Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:12

Ik zie het steeds meer, dat mensen zichzelf een beroep aanmeten, en hoog van de toren blazen over wat ze allemaal wel niet weten en kunnen. Maar als ze een keer een fout maken niet thuis geven…

Kom op, fouten maken is menselijk! Niets om je voor te schamen, zeker als je het onderling netjes op lost en excuses voor het ongemak aanbiedt. (en van je fouten leert natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-10-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht deels aangepast

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:46

Toch vraag ik me iets af, iets klopt er niet. Bij iedereen lijkt t of ze niet goed in t zadel zitten, kan er mijn vinger niet op leggen. Te klein? Te diepe zit met te weinig voorkant? Maar t ziet er in ieder geval niet uit alsof je echt goed kunt kunt zitten. En dan bedoel ik iets anders dan lekker zitten.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:55

Ik zie het inderdaad ook weer bij de vos hierboven. Nu heb ik geen groot paard meer, maar het zou voor mij een no-go zadel zijn als ik de reacties en de foto's bekijk.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:48

Ik vind het vooral grappig hoeveel accounts er oppoppen met bijna criminele namen :’)
Perryx
DevendaD

Hilarisch :’)

Maar ik ga toch even temmen zodat mensen die echt ervaringen zoeken gewoon terecht kunnen :+

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:24

Barbabientje schreef:
Ik vind het vooral grappig hoeveel accounts er oppoppen met bijna criminele namen :’)
Perryx
DevendaD

Hilarisch :’)

Maar ik ga toch even temmen zodat mensen die echt ervaringen zoeken gewoon terecht kunnen :+



Pardon? Hoezo word ik crimineel genoemd? Waar slaat dit op?

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:29

Perryx schreef:
Barbabientje schreef:
Ik vind het vooral grappig hoeveel accounts er oppoppen met bijna criminele namen :’)
Perryx
DevendaD

Hilarisch :’)

Maar ik ga toch even temmen zodat mensen die echt ervaringen zoeken gewoon terecht kunnen :+



Pardon? Hoezo word ik crimineel genoemd? Waar slaat dit op?


Dit is een grapje. in de krant worden de achternamen van verdachten ook nooit voluit genoemd; Folkert van der G. bijvoorbeeld

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:41

Moderatoropmerking:
Dit topic is terug open maar wel met het uiterste verzoek om on topic te blijven. Moddergooien naar elkaar heeft geen enkele zin en helpt TS niet met haar vraag.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:18

Hier nog steeds zeer blij met het zadel zitten nu op boommaat wijdt.
Galop is totaal geen probleem meer.
Ze heeft veel minder moeite met scharen omdat haar volledige schouders nu vrij liggen.

Me houding vind ik en personen uit mijn omgeving vele malen verbeterd.
Ik had wel veel comfort verwacht van het zadel maar dat ik nu na ongeveer 8 maanden al zo zit <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:37

Dan ben ik de zeikerd die gaat zeggen dat ik je houding tegen vind vallen. Je zit niet in het middenpunt van je zadel maar wat meer naar achter. Je bekken staan nu een tikkeltje naar voren gekanteld waardoor je zit met een holle rug. Omdat je zo achterin komt te zitten liggen je benen te ver naar voren en heb je geen rechte lijn van je schouders tot je tenen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:54

Saaams schreef:
Dan ben ik de zeikerd die gaat zeggen dat ik je houding tegen vind vallen. Je zit niet in het middenpunt van je zadel maar wat meer naar achter. Je bekken staan nu een tikkeltje naar voren gekanteld waardoor je zit met een holle rug. Omdat je zo achterin komt te zitten liggen je benen te ver naar voren en heb je geen rechte lijn van je schouders tot je tenen.


Hier ben ik het mee eens.. dit zie ik ook andere ruiters die in een award zadel rijden gebeuren...

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:38

Als je de eerdere foto's had bekeken op de vorige pagina's snap je me ik heb een chronisch probleem door een ongeluk wie mij recht krijgt verdiend de award van wonderen

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 13:47

Ik ben nog steeds van mening dat ik vrijwel niemand mooi vind zitten in een award zadel... op vrijwel alle foto’s die mensen plaatsen van zichzelf op het zadel zie ik een zelfde soort aparte houding

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:11

Voor mij bied het zadel echt comfort ik had hiervoor een kentaur Electra en een jc sapphire. Ik heb heel snel onderrug klachten de Electra had best een diepe zit maar de Award ondersteunt veel meer. Na mijn zwangerschap was doorzitten een no go nu gaat dat gewoon goed en vooral doordat ik stabieler in het zadel zit en me paard dus niet in de weg zit. Dat zie je niet op een foto en dat voel je niet ieder heeft ze smaak maar het is tegenwoordig mode om bedrijven of personen af te branden. Ik heb een keer of wat op een custom gezeten. Het zat niet verkeerd en toch kreeg ik wat hoger in me onderrug een zeurende drukking van pijn.
Een kennis van me heeft er 1 en de service vind ik rond uit schandalig het kan dat dit een uitzondering is ieder heeft een ervaring met een bedrijf of iets. De zadels kosten basic een fortuin en dan een afspraak voor nakijken en aanpassen vervolgens een half uur vantevoren af bellen en 3 weken later pas kunnen. Met 5 min klaar zijn en het paard een week later een flinke druk bult Deze ging weg na 2 weken longeren. En zo heeft iedereen wel ergens een ervaring.

Deze foto is begin vorig jaar.
Nog voor de award en zoals je ziet ik zak weg in de linker schouder ik loop al 14 jaar fysio Manuela therapie. Ik hing altijd naar voren en mezelf voor een proef 5 minuten recht houden daarna ging ik door de grond. Nu voelt het meer voor mij als van zelf sprekend.

Afbeelding

Maar hoe vinden we dit dan?
Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 14:17

Ik vind de bovenste foto ook geen fijne houding om te zien.

De onderste, die zit volledig achterop de lepel. Pat geen hand mee achter. En ook daar kan je geen rechte lijn van enkel, heup, schouders trekken

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:04

Ik ben totaal niet anti, ik rij niet meer.
Maar ik vind het zulke gekke zadels qua ligging.
Net of de lepel te hoog is waardoor ze voorover lijken te liggen?
Maar ik vind tot op heden iedereen er ook gek in zitten, ik zou het niet aandurven en zeker niet voor ruim €2000.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:07

ikheetesmee schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat ik vrijwel niemand mooi vind zitten in een award zadel... op vrijwel alle foto’s die mensen plaatsen van zichzelf op het zadel zie ik een zelfde soort aparte houding


Dat vind ik dus ook. De lepel lijkt erg hoog en de voorkant erg laag. Ook zijn ze vaak te klein.

Is er iemand die het zadel al langer heeft? Blijven ze mooi? Ik vind ze soms rafelig bij de zweetbaden en vraag me af of dit op langer termijn erger wordt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 15:32

Gal zijn houding is ook om van te janken dus da's amper een kunst om netter te zitten.

Ik zit mee te lezen omdat ik rustig aan, aan het rond kijken ben om mijn zadel te vervangen. Tot op heden blijft mijn voorkeur bij prestige liggen voor die prijs vrees ik. :=

Ik heb het idé dat geen van de wrongen daadwerkelijk goed geplaatst zijn voor de ruiters icm een te kleine zitmaat waardoor ze zichzelf in hele gekke houdingen wringen. Ik kan me voorstellen dat deze zadels een heel "safe gevoel" geven omdat ze zich basicly vast klemmen tussen de lepel en de wrong. Maar dat betekent niet dat je ook daadwerkelijk goed zit. Ik heb nog geen enkele foto in dit topic gezien waar de ruiter effectief "in" het zadel zit.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:48

Ik zie dat er aardig geknipt is in het topic. Er missen flink berichten.


Ik ga met bovenstaande mee. Ik heb nog niemand goed zien zitten in een award. En nee niet alleen van een foto, ook irl. Er klopt iets niet.
Daarnaast vind ik persoonlijk de leerkwaliteit en zoals op pagina 1 al aangegeven is, de manier hoe deze gestikt is etc (trekken rond de wrong) verre van een kwalitatief hoogstandje.
En voor prijzen boven de €2000,- mag je toch wel wat verwachten.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:54

Ik heb nog even op hun fb pagina gespeurd en zie het op iedere foto weer. Het lijkt alsof het zadel al halverwege de zit omhoog loopt richting lepel. Ik kan m'n vinger er niet precies op leggen maar ze lijken allemaal wat vreemd achterop en geen ruiter die er goed in zit.
Degene die er wel nog enigzins in passen zitten ook toch nog met een holle rug.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:00

Ik ga ook mee met bovenstaande berichten, maar ook heb ik ooit in zo'n zadel mogen zitten en ik had het gevoel dat mn bekken een kant opgedraaid werden hoe het dus niet moet. Ik reed ineens met een super holle rug en ik kreeg juist enorm last van mijn rug. Voor die prijs dat ze ervoor vragen kan ik ook voor een nieuwe anatomica kijken of inderdaad prestige en die zitten nog een stuk lekkerder ook.

Ook moet ik zeggen dat ik de springzadels er ook niet heel comfi uit vindt zien ben ook wel benieuwd of iemand daar al in heeft gezeten.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:56

cp112 schreef:
Ik zie dat er aardig geknipt is in het topic. Er missen flink berichten.


Ik ga met bovenstaande mee. Ik heb nog niemand goed zien zitten in een award. En nee niet alleen van een foto, ook irl. Er klopt iets niet.
Daarnaast vind ik persoonlijk de leerkwaliteit en zoals op pagina 1 al aangegeven is, de manier hoe deze gestikt is etc (trekken rond de wrong) verre van een kwalitatief hoogstandje.
En voor prijzen boven de €2000,- mag je toch wel wat verwachten.


Dit denk ik ook steeds, er klopt iets Niet.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:34

Ik heb er ook op gezeten in mijn zoektocht naar een passend zadel voor mijn paard.
Had idd ook behoorlijk last van mijn onderrug nadat ik eraf kwam.
Kon d'r sowieso niet echt prettig in zitten, was niet mijn type zadel.

Nu een heel fijn ideal zadel, nooit enige keer meer last van mijn onderrug gehad, toch opmerkelijk... ;)

Ik vond het zadel er voor dat geld ook behoorlijk "goedkoop" uitzien, leek haast wel van kunstof ofzo... En niet overal even netjes afgewerkt.
Edit: net de foto nog eens opgezocht maar echt een verschrikking hoe die erop lag... En dat moest hem dan worden. := echt blij dat ik naar m'n onderbuik gevoel heb geluisterd toen.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:44

Ik vraag me af of iedereen hier zo perfect zit of rijdt dan zouden we allemaal grand prix rijden.
Ieder heeft zijn eigen gevoel bij wat die fijn vind.
Anatomica daar heb ik juist het gevoel bij wat jullie zien in het Award zadel. Anatomica is voor mijn gevoel een dwang buis.
Der rijden best wat mensen rond met het zadel ik heb um nu sinds mei 2019 en rij door weer en wind (geen binnenbak)
En het zadel heeft er geen last van.
Ik vet elke maand in en maak dan alles schoon ook stiksels die ik helemaal schoonmaakt met een tandenborstel.
Ik rij dagelijk. En ook intensief

Denk dat er door een bepaald aantal mensen gewoon een beeld is dat vervolgens alle schaapjes volgen.
Der hebben hier in mijn omgeving 4 man een award en ze zijn er goed over te spreken.
Een ruiter uit z springen
2 personen die opleiding paardensport en hebben gevolgd.
En echt op veel zadels hebben gezeten.
Vind het ook wel erg knap dat ik met 58 kg te groot ben voor ut zadel ik reed 6 jaar terug nog in een 16 inch jc vzh en dat paste nog prima op inch maat.
Iedereen is verschillend en zo ook voorkeur wat iemand wel en niet fijn vind. Maar geloof dat iedereen een perfect haranchement heeft en dan wat anders gelijk een niet deugdelijk product is ongeacht wat die gene voelt.

Ik laat het hier verder bij
Ik rij voor mezelf en niet voor een ander.
Ik weet wat voor paard ik had voor het zadel en dan spreek ik over een periode van 2.5jaar en wat voor paard ik nu heb na 8maanden dit zadel te hebben en dat is voor mij een heel duidelijk beeld.
Hoop dat mensen nog wel award willen overwegen op zadel zoektocht.
Er zijn zo veel zadels in omloop en dat laat ook zien dat er zo veel verschillende types etc zijn voor type ruiter.

Paard blij ik blij en daar gaat het om.
Afbeelding

Anoniem

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:48

Mij werd ook aangeraden om via award zadels een zadel aan te meten. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan, zie hier idd veel op de lepel zitten. En laat ik daar nou een hekel aan hebben. Ik heb nu een 18 inch zadel van kieffer en zit daar echt perfect in. Ook met redelijk wat wrong. Maar wel voor even heel wat minder geld.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:26

@zosja,orima als je er bij blijft. Ik blijf erbij dat je veel te ver op de lepel zit. En zeker op die foto's is dat heel erg duidelijk.