Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:48

Het was even zoeken maar toch een foto van voor gevonden.


Afbeelding

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:09

felicity schreef:
Het was even zoeken maar toch een foto van voor gevonden.


[ [url=m/LIlHay.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij prima hoor! De mondhoeken komen niet op het ijzeren gedeelte toch?

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:33

Dankjewel voor het mee kijken.
Ik ga nu maar de dubbel gebroken bustrens bestellen. Doe ik om te proberen eerst de kneveltrens ringen eraan. Als dat bevalt ga ik eens kijken hoe hij de bustrensringen vind.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:21

felicity schreef:
Dankjewel voor het mee kijken.
Ik ga nu maar de dubbel gebroken bustrens bestellen. Doe ik om te proberen eerst de kneveltrens ringen eraan. Als dat bevalt ga ik eens kijken hoe hij de bustrensringen vind.

Toen ik een te kleine maat had kwam hij echt met zijn mondhoeken op het uiteinden van het bit, dat is bij jou geloof ik niet wat ik zo zie :j
Ik heb ook gekozen voor de dubbel gebroken bustrens.
Mijn pony schudde eerst geregeld met zijn hoofd tijdens het rijden met mijn oude bit, een dubbel gebroken soft contact, dus ben gaan Google en kwam toen het winderen gel bit tegen.
Had eerst de super flexi getest maar hij liep net iets beter op de dubbel gebroken,het schudden heeft hij ook niet meer gedaan,nu wachten tot ie binnen komt *\o/*

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:04

*\o/*
Afbeelding
Ik heb mijn dubbel gebroken bustrens net bezorgd gekregen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:20

Ik heb er net ook een besteld bij L.a equistyle.

Ben ook erg benieuwd hoe die van mij erop reageert. Ik rij nu al een tijdje met de super flexi kneveltrens. En daar loopt hij op zich prima op.
Ik vind alleen dat hij het bit net wat meer aan mag nemen en net wat makkelijker in zijn mond mag zijn. Maar dat kan ook een heel groot deel rijtechnisch zijn. Als ik hem lekker actief voorwaarts heb merk ik dat hij ook fijner word in zijn mond.

Maar we gaan het mee maken. Denk dat ik ook eerst de kneveltrens ringen er aan doe. Dan is alleen het mondstuk anders.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:51

felicity schreef:
Ik heb er net ook een besteld bij L.a equistyle.

Ben ook erg benieuwd hoe die van mij erop reageert. Ik rij nu al een tijdje met de super flexi kneveltrens. En daar loopt hij op zich prima op.
Ik vind alleen dat hij het bit net wat meer aan mag nemen en net wat makkelijker in zijn mond mag zijn. Maar dat kan ook een heel groot deel rijtechnisch zijn. Als ik hem lekker actief voorwaarts heb merk ik dat hij ook fijner word in zijn mond.
Maar we gaan het mee maken. Denk dat ik ook eerst de kneveltrens ringen er aan doe. Dan is alleen het mondstuk anders.


Ik had hiervoor ook de super flexi, met de dubbel gebroken loopt ie toch net fijner, hij zoekt meer de hand op, dus uiteindelijk toch de dubbel gebroken besteld :j
Ik dacht dat de dubbel gebroken minder buigbaar zou zijn dan de super flexi maar ze zijn beide even flexibel.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:15

Dat klinkt echt super goed. Ben echt zo benieuwd hoe die van mij er op loopt.

Ik kreeg net een mailtje dat hij op de post is gegaan. Dan zal ik hem wel maandag of dinsdag binnen hebben.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:30

felicity schreef:
Dat klinkt echt super goed. Ben echt zo benieuwd hoe die van mij er op loopt.

Ik kreeg net een mailtje dat hij op de post is gegaan. Dan zal ik hem wel maandag of dinsdag binnen hebben.


En.. heb je hem al kunnen testen ? *\o/*

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:35

Ik heb hem gisteren ontvangen. Wil nog even de bustrens ringen vervangen voor knevelringen. En dan vrijdag longeren en zondag rijden.
Ben heel benieuwd.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:36

felicity schreef:
Ik heb hem gisteren ontvangen. Wil nog even de bustrens ringen vervangen voor knevelringen. En dan vrijdag longeren en zondag rijden.
Ben heel benieuwd.


Ik heb toch mijn bustrens ringen geruild voor de D trens :Y)
Met het sturen toch net iƩts gemakkelijker merkte ik.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 17:29

Ik heb ook nog de kneveltrensringen aan.

Ik weet nog niet wat ik van de dubbel gebroken vind.

Ik heb er nu 1x mee gelongeerd en 1x mee gereden. Hij pakt hem wel super makkelijk aan.
Ik vind hem ook meer met het bit bezig. Hij knabbelt meer en zoekt beter de aanluening op.

Wel kan hij flink duiken. Maar weet nu niet of dat rijtechnish is of toch het bit.

We reden eerst met de superflexi daar deed hij helemaal niks op. Wel dook hij minder met dat bit.

Myrkvi

Berichten: 1064
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:04

felicity schreef:
Ik heb ook nog de kneveltrensringen aan.

Ik weet nog niet wat ik van de dubbel gebroken vind.

Ik heb er nu 1x mee gelongeerd en 1x mee gereden. Hij pakt hem wel super makkelijk aan.
Ik vind hem ook meer met het bit bezig. Hij knabbelt meer en zoekt beter de aanluening op.

Wel kan hij flink duiken. Maar weet nu niet of dat rijtechnish is of toch het bit.

We reden eerst met de superflexi daar deed hij helemaal niks op. Wel dook hij minder met dat bit.


Mmmm, hoe is het inmiddels? Was dit een test bit ? Die dubbel gebroken

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 08:08

Klopt was een testbit.
Ik heb er nog een keer mee gereden en dat ging veel beter. Hij pakt het bit zelf aan met indoen. En vind hem minder star aanvoelen.

Horselife_F
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:15

Hi hi,

Kan je het bit alleen wisselen met eventueel meegeleverde tool of kan je er ook iets anders voor gebruiken?

Ik heb nooit zo een tool meegekregen en ik wil nu van mondstuk wisselen, want helaas krijgt de mijne het sneller kapot gekauwd dan gehoopt, maar weet dus niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen :o

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:18

Volgens mij is het gewoon een inbussleutel :)

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:47

Het is idd gewoon een inbus, dus niet iets speciaals verder

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:03

fw_horselife schreef:
Hi hi,

Kan je het bit alleen wisselen met eventueel meegeleverde tool of kan je er ook iets anders voor gebruiken?

Ik heb nooit zo een tool meegekregen en ik wil nu van mondstuk wisselen, want helaas krijgt de mijne het sneller kapot gekauwd dan gehoopt, maar weet dus niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen :o

Het is een gewone imbus. Ik kreeg hem ook niet er bij, maar ze horen er wel bij, dus heb gevraagd deze na te sturen en dat is gedaan. Bitten zijn nu weer de deur uit (zonder de imbus, die is ergens op stal blijven slingeren). Als je hem nieuw gekocht hebt en die tool niet kreeg, dan zou ik er wel even achteraan gaan.

Igniss

Berichten: 981
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 18:56

Ik heb ook nooit de sleutel erbij gekregen :') maar heb standaard een imbussetje op stal liggen.

Had de dubbelgebroken 2dehands gekocht en de kneveltrens zijstukken bij winderen zelf. Het is niet ideaal bij dit hoofdstel maar ze liep er prima op

Afbeelding

Na een maand niet werken is ze nogal spekkies weer geworden :x dus voordat ik haar buiten ermee ga rijden zal even duren.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:33

Voor de mensen die ook een Beris geprobeerd hebben: hoe verhoud de harde Beris zich tot de harde winderen? Is dat vergelijkbaar?

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:44

Ik heb een inmiddels een leuke verzameling in maat 12.5 voor mijn oudere ruin.
Ik wil nu mijn jonkie aan een bit laten wennen en had de ongebroken super flexi gepakt. Wat denk je hij heeft een veel grotere mond dan zijn vader -O-

Nu maar opzoek naar een ongebroken super flexi mondstuk in 13.5 met eventueel kneveltrens zijstukken.

Zijn er inmiddels meer (web)shops bij gekomen die ze verkopen?

Igniss

Berichten: 981
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:03

Mocht iemand interesse hebben in de dubbelgebroken stang van 12.5.

Mijn paard haat hem :( ze leek het eerst prima te vinden maar oh wee als er meer deuk op kwam...

als deze verkocht is dan koop ik de gewone flexi erbij om te zien wat ze daarvan vind.

Maritelisab
Berichten: 1105
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:01

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een geschikt bit en kom steeds weer hierop uit.

Mijn paard heeft helaas een allergische reactie gehad op het materiaal van de trust bitten (waarschijnlijk het blauwe materiaal). Dierenarts/tandarts zijn erbij geweest en bevestigde helaas de allergie. Hierdoor stonden de blaren in zijn mondhoeken. Hierna helaas de pech dat zodra ik een normaal bit in doe, hij gelijk weer irritatie krijgt (3 dagen rijden met bit achter elkaar kan helaas dus niet).

Op dit moment rijden we meestal met het leren bitje van F.R.A. met kinbevestiging. Deze hangt net iets lager in zijn mond, waardoor er niks tegen de mondhoeken aankomt en hij geen schade krijgt.

Ik heb meerdere materialen geprobeerd, maar helaas steeds hetzelfde probleem. Ook met bijvoorbeeld de kunstof bitten van trust.

Wellicht dat iemand van jullie ervaring hier mee heeft, paarden met een allergie voor metaal en gevoelige mondhoeken en daardoor reactie op alle bitten.

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:30

Denk dat winderen niet anders gaat zijn, als t kunstof van Trust ook niet werkt.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:53

De winderen is meer gel als kunststof dus zou het niet direct afschrijven tov trust. Maar helaas geen ervaring voor je. Trust heeft ook leren bitjes toch? Als dat nu werkt is dat misschien een optie