amanda09 schreef:Bob Marshall wellicht nog een optie?
Niet zo licht als een kunstof zadel, maar wel een stuk lichter dan de boomzadels.
Welke omgeving zit je? Je zou die van mij eventueel wel uit mogen proberen.
Duhelo schreef:Als je huidig zadel echt perfect is,zou ik kijken naar een andere manier om dat te kunnen gebruiken.
Kan je een oploopramp maken waardoor je omhoog kan lopen en zadel van bovenaf op je paard dumpen?
Paard leren liggen?
Als dat allemaal geen optie id:de ghost westernzadels zijn fijn, en anders bob marshall idd.
Boomloos verschilt énorm per merk.
simodi schreef:Sadie schreef:
Ik ben bang dat boomloos geen optie is gezien verschillende Barefoots niet goed lagen.
Of verschilt dat nog erg per merk?
Daihyo schreef:Een Freemax is niet te vergelijken met een Barefoot en zou ik zeker als optie overwegen. Echter is het nog geen heel licht zadel. Wel lichter dan een boomzadel.
Ik heb laatst een Deuber vastgehouden en dat was wel echt een licht zadel. Met verstelbare boom. Heel mooi en goede kwaliteit. Maar niet goedkoop.
troi schreef:Voor een paar tientjes kan een boomloos zadelpasser je veel verschillende modellen laten zien en proberen. Ze verschillen enorm, en in mijn ogen is barefoot lang niet de beste! Maw zeker een uurtje en paar tientjes waard
LBLGypsyCobs schreef:Ik zag pas iemand op Facebook die een soort takel op de poetsplaats gemaakt had.
Zadel op zadelkar naar de poetsplaats, takel aan zadelknop, zadel de lucht in, paard er onder parkeren, zadel weer laten zakken.
soesita schreef:Ik ken je probleem, al verschilt het van mij per dag of ik het gewicht aan kan of niet.
Je zegt dat je op een pensionstal staat. Heb je geen stalgenootjes die je even willen helpen om het zadel er op te slingeren? Hier is dat meestal geen probleem. En als ik toch eens helemaal alleen ben en het westernzadel niet wil tillen, dan neem ik een engels veelzijdigheidszadeltje dat ik voor die gelegenheid heb liggen - of ik rijd een keertje zonder zadel.
troi schreef:Daihyo schreef:Een Freemax is niet te vergelijken met een Barefoot en zou ik zeker als optie overwegen. Echter is het nog geen heel licht zadel. Wel lichter dan een boomzadel.
Ik heb laatst een Deuber vastgehouden en dat was wel echt een licht zadel. Met verstelbare boom. Heel mooi en goede kwaliteit. Maar niet goedkoop.
Geen van de goede boomloze westernzadels zijn goedkoop ben ik bang. Beginnen allemaal nieuw vanaf 1000 euro, en bob marshall daar nog flink boven (als ik me niet vergis vanaf 2000 tegenwoordig). Maar goed, dan heb je wel iets wat vrij gemakkelijk door te verkopen is tegen de tijd dat het zadel niet meer nodig is. En dat is bij de boomzadels echt wel anders
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers