Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
bosox schreef:Ja voor hetzelfde geld zou ik voor een custom oid gaan...
zorro schreef:Interessant merk! JeDe, hoe zit het met de aanpasbaarheid door de jaren heen? Kan de boom vaker aangepast worden, en hoeveel? Oftewel, als ik zo'n zadel voor mijn jonkie aanschaf, kan ik dan na twee jaar een nieuw zadel kopen, of kan dit zadel met het paard meegroeien.
Shauniraquel schreef:Ik hoor er veel goede verhalen over, maar ook omdat ik les bij diegene die het gecreëerd heeft! Kan je geen informatie bij haar opvragen?
knollentuin schreef:OBLamazone schreef:Ik heb dus hele slechte ervaring met Custom, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.
Ik kom geregeld mensen tegen die niet tevreden zijn over custom , kan ze ondertussen op twee handen niet meer tellen.ik raad ze niemand aan
JeDe schreef:Het kopijzer is meerdere keren aanpasbaar, maar soms verandert een paard dusdanig dat een zadel niet meer passend te maken is. Het is dus nooit 100% garantie dat een "aanpasbaar" zadel altijd passend te maken is...
Dimphyvanoss schreef:Mijn ervaring met een graziozo zadel is top! Goede kwaliteit en waar het zich voornamelijk in onderscheid is dat het behalve op het paard aangepast wordt (boom is aanpasbaar in de pers, de boomtak die naar achter wijst zodat het paard veel meer schouder vrijheid geeft, en de druk verdelende panels) onderscheid graziozo zich ook erin dat het zadel helemaal naar de anatomie van de ruiter wordt gevormd. Omdat ik zelf (bekken) fysiotherapeut ben weet ik dat dit heel belangrijk is omdat wanneer je niet voldoende bekkenmobiliteit krijgt door een zadel je je paard uit balans kan brengen en hem dwars kan gaan zitten. Daarbij geef ik ruiter training en de basis begint gewoon bij een goed passend zadel! Deze nieuwe inzicht van graziozo wat zich onderscheid van andere zadels maakt ook dat ze ook derde zijn geworden met het hippisch product van het jaar en voor alle zadel merken zijn gekomen.
Kortom: ik ben beter gaan rijden, minder lichaamsklachten, mijn paard is veel beter gaan lopen en heeft zich erg ontwikkelt in zijn spiermassa.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers