Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:54

Ik ga kijken!


MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:23

Kifrahorse heeft hem zeker weten. Heb hem getest bij haar.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:06

Hij staat niet op haar site.
My Choice, wat vond je van het zadel?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:10

Nee klopt. Prima zadel. Zat eigenlijk net zo fijn als m'n Sella. Maar helaas had m'n ruin een te brede schoft voor de wide. Inmiddels is hij met pensioen dus achteraf was het niet erg dat het niet helemaal pastte. De takken waren breed genoeg, maar het boogje bovenaan is te smal van het kopijzer. Zodra hij moest inbuigen ging ie bokken.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:52

lotje5lotje schreef:
Hij staat niet op haar site.
My Choice, wat vond je van het zadel?


Gewoon even bellen of mailen :) ze bestelt hem anders gewoon voor je.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:48

Saaams schreef:
Heeft er een bokker het nieuwe wintec close contact zadel?

Tevreden over en evt foto? :Y)


Op bovenstaande bokker na, die ken ik. :+


Ja ik :-)

Sinds kort het nieuwe CC model. Ben echt ontzettend tevreden, zit goed en ook met springen en crossen helemaal top !

Heb ook de Wintec 500 dressuur, echt een aanrader :-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:34

Prachtig!!
Ik heb een sella springzadel. Maatwerk en zo.... :+

Maar 15 juni komt Dana even om ons ook te laten proef rijden op de cc wintec spring.

We hebben die wintec wide en ze loopt daar echt fantastisch onder.
Daarbij heeft ze wat hoge spierspanning bovenin door SI artrose en vervloek ik elke keer de sella weer hoe zwaar die weegt. De wintec til je er met 1 hand op :=

En ik wil zelf een iets vlakkere zit. We rijden toch geen wedstrijden meer. Hoop wel dat ie voldoende steun geeft.

Eerst maar even afwachten of die past. Gezien t kopijzer. Maar proberen waard!

Laerkens Beauty

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:29

De sella is idd een enorm zwaar zadel
Dat was mij ook al eens opgevallen .

Heeft iemand bates AP in bruin
Ben benieuwd naar foto die niet uit de catalogus komt

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:00

Ik wil eigenlijk niks lievers dan de Bates Advanta. Maar ik heb geen geldboom en geen sportpony meer. :+

En helaas wil de pony geen bijbaantje.. krantenwijkje of zo.

Laerkens Beauty

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:02

Zinzi_jewel schreef:
De sella is idd een enorm zwaar zadel
Dat was mij ook al eens opgevallen .

Heeft iemand bates AP in bruin
Ben benieuwd naar foto die niet uit de catalogus komt


Ik zag er toevallig eentje voorbij komen op de Facebook pagina van Akash Saddlery, bericht van 8 mei, bruin zadel, wit paard. Dat heb je zo gevonden denk ik :).

Sella zadels zijn idd erg zwaar. Uiteraard lastig vergelijken met kunststof zadels maar vergeleken met andere leerzadels zijn ze alsnog erg zwaar.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:04

Saaams schreef:
Ik wil eigenlijk niks lievers dan de Bates Advanta. Maar ik heb geen geldboom en geen sportpony meer. :+

En helaas wil de pony geen bijbaantje.. krantenwijkje of zo.



Oeh ja die bates advanta, dat vind ik ook echt zo'n gaaf zadel.
ook op de bok toen ff opgezeten en dat zat echt heerlijk. Te paard nog nooit geprobeerd en vooralsnog ook niet de intentie om er eentje te kopen, maar voor langere buitenritten enzo leek me dat echt een fijn zadel ook (ik ben geen springer/crosser, maar ook voor andere doeleinden leek hij me top)

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:41

JustLizz schreef:
Zinzi_jewel schreef:
De sella is idd een enorm zwaar zadel
Dat was mij ook al eens opgevallen .

Heeft iemand bates AP in bruin
Ben benieuwd naar foto die niet uit de catalogus komt


Ik zag er toevallig eentje voorbij komen op de Facebook pagina van Akash Saddlery, bericht van 8 mei, bruin zadel, wit paard. Dat heb je zo gevonden denk ik :).

Sella zadels zijn idd erg zwaar. Uiteraard lastig vergelijken met kunststof zadels maar vergeleken met andere leerzadels zijn ze alsnog erg zwaar.


Wat mij vooral opvalt op zijn Facebook hoeveel mensen niet in hun zadel passen -O-

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:55

Bedoel je dat rondom Sella?
Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik vind het verder een erg fijn zadel.

Maar kan wel eerlijk toegeven, ik heb op een sella dressuur proefgereden 2 types en de wintec zit echt stuk comfortabeler.

Aan mn houding is nog veel te verbeteren. Maar ik kan er wel gewoon los in zitten. Ik wil niet opgesloten zitten in een zadel. Want dan verkramp ik nog meer.


Afbeelding

Laerkens Beauty

Fangio

Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:24

Ik vind op een bok proefzitten daarom ook tricky. Ik ben eerst naar de winkel geweest om daar proef te zitten op een aantal zadels, om zo al de selectie die mee moest om te proberen te verkleinen. Ik dacht dat ik de wintec isabel werth helemaal geweldig vond, die zat op de bok heerlijk, maar te paard kreeg ik me er toch eens een partij rugpijn van |(
Ik heb nu de wintec 500 (en de bates dressage :+ ) en daar kan ik juist prima op zitten en urenlange buitenritten maken. En die vond ik op de bok maar gewoontjes maar niet wauw :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:30

Fangio schreef:
Ik vind op een bok proefzitten daarom ook tricky. Ik ben eerst naar de winkel geweest om daar proef te zitten op een aantal zadels, om zo al de selectie die mee moest om te proberen te verkleinen. Ik dacht dat ik de wintec isabel werth helemaal geweldig vond, die zat op de bok heerlijk, maar te paard kreeg ik me er toch eens een partij rugpijn van |(
Ik heb nu de wintec 500 (en de bates dressage :+ ) en daar kan ik juist prima op zitten en urenlange buitenritten maken. En die vond ik op de bok maar gewoontjes maar niet wauw :')


Hier andersom. Op de 500 kon ik wel zitten, maar niet rijden omdat ik de verkeerde houding kreeg. De isabell wel, zat ik gelijk in een nette houding op (heb wel de wrongen eraf gehaald, ik kan niks met wrongen).

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:28

MarjanB schreef:
Wat mij vooral opvalt op zijn Facebook hoeveel mensen niet in hun zadel passen -O-


Helemaal mee eens!!!!! _/-\o_

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:52

ricojoreen schreef:
MarjanB schreef:
Wat mij vooral opvalt op zijn Facebook hoeveel mensen niet in hun zadel passen -O-


Helemaal mee eens!!!!! _/-\o_


Oh wacht, gaat om Akash. Dat ben ik inderdaad met je eens. Vaak veel te krap, mega hoge lepels.
Ik vind wel dat de zadels vaak mooi op het paard liggen. Maar tsja dan wordt het paard niet beter van als jij dan achterop zit.

Laerkens Beauty

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:54

Ik ging uit nieuwsgierigheid even op die fb pagina kijken. Jeetje ik zie er zo 3/4 achter elkaar die echt een te klein zadel hebben voor hun billen/benen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:59

Saaams schreef:
Oh wacht, gaat om Akash. Dat ben ik inderdaad met je eens. Vaak veel te krap, mega hoge lepels.
Ik vind wel dat de zadels vaak mooi op het paard liggen. Maar tsja dan wordt het paard niet beter van als jij dan achterop zit.


Ik vermoed zomaar dat er heel veel ruiters zijn die gewoon niet willen horen dat ze in een 18" beter passen dan in een 17" of 17,5"... En die - meestal - dames willen tóch een diepe zit / hoge lepel / veel wrong. Dan moet je denk ik als zadelpasser héél sterk in je schoenen staan om een 18" te slijten aan zo iemand... (En doe jij het niet, gaan ze naar een ander, die misschien ook een minder goed passend zadel levert voor het paard, tjah... lastige afweging soms denk ik)

De zadels passen wel over het algemeen goed op de paarden waarop ze worden aangemeten en ik ken best wat erg tevreden klanten, ook in mijn directe kring :j Dat zijn dan wel meiden die gewoon luisteren en snappen wat hun paard nodig heeft overigens, en die passen keurig in hun zadel ;)

Mijn zadelpasser (niet Akash overigens) zei destijds tegen mij 'op je pony past 17,5", maximaal. Jij past in 17,5", maar moet écht niet kleiner gaan" en dat vond ik fijn: die eerlijkheid. Dan weet je ook dat je dus écht niet meer kilo's moet aankomen omdat je dan NIET meer op je paard / zadel past in feite. Ik denk dat veel vrouwen dat horen als 'OMG, ze noemen me dik!' Terwijl veel vrouwen gewoon 18" nodig hebben ivm hun (boven)beenlengte...

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:23

Oh dat hoor ik nou nooit dat mensen zich schamen voor de maar van hun zadel... ik prefereer toch echt dat ik lekker zit ipv dat m’n lijf niet past :+

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:27

Ik hoor het best veel 'nee, ik pas heus in 17" hoor!' of, nog vaker gehoord 'ik hou van opgesloten zitten in mijn zadel!'
En dan 1,75m zijn met maat 38/40... Dan pas je hoogstwaarschijnlijk alleen in 17" als het zadel een hele platte zit heeft, vermoedelijk heb je 17,5" nodig, en misschien zelfs 18" als je erg lange benen hebt of een erg diepe zit prefereert... (En nee, dat is geen oordeel, dat is zo'n beetje mijn maat ;) )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:26

Ik pas in 17,5. Maat 17 passen de billen nog wel maar de benen niet meer :+. Op de lepel zitten lijkt mij helemaal niet fijn voor jezelf en al helemaal niet voor je paard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:41

ik zou opzich in een 17inch passen. Alleen heb ik wat ronder/stevige billen ondanks maatje 38 en zit ik nu in een 17.5 inch.

Ik hoop alleen niet dat ik in een 18inch zadel kom. Niet omdat ik dat niet erg vind maar meer omdat ik paarden heb met korte ruggen... En vaak zijn die zadels dan te lang..

Ik ben bezig met afvallen lukt alleen nog niet zo..

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:23

Vanwege aankoop soft tree zadel en verkoop van mijn ene paard heb ik nu een Wintec over.

Ik heb hem gebruikt voor het zadelmak maken van mijn merrie en zadel ziet er nog als nieuw uit, is door mij heel weinig mee gereden.

Het is een bruine Wintec 500 dressuur 18 inch, momenteel rode boom. Wellicht dat iemand hier in het topic interesse zou hebben, dan stuur maar PB.

Passen/ophalen kan in regio Dongen/Tilburg. Verzenden kan ook.

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:25

Mijn zadel is te groot(denk ik) voor mijn kont :( tussen mij en zadel(rug) kan een vuist tussen.

Mijn zadel schuift ook naar beneden, als ik er op wil gaan . Dus voor paard ook weer te groot vermoed ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers