Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:49

Skippy01 schreef:
@vanillia ik weet natuurlijk niet jouw maten, maar ik pas met 1,75m en maat 38/40 met best wat billen en flinke bovenbenen (en naar verhouding relatief lang been) netjes in een 17,5" isabell.

Suede zadels vind ik juist heerlijk, maar ik weiger dan ook te rijden in rijbroeken met een zitvlak. Heb liever dat het zadel de stevigheid geeft dan mijn broek ;)


Ik heb maat 44 en ben 1.80m -O- De 17.5" heb ik in gezeten en die was echt te krap, dus ik hoop dat het met een 18" (en nog een paar weken dieet voor mezelf :') ) goed komt.

_Jerry
Berichten: 33
Geregistreerd: 11-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:32

xLiez schreef:
Tarico schreef:
Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :


Weet niet waar je woont maar Tweespan Ruitersport verkoopt ook wintec met zadelpasservice!


Ja! Hier heb ik de mijne ook vandaan. Dressuurzadel ook trouwens, een Fryso. Super service!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:38

Hebben er hier mensen ervaring met zowel de stock als endurance uitvoering van wintec.
Hoe is de zit ten opzicht van elkaar?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:14

Zag op FB net diverse nieuwe wintecs voorbij komen
Vanwege vernieuwen assortiment.
Oa Isabelle

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:20

Grit schreef:
Hebben er hier mensen ervaring met zowel de stock als endurance uitvoering van wintec.
Hoe is de zit ten opzicht van elkaar?


Stock dan weer niet.. endurance wel! Helemaal verliefd op dat model! Ik vond dat je enorm veel grip had maar je niet gedwongen zat. Zat als een huis!

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:32

Dingle_s schreef:
Grit schreef:
Hebben er hier mensen ervaring met zowel de stock als endurance uitvoering van wintec.
Hoe is de zit ten opzicht van elkaar?


Stock dan weer niet.. endurance wel! Helemaal verliefd op dat model! Ik vond dat je enorm veel grip had maar je niet gedwongen zat. Zat als een huis!

Kan ik het alleen maar mee eens zijn! Heb een soms een beetje spookie haflinger die vanuit galop vol in de rem gaat of een x een sprong opzij maakt en nooit het idee dat ik balans verlies. Blijf door de wrongen echt vast zitten

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:08

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben wel gewend aan een vrije zit, ik rij nu met een westernzadel, zodoende ben nu toch meer naar het stockzadel aan het kijken. Maar de endusance spreekt mij zeker ook aan.

TurboDi, ik weet wat voor haflinger jij hebt, maar jouw ervaring is dat ze goed passen op paarden met wat meer 'body'?
Bij de Isabell Werth heb ik de witte boom erin en daar wil ik toch ook nog eens naar laten kijken of dit nog wel goed passend is.

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:10

Grit schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben wel gewend aan een vrije zit, ik rij nu met een westernzadel, zodoende ben nu toch meer naar het stockzadel aan het kijken. Maar de endusance spreekt mij zeker ook aan.

TurboDi, ik weet wat voor haflinger jij hebt, maar jouw ervaring is dat ze goed passen op paarden met wat meer 'body'?
Bij de Isabell Werth heb ik de witte boom erin en daar wil ik toch ook nog eens naar laten kijken of dit nog wel goed passend is.


Ik heb er bij de zadelpasser verschillende zadels van andere merken opgehad en die lagen allemaal nergens naar. Onder andere een Fryso. Ze gooide de wintec endurance met witte boom erop en die lag gelijk goed. Schuift niet, klappert niet, ligt mooi stabiel. Ook als je erop zit heb je echt het idee dat je op de goede plek zit, mooi in het midden in balans.
Ik heb er geen andere wintecs opgehad, ze had geen dressuur of veelzijdigheid in mijn maat op voorraad namelijk.

Anoniem

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:14

Ik kom even binnen vallen. Mijn instructrice heeft voor haar (veel te dikke) Spanjaard een Isabella Werth dressuurzadel aangeschaft. Nu ga ik deze dinsdag even testrijden om te kijken of het wat voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen met zadel makerij polane. Aangezien ik geen zin heb om weer opgelicht te worden :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:52

Grit schreef:
Hebben er hier mensen ervaring met zowel de stock als endurance uitvoering van wintec.
Hoe is de zit ten opzicht van elkaar?


Ik heb met beide ervaring. Ik vind de stock ontzettend fijn omdat je idd een wat meer vrije zit hebt. Toch zit je ook daarin ontzettend stevig en kan ik het wel een paar uurtjes in dat zadel volhouden.

De endurance geeft mij een nettere houding, dwingt me toch meer in de dressuurzit wat voor mij wel prettig is, omdat ik een wat luie zit heb van mijzelf. Ik zit voor mijn gevoel ook wat ‘hoger’ op de rug in de endurance pro dan in de stock.
Ik heb hier nu ook behoorlijk wat langere ritten mee gemaakt en ga mijn kont wel voelen in de endurance pro....
Ik had dit zadel gekocht voor de sport endurance, toen ik klasse 2 reed, maar vlak daarna kreeg mijn paard een blessure. Dus op wedstrijd heb ik hem nog niet uitgeprobeerd, maar stiekem denk ik dat ik voor zo’n lange afstand toch liever in de Stock zit. Maar dat is puur persoonlijke voorkeur natuurlijk!

Ik lees hier ook over grip hebben in de endurance, ja dat is waar, maar nog meer in de stock! Ik speelde polocrosse in oa ook de Wintec stock en daarin zit je pas echt als een huis, dat moet ook wel met de snelle stops en spins die je maakt in de sport. Die paarden zijn daarbij zo atletisch, maar toch nooit uit een stockzadel gekukkeld.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:11

Marije_1997 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Mijn instructrice heeft voor haar (veel te dikke) Spanjaard een Isabella Werth dressuurzadel aangeschaft. Nu ga ik deze dinsdag even testrijden om te kijken of het wat voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen met zadel makerij polane. Aangezien ik geen zin heb om weer opgelicht te worden :)

Super goeie ervaring!!! Ik ben zo blij dat ik bij haar een zadel heb laten aanmeten. Ik kan zelf eindelijk goed in balans zitten, waardoor paardrijden veel simpeler is geworden. Maar Irene is tja... hoe zou ik het zeggen.... erg erg eerlijk :=
Veel succes!
Ik rij inmiddels een half jaar naar volle tevredenheid met de Isabell!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:32

IwanLuver schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Mijn instructrice heeft voor haar (veel te dikke) Spanjaard een Isabella Werth dressuurzadel aangeschaft. Nu ga ik deze dinsdag even testrijden om te kijken of het wat voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen met zadel makerij polane. Aangezien ik geen zin heb om weer opgelicht te worden :)

Super goeie ervaring!!! Ik ben zo blij dat ik bij haar een zadel heb laten aanmeten. Ik kan zelf eindelijk goed in balans zitten, waardoor paardrijden veel simpeler is geworden. Maar Irene is tja... hoe zou ik het zeggen.... erg erg eerlijk :=
Veel succes!
Ik rij inmiddels een half jaar naar volle tevredenheid met de Isabell!


Heb liever iemand die eerlijk is dan iemand die me een verkeerd tweedehands zadel (waar 800 euro inzit) aansmeerd. Ik had er een Kieffer 18 inch op. Laten aanmeten/passen door zadel maker. Is te lang en valt steeds achter over na zo'n 8 weken. Paard loopt momenteel nog niet goed genoeg om te rijden. Maar zodra we weer mogen wil ik wel een goed zadel.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:26

TurboDi en Unseen, bedankt voor de info!

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:25

Kan iemand mij helpen met het correct opmeten van het kopijzer met de wintec boommeter? Ik moet ergens iets fout doen want mijn zadelmaker komt echt op groen uit voor mijn paard, maar als ik zelf nameet kom ik telkens op blauw. En dat scheelt toch 2 maten... ik doe het echt precies volgens de instructies dacht ik, filmpjes bekeken etc...

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:14

Ik zet mijn paard zo recht mogelijk neer, bij voorkeur niet als hij aan het eten is (hals omlaag brengt schoft omlaag en dat vertekent), drie vingers achter het schouderblad aan de bovenkant, ik voel aan de andere kant dat de boommeter ook daar 3 vingers achter het schouderblad ligt, en dan meet ik totdat het draagvlak van de boommeter echt netjes aansluit en niet klemt (dat laatste wil nog wel eens voor een (paar) maten kleiner zorgen). Ik ga bij twijfel altijd van de bredere van de twee maten waartussen ik twijfel uit. Mijn paard zit bijvoorbeeld na 4 maanden niet werken nu precies onder het randje van rood (W) en wit (XW) dus doe ik wit er voorlopig in.

Het is misschien lastig, maar kan je eens een foto maken van hoe je meet?

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:38

IwanLuver schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Mijn instructrice heeft voor haar (veel te dikke) Spanjaard een Isabella Werth dressuurzadel aangeschaft. Nu ga ik deze dinsdag even testrijden om te kijken of het wat voor mij is.

Wat zijn jullie ervaringen met zadel makerij polane. Aangezien ik geen zin heb om weer opgelicht te worden :)

Super goeie ervaring!!! Ik ben zo blij dat ik bij haar een zadel heb laten aanmeten. Ik kan zelf eindelijk goed in balans zitten, waardoor paardrijden veel simpeler is geworden. Maar Irene is tja... hoe zou ik het zeggen.... erg erg eerlijk :=
Veel succes!
Ik rij inmiddels een half jaar naar volle tevredenheid met de Isabell!


Zelfde goede ervaring met de Isabell Werth en zadelmakerij Polane.

gr. Joke

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:56

Ik heb vandaag mijn nieuwe wintec opgehaald. En meteen vandaag geprobeerd.

Via marktplaats gekocht, bruine wintec 2000.

Ze liep er top onder *\o/*
Voor dressuur heeft ze een wintec Isabelle Werth, daar moet nu een ander kopijzer in, dus dat ga ik deze week even proberen :+


Afbeelding

En voor mijn ocd <3

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:22

Gaaf!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:39

Mooi!! Voor mij ligt er een Wintec 500 HART springzadel in de bestelling, die komt ergens de komende weken binnen *D ook een bruine <3

Voor dressuur hebben we een Bates zadel, ook erg fijn!
En mooi stabiel op de smalle maar ronde rug van m'n pony :+

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:01

Ik heb gister een ouder model Wintec 2000 vzh zadel (met wol) binnen gekregen via marktplaats. Super conditie, aanpasbare boom en hoop vooral dat het past op mijn pony. Morgen de zadelpasser!
Afbeelding

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:52

Ik rij inmiddels met een Wintec Pro Stock rond en ik ben er blij mee :D

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:01

Al eens gekeken naar de Harry's Horse zadels? Mijn fjord had ook een korte rug en alles was te lang totdat ik bij toeval stuitte op een Harry's Horse zadel (leer), mooi kort en zat echt heerlijk.
Was erg verbaasd dat een goedkoop zadel zo goed en fijn kon zitten

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:37

00000000 schreef:
Al eens gekeken naar de Harry's Horse zadels? Mijn fjord had ook een korte rug en alles was te lang totdat ik bij toeval stuitte op een Harry's Horse zadel (leer), mooi kort en zat echt heerlijk.
Was erg verbaasd dat een goedkoop zadel zo goed en fijn kon zitten

In die prijsklasse heb je ook de Norton Pro zadels.
Bijvoorbeeld deze:
https://ruitersportwinkel.eu/zadels-en- ... r-termijn/

Ik weet niet of ze anders zitten dan Wintec, maar ze zien er verder wel goed uit.

Ik heb zelf een wintec 500 cair gehad. Dat was een fijn zadel. Heb het uiteindelijk weggedaan omdat ik toch liever op mijn Fryso rij. Soms spijt van omdat je dat zadel gewoon overal op kon leggen en het lichtgewicht is. Maar ja, in huis moet soms ook ruimte gemaakt worden. Ze schrijven echter enorm veel af. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Bij alle zadels overigens. De helft van de nieuwprijs krijg je er hooguit voor.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:51

Sterre98 schreef:
Ik heb vandaag mijn nieuwe wintec opgehaald. En meteen vandaag geprobeerd.

Via marktplaats gekocht, bruine wintec 2000.

Ze liep er top onder *\o/*
Voor dressuur heeft ze een wintec Isabelle Werth, daar moet nu een ander kopijzer in, dus dat ga ik deze week even proberen :+


[ [url=m/WNdGal.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor mijn ocd <3

[ [url=m/77G9WI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh wat toevallig, de mijne komt morgen!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:55

Marije_1997 schreef:
Heb liever iemand die eerlijk is dan iemand die me een verkeerd tweedehands zadel (waar 800 euro inzit) aansmeerd. Ik had er een Kieffer 18 inch op. Laten aanmeten/passen door zadel maker. Is te lang en valt steeds achter over na zo'n 8 weken. Paard loopt momenteel nog niet goed genoeg om te rijden. Maar zodra we weer mogen wil ik wel een goed zadel.

Hoe is het gegaan bij I.rene?