Zadel drukt op schouderbladen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:39

punkd schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben hele goede ervaringen met Rudolf van het Gareel in Schijndel. Komt bij je thuis en heeft er echt verstand van, komt met meerdere zadels en laat je er mee rijden, en heeft een hele goede service


Ja hier ook! Springzadel lag ook te strak op/achter schouder terwijl boom en zitvlak maat klopte. Het model van de zadelboom was niet geschikt voor mijn paard. Met Rudolf opgelost!!

Ties 3/6/2015 <3


dianaw33

Berichten: 1881
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:07

Over welk merk hebben we het, en heb je foto's? Je vraag is zo algemeen dat niemand er een fatsoenlijk antwoord op kan geven.

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Zadel drukt op schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 20:03

Ik zal het verhaal even toelichten :)

Ik heb een prestige versailles boommaat 32. Naar mijn idee was dit zadel te krap voor mijn paard. Het lag erg dicht tegen de schoft aan, ruggengraat ging opzich nog wel. Ik heb er toen een zadelmaker bijgehaald. Ik ben totaal niet van de zadelmakers omdat ik daar altijd zeer weinig vertrouwen in heb.. maar goed, zadelmaker langs geweest. Het zadel lag voor ongeveer 2 maanden nog wel oke, maar als je rustig opzoek naar een zadel zou kijken met boommaat 33 zou dat goed zijn. een prestige roma zou ik eventueel naar kunnen kijken omdat deze vaak iets breder zijn bij de ruggenwervel. maar ik vond het zadel niet prettig liggen, ik wil een passend zadel. Geen gezeur meer. Maar de zadelpasser had aangegeven dat ik misschien beter iemand anders erbij moet halen, zoals winkel die prestige verkopen omdat ze me denk ik niet verder kon helpen. geld kwijt, geen zadel..

Dus ben ik naar een winkel gegaan, prestige roma zadel met boommaat 33 gekocht. mag het passen en mee rijden enz. het zadel ligt heel erg mooi, boommaat is goed, mooi vrij bij de schoft en ruggengraat, mooi dragend over de hele rug. MAAR.... Het ligt dus erg strak bij de schouderbladen. En nu weet ik niet wat ik moet doen......

Ik kan er weer zadelmakers bij halen, maar ik blijf geld betalen en heb nogsteeds geen passend zadel.



Wat ik zoek!
- 2dehands springzadel
- prestige
- 17 inch
- boommaat 33 (volgens de zadelmaker)

Wat is wijsheid??



Foto's kan ik via een pb sturen

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 20:05

friesam schreef:
punkd schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben hele goede ervaringen met Rudolf van het Gareel in Schijndel. Komt bij je thuis en heeft er echt verstand van, komt met meerdere zadels en laat je er mee rijden, en heeft een hele goede service


Ja hier ook! Springzadel lag ook te strak op/achter schouder terwijl boom en zitvlak maat klopte. Het model van de zadelboom was niet geschikt voor mijn paard. Met Rudolf opgelost!!



Wat is er dan opgelost? een ander zadel gekocht?

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 05:41

Huh maar van een Versailles kan je gewoon de boom aanpassen? Dus van die 32 had heel makkelijk een 33 gemaakt kunnen worden. Ik had als ik jou was wel een zadelmaker erbij gehaald die met Prestige werkt. De zadels zijn namelijk heel erg aanpasbaar. Zo kunnen ook de kussens worden versteld, waardoor het kanaal wat breder wordt etc.

In welke regio zit je?

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 07:45

Simbaa schreef:
Huh maar van een Versailles kan je gewoon de boom aanpassen? Dus van die 32 had heel makkelijk een 33 gemaakt kunnen worden. Ik had als ik jou was wel een zadelmaker erbij gehaald die met Prestige werkt. De zadels zijn namelijk heel erg aanpasbaar. Zo kunnen ook de kussens worden versteld, waardoor het kanaal wat breder wordt etc.

In welke regio zit je?



Ik heb 2 paarden, hahaha en op het 2de paard past het goed. Ik heb toch een 2de zadel nodig voor op wedstrijd anders moet ik zoveel wisselen.

Mijn versailles is foam en dus niet aanpasbaar...

Noord Brabant

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Zadel drukt op schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:52

Maar je zadel komt dicht op de schoft, is het dan niet te breed ipv te smal?

Ja een zadelpasser kost geld, maar een goede weet wel hoe het op te lossen.
Die Rudolf is een goede, als hij tijd heeft (of is dat tegenwoordig beter?)
Dan vind ik Els jansen uit Soerendonk ook goed, heeft zelf geen zadels maar ziet wel of je eigen zadel pas is en eventueel te veranderen is.
Brabants Ruiterhuis is ook fijn, die heeft ook een warme en koude pers zodat veel zadels ook net wat verbreed of versmald kunnen worden.
En met Emmers heb ik ook goede ervaring.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 07:59

_Penotti schreef:
Maar je zadel komt dicht op de schoft, is het dan niet te breed ipv te smal?

Ja een zadelpasser kost geld, maar een goede weet wel hoe het op te lossen.
Die Rudolf is een goede, als hij tijd heeft (of is dat tegenwoordig beter?)
Dan vind ik Els jansen uit Soerendonk ook goed, heeft zelf geen zadels maar ziet wel of je eigen zadel pas is en eventueel te veranderen is.
Brabants Ruiterhuis is ook fijn, die heeft ook een warme en koude pers zodat veel zadels ook net wat verbreed of versmald kunnen worden.
En met Emmers heb ik ook goede ervaring.


Ik heb er Els bij gehad! Geld aan uitgegeven, maar nog geen passend zadel. Daarom ben ik geen fan van zadelpassers..

En bij Brabants ruiterhuis gekocht. Hij geeft inderdaad een aantal opties maar ik weet niet of dit de goede opties zijn?!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:02

Ik heb een zadel met korte kussens op onze fries liggen met normale kussens lag het niet fijn bij de schouders. Ik denk niet dat je het in de boom moet zoeken maar bij de kussens.

Hedy mijn meisje, mijn witte, mijn oude doos voor altijd in mijn hart. Roweentje samen met je moeder nu een sterretje aan de hemel.
Dag Sandy, dag meisje rust zacht, dag Sauron mijn maatje nooit meer met jou de beestjes voeren

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:03

Els is spotgoedkoop. En héél kundig. Zij geeft je advies wat je met je zadel kunt doen, en omdat ze er zelf geen heeft hoef je ook niet bang te zijn dat het is om zelf een zadel te verkopen en er beter van te worden. Ze geeft aan of het passend gemaakt kan worden of niet.
Maar die heeft zelf geen zadels. Je kan niet zeggen ik wil er eens 10 proberen.
Nu begrijp ik het stukje wat je schreef van doorverwijzen naar een winkel.

Waarom twijfel je bij Brabants ruiterhuis?
Die doet niet moeilijk met passen en uit proberen, erg handig.
En die komt ook aan huis.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 08:14

zacharyhill schreef:
Ik heb een zadel met korte kussens op onze fries liggen met normale kussens lag het niet fijn bij de schouders. Ik denk niet dat je het in de boom moet zoeken maar bij de kussens.



Ja dat denk ik inderdaad ook! Er wel me al verteld door Arno brandt dat je zo'n zadel kan oprekken zoals bij laarzen?! Maar ik heb er geen verstand van.

mandyvelden
Berichten: 96
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 08:16

_Penotti schreef:
Els is spotgoedkoop. En héél kundig. Zij geeft je advies wat je met je zadel kunt doen, en omdat ze er zelf geen heeft hoef je ook niet bang te zijn dat het is om zelf een zadel te verkopen en er beter van te worden. Ze geeft aan of het passend gemaakt kan worden of niet.
Maar die heeft zelf geen zadels. Je kan niet zeggen ik wil er eens 10 proberen.
Nu begrijp ik het stukje wat je schreef van doorverwijzen naar een winkel.

Waarom twijfel je bij Brabants ruiterhuis?
Die doet niet moeilijk met passen en uit proberen, erg handig.
En die komt ook aan huis.


Hij bood inderdaad alles aan! Opvullen breder smaller maken. Maar je kan wel alles doen maar het niet ook goed ik ga hem nog eens contacteren !

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:24

mandyvelden schreef:
zacharyhill schreef:
Ik heb een zadel met korte kussens op onze fries liggen met normale kussens lag het niet fijn bij de schouders. Ik denk niet dat je het in de boom moet zoeken maar bij de kussens.



Ja dat denk ik inderdaad ook! Er wel me al verteld door Arno brandt dat je zo'n zadel kan oprekken zoals bij laarzen?! Maar ik heb er geen verstand van.

Veel zadels kun je in een zadelpers inderdaad verbreden of versmallen.

mandyvelden schreef:
Hij bood inderdaad alles aan! Opvullen breder smaller maken. Maar je kan wel alles doen maar het niet ook goed ik ga hem nog eens contacteren !


Maar waarom laat je Stephan niet eens met wat zadels langskomen? Dat zou ik hem vragen.
Ja je betaald dan voor zijn service, maar als er dan een passend zadel bij zit is het dat toch waard.
Overigens kun je bij hem goed afdingen :P

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SharonIndezz en 10 bezoekers