Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 20:11

Hallo!

Ik ben aan het oriënteren voor nieuwe beugels. Met mijn rugklachten lijken me de bow balance of de sprenger flexcite wel fijn. En laten deze nu precies een vermogen kosten :(

Zijn er alternatieven voor deze types? En flexibel en gebogen gevormd?

System 4 lijken me ook wel wat, daar zijn zat andere merken ook voor. Alleen is deze niet gebogen gevormd.

Hoor het graag!

Als hier al een topic over is hoor ik het graag, kon het zo gauw niet vinden :)

Gr vera
Laatst bijgewerkt door C_arola op 21-10-18 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

pientjuhlove

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:52

Heb zelf ook veel rugklachten en zweer echt bij de sprenger bow balance. Heb twee paarden en laatst een setje via marktplaats gekocht dan kan je soms nog geluk hebben met de prijs.

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 21:01

Ja ik heb mijn lijntjes al uitgegooid, maar ook 2e hands zijn ze nog flink aan de prijs. Ik ben vooral benieuwd of er al merken zijn die ze goedkoper namaken :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:05

Ik heb de bow balance, de systeem 4, en een goedkope (€40) variant van de systeem 4. Maar de kwaliteit van de sprengers is echt overduidelijk zo gigantisch veel beter. Ik zou dan ook echt aanraden om door te sparen of 2e hands te kijken.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:06


vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 22:22

Renee_S schreef:
Ik heb de bow balance, de systeem 4, en een goedkope (€40) variant van de systeem 4. Maar de kwaliteit van de sprengers is echt overduidelijk zo gigantisch veel beter. Ik zou dan ook echt aanraden om door te sparen of 2e hands te kijken.



Thanks :)
En wat is jouw ervaring, het grootste verschil (in rijden) tussen de system en bow balance?

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:27

Ik had vroeger de Bow Balance voor een tuiger die hoog opgooide, vind mijn lijf niet zo fijn zonder de BB beugels, eigenlijk ook spijt dat ik die heb verkocht. Heb later van EJ en HB budget varianten in handen gehad,maar die scharnieren heel anders! Enkel één kant op.
Dus die investering in de BB is het zeker waard.
Wat je ook kan proberen misschien, beugels met gedraaide ophanging? Zelf heb ik die van Acavallo op mijn verlanglijstje staan, dan hoeft je been niet steeds je beugel recht te houden, dat kan ook al wat verlichting geven

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:37

Ik heb de Sprenger System 4 eventueel te koop.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:09

Ik heb inmiddels Jinn Stirup, dat brede voetbed dat is héél erg fijn terwijl ik zwoor bij sprengers…

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:30

Ik volg even mee. Ben vooral benieuwd naar het verschil van de Bow Balance en de systeem 4 beugels. Zelf heb ik altijd simpele goedkope beugels gehad, maar wil nu wel een keer investeren in goede beugels.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:32

Ik heb met de system 4 met gedraaid oog geen last meer van mijn knie.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 16:38

vera92 schreef:
Renee_S schreef:
Ik heb de bow balance, de systeem 4, en een goedkope (€40) variant van de systeem 4. Maar de kwaliteit van de sprengers is echt overduidelijk zo gigantisch veel beter. Ik zou dan ook echt aanraden om door te sparen of 2e hands te kijken.



Thanks :)
En wat is jouw ervaring, het grootste verschil (in rijden) tussen de system en bow balance?


De bow balance heeft een stuk breder voetbed, waardoor ik daardoor nog meer steun en stabiliteit ervaar.

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 17:20

Renee_S schreef:
Thanks :)
En wat is jouw ervaring, het grootste verschil (in rijden) tussen de system en bow balance?


De bow balance heeft een stuk breder voetbed, waardoor ik daardoor nog meer steun en stabiliteit ervaar.[/quote]

Interessant! Je merkt dus weinig verschil in t feit dat de bow balance gedraaid is?
Alleen voordeel dat jeje beugel misschien sneller terug hebt als je hem verliest..

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 17:21

Belker schreef:
Ik heb met de system 4 met gedraaid oog geen last meer van mijn knie.


Zit hier ook nog verschil in binnen de system 4 varianten? De ene wel een gedraaid oog, de andere niet?

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 17:25

vera92 schreef:
Renee_S schreef:
Thanks :)
En wat is jouw ervaring, het grootste verschil (in rijden) tussen de system en bow balance?


De bow balance heeft een stuk breder voetbed, waardoor ik daardoor nog meer steun en stabiliteit ervaar.


Interessant! Je merkt dus weinig verschil in t feit dat de bow balance gedraaid is?
Alleen voordeel dat jeje beugel misschien sneller terug hebt als je hem verliest..[/quote]

Ik vind een gedraaid oog wél fijner, geeft minder druk op mijn enkels

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 23:20

Ik heb inmiddels de bow balance van een forumlid kunnen overnemen. Na een paar keer rijden voel ik echt zoveel verbetering! Super fijn!!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:52

Ik ben al bijna 2 jaar helemaal verslaafd aan de compositie flex, heerlijk breed voetbed veel grip en ik heb helemaal geen last van mij enkels kuiten kieen of rug meer waar ik voorheen altijd wel met pijn afstapten hier nog geen enkel probleem gehad. Ze zijn ook nog eens erg fijn licht en een heel stuk voordeliger dan de sprenger bow balance, die ik overgens ook eens getest heb maar enorm tegen vind vallen voor die prijs

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 17:14

vera92 schreef:
Ik heb inmiddels de bow balance van een forumlid kunnen overnemen. Na een paar keer rijden voel ik echt zoveel verbetering! Super fijn!!




Ik heb nog wel een stel originele in m'n last liggen. Maar die zijn van een kennis.
Ik heb er echt nog nooit mee gereden. Wat doen die beugels dan precies dat iedereen ze zo mega geweldig vind en niemand ze verliest?

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 18:08

Ik merk dat ik stabieler zit, rustiger been. Zeker in de galop. In de galop wilde ik nog wellis mijn benen optrekken. Sinds deze beugels doe ik dat niet meer. Ze helpen me mijn hakken uit te drukken en daar ook te blijven.
Vraag me niet hoe het kan, zal wel een combi zijn van een ietwat breder voetbed en de flexibiliteit?

Dit is overigens wel de eerste flexibele beugel die ik probeer. Ik weet niet wat de verschillen zijn met een wat goedkopere flexibele beugel.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:17

Nou ik zal me er morgen maar eens aan wagen dan. Ben benieuwd.

vera92

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-05-15
Woonplaats: Noordhoek

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 18:19

Succes! De eerste keer moest ik ff wennen, verbetering merkte ik na een paar keer rijden/wennen :P

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Alternatieven voor beugels bow balance / flexcite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:21

Ik merkte pas hoe prettig de bow balancer zijn, toen ik weer met "gewone" beugels ging rijden. Toen kreeg ik ineens last van mijn knieën.

Liom06
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:35

Mocht iemand mij bow balance beugels willen verkopen voor een mooie prijs, dan hoor ik het graag.