Graziozo zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-19 19:00

Hallo mede bokkers,

Ik ben mij aan het orienteren op zadels, en kwam het merk Graziozo tegen. De zadels zijn prachtig en het lijkt ook heel goed doordacht.
Kent iemand dit merk? Het is nog vrij jong en heeft in 2018 de 3e prijs gewonnen voor product van het jaar.

Ken of ben je iemand met ervaring hoor ik het graag!


Skogan

Berichten: 786
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:05

Nooit van gehoord. Heb je een linkje van hun website ?

Mijn Golden Horse, AES goedkeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 08:46


JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:14

Graziozo zadels onderscheiden zich op meerdere fronten. Alle informatie kun je vinden op de website www.graziozo.com
Natuurlijk mag je mij ook vragen stellen :)

Dealer van Graziozo, Frank Baines, Sella, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels www.zadelmakerij-drent.nl

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 13:20

Dankje @JeDe, de site heb ik al gevonden en ook gesproken met de eigenaresse/oprichter, het lijken mij geweldige zadels maar wil graag ervaringen horen.

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:31

Interessant merk! JeDe, hoe zit het met de aanpasbaarheid door de jaren heen? Kan de boom vaker aangepast worden, en hoeveel? Oftewel, als ik zo'n zadel voor mijn jonkie aanschaf, kan ik dan na twee jaar een nieuw zadel kopen, of kan dit zadel met het paard meegroeien.

Anoniem

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:13

Ik vind het er prachtig uit zien maar zoooo ongelooflijk duur. Beginprijs vanaf € 3195,- is niet echt mijn budget helaas.

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:02

Ja voor hetzelfde geld zou ik voor een custom oid gaan...

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-19 20:03

Ik heb dus hele slechte ervaring met Custom, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:10

Fryso/Ryder, ben je geheel klaar voor rond of zelfs onder de 2000. En ik kom de laatste jaren geen betere zadels tegen qua leer en afwerking. Maar goed, zadels is deels een persoonlijke smaak. 3200, in geen 3200 jaar.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 11:19

Bedankt voor de adviezen, zoals er staat ben ik op zoek naar mensen met een graziozo zadel of ervaring met het merk. Ik hoef geen advies over wat ik kan kopen voor dat geld, hoe goed bedoeld het ook is. Ik weet wat er verder op de markt is maar wil juist meer weten over dit merk.

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:34

bosox schreef:
Ja voor hetzelfde geld zou ik voor een custom oid gaan...

Hoezo? Heb je al eens een Graziozo geprobeerd?

Dealer van Graziozo, Frank Baines, Sella, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels www.zadelmakerij-drent.nl

JeDe
Berichten: 147
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:37

zorro schreef:
Interessant merk! JeDe, hoe zit het met de aanpasbaarheid door de jaren heen? Kan de boom vaker aangepast worden, en hoeveel? Oftewel, als ik zo'n zadel voor mijn jonkie aanschaf, kan ik dan na twee jaar een nieuw zadel kopen, of kan dit zadel met het paard meegroeien.

Het kopijzer is meerdere keren aanpasbaar, maar soms verandert een paard dusdanig dat een zadel niet meer passend te maken is. Het is dus nooit 100% garantie dat een "aanpasbaar" zadel altijd passend te maken is...

Dealer van Graziozo, Frank Baines, Sella, Massimo, Kent&Masters, Thorowgood, Prolite singels www.zadelmakerij-drent.nl

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:39

Ik hoor er veel goede verhalen over, maar ook omdat ik les bij diegene die het gecreëerd heeft! Kan je geen informatie bij haar opvragen?

Uit het oog, maar niet uit het hart. Voor altijd in mijn hart, mijn knapste en liefste Namke.
Shauniraquel @ [IM] Rust zacht mijn knappe, liefste Namke, 18-04-04 - 30-03-17

knollentuin
Berichten: 10372
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:41

OBLamazone schreef:
Ik heb dus hele slechte ervaring met Custom, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.


Ik kom geregeld mensen tegen die niet tevreden zijn over custom , kan ze ondertussen op twee handen niet meer tellen.ik raad ze niemand aan

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-19 11:42

Shauniraquel schreef:
Ik hoor er veel goede verhalen over, maar ook omdat ik les bij diegene die het gecreëerd heeft! Kan je geen informatie bij haar opvragen?


Ik heb haar gesproken en informatie opgevraagd, echter is zij natuurlijk zeer enthousiast over haar product. Ik zoek dus mensen die er gewoon dagelijks mee rijden en hebben geïnvesteerd in dit zadel.

knollentuin schreef:
OBLamazone schreef:
Ik heb dus hele slechte ervaring met Custom, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.


Ik kom geregeld mensen tegen die niet tevreden zijn over custom , kan ze ondertussen op twee handen niet meer tellen.ik raad ze niemand aan


Precies, ik heb te veel dingen gezien die niet kloppen bij dit merk.

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:25

JeDe schreef:
Het kopijzer is meerdere keren aanpasbaar, maar soms verandert een paard dusdanig dat een zadel niet meer passend te maken is. Het is dus nooit 100% garantie dat een "aanpasbaar" zadel altijd passend te maken is...


Ja logisch hoor. Ik wil gewoon geen zadel die echt vast zit qua maat. Heb nu een K&M om die reden, maar die zit is voor mij niet ideaal. Past erg fijn op mijn paard, maar voor mij kon het beter.

jveltman
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-03-13

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:25

op de site www.graziozo.com staan een aantal reviews van mensen die met het zadel rijden.
Met vriendelijke groeten, José Veltman

Dimphyvanoss
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:43

Mijn ervaring met een graziozo zadel is top! Goede kwaliteit en waar het zich voornamelijk in onderscheid is dat het behalve op het paard aangepast wordt (boom is aanpasbaar in de pers, de boomtak die naar achter wijst zodat het paard veel meer schouder vrijheid geeft, en de druk verdelende panels) onderscheid graziozo zich ook erin dat het zadel helemaal naar de anatomie van de ruiter wordt gevormd. Omdat ik zelf (bekken) fysiotherapeut ben weet ik dat dit heel belangrijk is omdat wanneer je niet voldoende bekkenmobiliteit krijgt door een zadel je je paard uit balans kan brengen en hem dwars kan gaan zitten. Daarbij geef ik ruiter training en de basis begint gewoon bij een goed passend zadel! Deze nieuwe inzicht van graziozo wat zich onderscheid van andere zadels maakt ook dat ze ook derde zijn geworden met het hippisch product van het jaar en voor alle zadel merken zijn gekomen.

Kortom: ik ben beter gaan rijden, minder lichaamsklachten, mijn paard is veel beter gaan lopen en heeft zich erg ontwikkelt in zijn spiermassa.

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-19 10:45

Dimphyvanoss schreef:
Mijn ervaring met een graziozo zadel is top! Goede kwaliteit en waar het zich voornamelijk in onderscheid is dat het behalve op het paard aangepast wordt (boom is aanpasbaar in de pers, de boomtak die naar achter wijst zodat het paard veel meer schouder vrijheid geeft, en de druk verdelende panels) onderscheid graziozo zich ook erin dat het zadel helemaal naar de anatomie van de ruiter wordt gevormd. Omdat ik zelf (bekken) fysiotherapeut ben weet ik dat dit heel belangrijk is omdat wanneer je niet voldoende bekkenmobiliteit krijgt door een zadel je je paard uit balans kan brengen en hem dwars kan gaan zitten. Daarbij geef ik ruiter training en de basis begint gewoon bij een goed passend zadel! Deze nieuwe inzicht van graziozo wat zich onderscheid van andere zadels maakt ook dat ze ook derde zijn geworden met het hippisch product van het jaar en voor alle zadel merken zijn gekomen.

Kortom: ik ben beter gaan rijden, minder lichaamsklachten, mijn paard is veel beter gaan lopen en heeft zich erg ontwikkelt in zijn spiermassa.


Dankjewel!

OBLamazone

Berichten: 30
Geregistreerd: 10-05-18
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 21:40

mag wat mij betreft een slotje op

leonie2020
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:11

Sinds kort een Graziozo zadel gekocht. Wauw wat een comfortabel zadel voor zowel paard als ruiter !
Nauwkeurig op maat gemaakt, anatomisch heel goed voor de bewegingsvrijheid van het paard.
Mijn paarden lopen meteen beter met dit zadel. mooi model en leuk dat de achter inzet op de lepel wisselbaar is, zo lijkt het steeds een ander zadel :)
Echt vakkundig aangemeten en bij levering passend gemaakt waar nodig . Op naar een mooie opleiding van mijn paarden :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:19

Ik schop dit topic even omhoog. Vanwege bekkenklachten ben ik op zoek naar een nieuw zadel en kwam via Google op Graziozo uit. Zijn er toevallig al meer ervaringen met dit merk?

Dragan! <3

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:42

Ik heb inmiddels een Graziozo zadel in bestelling (moet helaas nog even wachten).
Het proefrijden was heerlijk. Paard voelde fijner (nog wel onwennig natuurlijk) en ik kon sinds tijden normaal doorzitten (krijg dat vaak last van mijn onderrug door verkeerd kantelen van de bekken), maar bij dit zadel kon ik dus juist goed kantelen.
Tijdens een passessie krijg je ook verschillende type zittingen waardoor je eigenlijk heel snel voelt wat voor jou werkt en wat niet. Daarnaast zit je niet vast aan 1 type wrong.

De reden waarom ik voor dit zadel heb gekozen is ook het feit dat er goed naar de ruiter/amazone gekeken wordt wat werkt voor jou én goed naar het paard (niet het is fijn voor het paard of fijn voor jou, maar gewoon beide). Ik moet nu nog even wachten op mijn definitieve zadel maar de pas sessie vond ik al zeer prettig en professioneel een heel vrijblijvend. Je hebt totaal niet het gevoel dat ze je persé een zadel willen 'verkopen' maar dat ze met je mee willen kijken.

Een pas sessie is gratis en vrijblijvend, ik zou het gewoon proberen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Graziozo zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:33

Wat een fijne ervaring zo te lezen! Ik heb nog niks anders gevonden waar ik even enthousiast over ben, dus voorlopig staat een passessie wel op de planning.

Dragan! <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers