ervaringen met vivary zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellH
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-04-17

ervaringen met vivary zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:03

Hoi,

Na wat rond speuren op internet kan ik niet zo heel veel vinden m.b.t. de vivary zadels.

wij spraken laatst met iemand van Vivary zadels. Uit dit gesprek kwam naar voren dat deze zadels gemaakt zijn om het voor het paard zo prettig mogelijk te maken en dat deze zadels altijd aan te passen zijn zodat het past. Ook is mij verteld over hun techniek voor het verdelen van druk en de vrijheid die het paard zou hebben in zijn beweging met dit zadel. Op deze manier zouden er geen echte druk punten zijn.

Graag hoor ik of er mensen zijn die ervaring hebben met zadels van dit merk en de mensen zelf.

P.S. dit topic heb ik geopend omdat ik opzoek ben naar een zadel/merk.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:43

Ik heb een Vivary. Eind vorig jaar gekocht en ik ben er erg blij mee. Hans van Vivary garandeert dat het zadel minimaal 2 jaar passend blijft. In die 2 jaar wordt het zadel dan ook kosteloos (alleen voorrijkosten) aangepast indien nodig. En inderdaad, in mei heeft hij de kussens kosteloos opnieuw opgevuld en zelfs het kopijzer iets verlengd, omdat dat voor mijn paard wat prettiger zou zijn. Het dragende punt kwam dan nog iets lager te liggen, wat nog meer schoftvrijheid gaf. Ik wil hem einde dit jaar nog eens laten nakijken.

Ook het passen en bestellen vond ik erg fijn. Ze komen aan huis passen en je kunt direct een zadel houden. Deze kun je een x aantal weken proberen. Vind je het niks, breng je het zadel terug en betaal je voor de weken dat je het gebruikt hebt een bedrag aan huur (ik meen 35 euro per week). Besluit je een zadel te kopen, hoef je geen huur te betalen en kun je het leenzadel houden tot je eigen zadel wordt geleverd.

Ik vond het ideaal, eerst eens rustig een aantal weken iets proberen ipv in een half uurtje beslissen over zo'n grote aankoop.

De Vivary heeft erg veel schoftvrijheid; voor mijn paard een must. En inderdaad zou het een betere drukverdeling hebben. Mijn zadel ligt top, ik heb de singel altijd los en zadel komt niet van zijn plek. De kwaliteit van het leer is ook goed, vooralsnog voor mij niks anders meer!

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:27

Weet iemand of je van Vivary de boom kan verwisselen? Ik kan er een overnemen, maar er moet dan een extra brede boom in gezet worden. Volgens haar kan dit, maar kan je ergens die bomen bestellen?

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Re: ervaringen met vivary zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:17

Ik zou contact opnemen met Vivary zelf. Zij kunnen het zadel voor je aanpassen. De boom is een eigen ontwerp van Vivary, dus het lijkt me lastig om deze zo ergens los te bestellen.