Korte of normale fenders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Korte of normale fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 17:06

Hoi allen,

Ik kan nergens vinden of ik bij mijn nieuwe zadel korte of normale tenders nodig heb. Wanneer heb je korte nodig? Ik ben 1.64m


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Korte of normale fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:22

Ik heb met mijn 1.63 nog nooit korte fenders hoeven te gebruiken. Ik heb altijd de fenders gebruikt die bij het zadel hoorde. Dus ik denk dat je de korte fenders niet nodig hebt, of je moet heel erg korte benen hebben

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:46

Hippotha schreef:
Hoi allen,

Ik kan nergens vinden of ik bij mijn nieuwe zadel korte of normale tenders nodig heb. Wanneer heb je korte nodig? Ik ben 1.64m


Lengte van de fenders is afhankelijk van je binnenbeen lengte niet van je lichaamslengte. Dus meet je binnenbeen lengte en dan de lengte van de fenders; dan weet je wat je nodig hebt.
Maar ik denk dat je met "normale" lengte ( al heb ik geen idee hoe lang dat is ;) ) prima uit kan.

Wij maken ( western) zadels en vragen de klant altijd om hun binnenbeen lengte door te geven; dan kan de fender goed op maat met natuurlijk verstel mogelijkheden.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Re: Korte of normale fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 17:52

Dank jullie wel. Dam bestel ik de normale.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Korte of normale fenders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:27

Zijn er wel korte fenders op de markt? Ik ervaar dat standaard fenders toch altijd te lang zijn...

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:17

Change03 schreef:
Zijn er wel korte fenders op de markt? Ik ervaar dat standaard fenders toch altijd te lang zijn...


Jawel hoor en anders kan je ze altijd laten maken ;) .
Zeker in losse fenders is die keuze er.

Ook bij de aanschaf van een compleet ( western) zadel zijn er modellen met lange en korte fenders ( dan heb ik het overigens wel over de A-kwaliteit zadels :o ).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, Cjuan, kimmetje26, lilskie, MirandaMalik, xxx88 en 18 bezoekers