draf is erg wennen.