Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-20 21:15



fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:06

Ik zag gisteren ook ineens een advertentie en ben benieuwd naar ervaringen. :)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:11

Interessant, ik volg even.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Cor__

Berichten: 46
Geregistreerd: 15-02-12
Woonplaats: Oudehaske

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:14

Ik ga ook even volgen!

Corazon De amor <3 Dressuur M1+7
Quattro <3 Heerlijk aan het rondhobbelen
Quinto <3 M1+1 en Fries reservekampioen L2! (verkocht)

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:19

Ik heb de super flexi bustrens & de flexi kneveltrens.

Mijn paard (4,5 jarige merrie) heeft een hele lastige mond wat betreft bitten, ze accepteert slecht metaal en kan teveel druk niet aan. Daarnaast heeft ze een heel apart karakter wat het niet makkelijker maakt.

Ik rij haar thuis met de Super Flexi, op ander terrein rij ik haar met de gewone Flexi. Op het moment dat ze spanning opbouwt verstopt ze zich op de Super Flexi, in de zin van kin op de borst en heel hard lopen. De normale Flexi voorkomt dat ze dit kan en zo kan ik haar neusje er gewoon uit houden en heb ik nog een rem.

Wat ik fijn vindt aan deze bitten is dat ze niet kapot gebeten kunnen worden en dat ze niet zo dik zijn (15mm) zoals Trust bijvoorbeeld wel is.

Ik ben heel tevreden over de bitjes.

Je mag me gerust vragen stellen!

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:42

Volg ! :)

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:43

Volg!!!!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:22

Change3x schreef:
Ik heb de super flexi bustrens & de flexi kneveltrens.

Mijn paard (4,5 jarige merrie) heeft een hele lastige mond wat betreft bitten, ze accepteert slecht metaal en kan teveel druk niet aan. Daarnaast heeft ze een heel apart karakter wat het niet makkelijker maakt.

Ik rij haar thuis met de Super Flexi, op ander terrein rij ik haar met de gewone Flexi. Op het moment dat ze spanning opbouwt verstopt ze zich op de Super Flexi, in de zin van kin op de borst en heel hard lopen. De normale Flexi voorkomt dat ze dit kan en zo kan ik haar neusje er gewoon uit houden en heb ik nog een rem.

Wat ik fijn vindt aan deze bitten is dat ze niet kapot gebeten kunnen worden en dat ze niet zo dik zijn (15mm) zoals Trust bijvoorbeeld wel is.

Ik ben heel tevreden over de bitjes.

Je mag me gerust vragen stellen!



Is het materiaal dan zacht? Kun je het inknijpen zoals die gel handvaten van hoevenkrabbers.(die ik vreselijk vind)

Ik heb zelf een kunstof bit van Zilco voor het mennen. Deze is wel flexibel maar van hard materiaal.
Overigens een erg fijn bit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

kimwilliam

Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:54

Change3x schreef:
Ik heb de super flexi bustrens & de flexi kneveltrens.

Mijn paard (4,5 jarige merrie) heeft een hele lastige mond wat betreft bitten, ze accepteert slecht metaal en kan teveel druk niet aan. Daarnaast heeft ze een heel apart karakter wat het niet makkelijker maakt.

Ik rij haar thuis met de Super Flexi, op ander terrein rij ik haar met de gewone Flexi. Op het moment dat ze spanning opbouwt verstopt ze zich op de Super Flexi, in de zin van kin op de borst en heel hard lopen. De normale Flexi voorkomt dat ze dit kan en zo kan ik haar neusje er gewoon uit houden en heb ik nog een rem.

Wat ik fijn vindt aan deze bitten is dat ze niet kapot gebeten kunnen worden en dat ze niet zo dik zijn (15mm) zoals Trust bijvoorbeeld wel is.

Ik ben heel tevreden over de bitjes.

Je mag me gerust vragen stellen!




kan zo'n bit ook bij een paard met een hangend gehemelte?

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:22

Ik volg ook even

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:27

Cowgirl, je kunt het bit niet inknijpen maar hij is wel zacht. Het is gelmateriaal dus weer anders dan bv het kunststof van Trust.

Kimmwilliam, mijn paard heeft een laag gehemelte en dikke tong en dit bitje past in haar mond. Dat is zo fijn aan deze bitjes, ze zijn maar 15mm dik.

kimwilliam

Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:09

Change3x schreef:
Cowgirl, je kunt het bit niet inknijpen maar hij is wel zacht. Het is gelmateriaal dus weer anders dan bv het kunststof van Trust.

Kimmwilliam, mijn paard heeft een laag gehemelte en dikke tong en dit bitje past in haar mond. Dat is zo fijn aan deze bitjes, ze zijn maar 15mm dik.



welk bit heb je?

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Geeske520
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:42

Ziet er interrant uit.... Volg het even

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:43

kimwilliam schreef:
Change3x schreef:
Cowgirl, je kunt het bit niet inknijpen maar hij is wel zacht. Het is gelmateriaal dus weer anders dan bv het kunststof van Trust.

Kimmwilliam, mijn paard heeft een laag gehemelte en dikke tong en dit bitje past in haar mond. Dat is zo fijn aan deze bitjes, ze zijn maar 15mm dik.



welk bit heb je?


Ik heb de Super Flexi variant en de gewone Flexi

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 20:05

Had je ook eerder een trust bit en wat is echt het verschil tussen Trust en dit bit?

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:19

Trust is natuurlijk ander materiaal, daarnaast zijn Trust bitten 20mm dik (wat eigenlijk in vrijwel geen paardenmond past) en de Winderen bitjes zijn 15mm dik.

Ook kunnen de Winderen bitjes niet kapot gekauwd worden, wat bij Trust wel het geval is.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:59

@Change, mijn paard heeft nu een flexisoft van Trust maar past prima hoor en dat terwijl hij een klein bekkie heeft. Ik ben wel geneigd om, als hij hem stuk gekauwd heeft, eens een Winderen te proberen want dat stukbijten van die van Trust vind ik wel een dingetje.

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:51

Die van mij heeft al twee Trust bitten kapot gebeten, dus ik vind het concept wel interessant.
Wat is de prijsspreiding voor dit bit ongeveer?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:58

Mijn paard krijgt binnen 1 rit een happy mouth door. Dus ik twijfel erg aan het 'niet kapot kunnen bijten' concept. Ze zijn rond de 120 euro zie ik. Prijzig als je ze wel na een jaar al weg kunt doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kimwilliam

Berichten: 1145
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:21

helaas heeft mijn paard echt 14,5cm nodig.... ze gaan tot 14cm.

heb een bustrens ongebroken gepast van 14cm maar dan is het echt tegen de mondhoeken aangeplakt. lijkt me niet echt goed.

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:53

germie schreef:
Mijn paard krijgt binnen 1 rit een happy mouth door. Dus ik twijfel erg aan het 'niet kapot kunnen bijten' concept. Ze zijn rond de 120 euro zie ik. Prijzig als je ze wel na een jaar al weg kunt doen.


Als je de site goed bekijkt kun je lezen dat er jaren onderzoek naar is gedaan en ze zelfs op honden hebben getest. Ik heb nog 0 schade aan het bit en mijn paard kan behoorlijk kauwen. Daarnaast zit er garantie op het bit.

Change3x

Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:53

kimwilliam schreef:
helaas heeft mijn paard echt 14,5cm nodig.... ze gaan tot 14cm.

heb een bustrens ongebroken gepast van 14cm maar dan is het echt tegen de mondhoeken aangeplakt. lijkt me niet echt goed.


Mijn paard heeft normaal gesproken 13,5 maar met dit bit 12,5.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:01

Change3x schreef:
germie schreef:
Mijn paard krijgt binnen 1 rit een happy mouth door. Dus ik twijfel erg aan het 'niet kapot kunnen bijten' concept. Ze zijn rond de 120 euro zie ik. Prijzig als je ze wel na een jaar al weg kunt doen.


Als je de site goed bekijkt kun je lezen dat er jaren onderzoek naar is gedaan en ze zelfs op honden hebben getest. Ik heb nog 0 schade aan het bit en mijn paard kan behoorlijk kauwen. Daarnaast zit er garantie op het bit.

Ik heb eentje hoor die extreem kauwt. Ik rij nu bitloos, want tot nu toe is er geen bit die bitloos rijden overtreft en dan heb ik zeker wel 20 bitten geprobeerd van Sprenger to Myler tot ongebroken, tot gebroken, tot stang tot pelham. En je kunt van Sprenger ook bitten proberen, 1 keer g edaan, en na een week deden ze moeilijk bij terugbrengen omdat mijn paard het bit zo beschadigd had met kauwen. Dus ik ben echt enorm huiverig om weer wat te kopen. Maar ergens wil ik toch nog eens in het Z starten en tja, dan moet je met bit rijden helaas.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 23:42

Vandaag heb ik het bit binnen gekregen. Ik ben erg benieuwd. Stalgenootje had hem al eerder gekocht en helemaal lyrisch.

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:04

Ik krijg het bit vandaag binnen als het goed is! Ik ben heel benieuwd, aangezien de leren trust binnen 1 keer rijden kapot was en de kunstof ook binnen enkele keren beschadigd. En als je trust dan mail zeggen ze, als je paard kan kauwen op het bit heb je hem zelf niet goed gehangen, eigen schuld %)

De winderen kan je ook testen, dus dat ga ik nu ook doen na al 30 bitten geprobeerd te hebben. Ben heel benieuwd!

Let a horse whisper in your ear
and breathe on your heart..
[KS-ITP] [VOLG] Het wilde leven van valk hengst Baron Legend!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber3, paljaslaura, Samo, Vinny12511 en 14 bezoekers