Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:01

Iemand ervaringen met de Presteq (Faysports) hoofdstellen?

Heb nu de multi micklem maar vind hem niet helemaal mooi zitten. Wil wat meer ruimte bij het bot boven haar ogen. Ga hem verkopen, dus als iemand geïnteresseerd is pb maar. :) In het zwart met bitloze accessoires (maar paar weken gebruikt)

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:13

Ominira schreef:
Hoi hoi, ik ben voor mijn paardje opzoek naar een nieuw hoofdstel. Ze heeft nu een Mexicaans hoofdstel alleen daar ben ik zelf niet zo’n fan van en volgens mij vind m’n merrie hem ook niet echt geweldig. Nu ben ik opzoek naar een anatomisch hoofdstel wat een beetje in de richting is van de presteq:
[ [url=m/bXkjyc.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze van kramer:
[ [url=m/UGyFuI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn er hier nog mensen met goede tips en ervaringen? Het liefste met zo min mogelijk poespas/riempjes en in het donker bruin (met gouden/messing gespjes etc is een plus geen must)

Alvast bedankt! :o


Ik heb de onderste in het zwart. Onze pony moest er even aan wennen maar loopt er nu fijner op dan het andere hoofdstel. Dus wij zijn tevreden!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:39

Ik heb nog de presteq maat full in het zwart liggen. Alleen gepast. Die ga ik ook verkopen, dus bij interesse mag er een pb gestuurd worden

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:08

Naoom_ schreef:
Iemand ervaringen met de Presteq (Faysports) hoofdstellen?

Heb nu de multi micklem maar vind hem niet helemaal mooi zitten. Wil wat meer ruimte bij het bot boven haar ogen. Ga hem verkopen, dus als iemand geïnteresseerd is pb maar. :) In het zwart met bitloze accessoires (maar paar weken gebruikt)


Ik heb een Presteq hoofdstel en ben er onwijs blij mee!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:20

Heeft iemand hier ook een Equitus Beta die gebroken is bij heel lichte druk? Mijn paard bleef met zijn teugel hangen en voor hij uberhaupt maar echt trok brak het bakstuk af, aan beide kanten van de neusriem.
Ik snap er niks van, normaal als ze zoiets doms doen dan geeft een hoofdstel niet zomaar mee, maar deze brak gewoon gelijk, mn paard liep langs de deur, blijf hangen tijdens het lopen en het knapte zodra het strak stond. Hij vertraagde er niet eens door.

Baal onwijs. Is al zo lastig om hier hoofdstellen te krijgen, nu zit ik zonder :(

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:30

Iriscope schreef:
Heeft iemand hier ook een Equitus Beta die gebroken is bij heel lichte druk? Mijn paard bleef met zijn teugel hangen en voor hij uberhaupt maar echt trok brak het bakstuk af, aan beide kanten van de neusriem.
Ik snap er niks van, normaal als ze zoiets doms doen dan geeft een hoofdstel niet zomaar mee, maar deze brak gewoon gelijk, mn paard liep langs de deur, blijf hangen tijdens het lopen en het knapte zodra het strak stond. Hij vertraagde er niet eens door.

Baal onwijs. Is al zo lastig om hier hoofdstellen te krijgen, nu zit ik zonder :(


oh das balen zeg, even afkloppen die van mij gaat al tijd mee.
Je hebt zeker niks aan een losse neusriem dan ? ik heb evt een losse neusriem maat cob van de beta.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:51

Iriscope schreef:
Heeft iemand hier ook een Equitus Beta die gebroken is bij heel lichte druk? Mijn paard bleef met zijn teugel hangen en voor hij uberhaupt maar echt trok brak het bakstuk af, aan beide kanten van de neusriem.
Ik snap er niks van, normaal als ze zoiets doms doen dan geeft een hoofdstel niet zomaar mee, maar deze brak gewoon gelijk, mn paard liep langs de deur, blijf hangen tijdens het lopen en het knapte zodra het strak stond. Hij vertraagde er niet eens door.

Baal onwijs. Is al zo lastig om hier hoofdstellen te krijgen, nu zit ik zonder :(


Ik zou Schöckemohler gewoon even mailen en foto’s sturen. Ik heb vaker gehoord dat zij schade doorgaans erg netjes oplossen. Misschien heb je net de pech dat je een slechter stuk leer verwerkt had in jouw hoofdstel.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:55

Een mailtje heb ik inderdaad al gedaan, dank je wel! Ben benieuwd.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:08

Ze hebben nu al teruggemaild. Daar kan ik zo blij van worden, goede service!
Ze vraagt om de maat en kleur, ik hou jullie op de hoogte.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:43

Presteq zat op mijn grote warmbloed merrie met fijn hoofd ook voor geen meter

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:54

Minoes schreef:
Ik heb een vraagje..
Voor het paard van mijn moeder ben ik op zoek naar een anatomisch hoofdstel in maat extra full.
De hoofdstellen die ik in deze maat kan vinden zijn behoorlijk prijzig. Hebben jullie nog ideeën? :D
Het liefst onder de €100,-.


Ik heb een Schockemohle Equitus Beta te koop in maat XFull, maar daar wil ik nog graag 150 voor. Is in de kleur Espresso.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 06:54

Ik heb een donkerbruine kieffer Amy ultrasoft. 3 keer gebruikt. Mag voor 100 weg. Is een maat full. Maar mijn merrie met xfull past hem ruim.

Wifa
Berichten: 38
Geregistreerd: 04-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:52

Matheno schreef:
Minoes schreef:
Ik heb een vraagje..
Voor het paard van mijn moeder ben ik op zoek naar een anatomisch hoofdstel in maat extra full.
De hoofdstellen die ik in deze maat kan vinden zijn behoorlijk prijzig. Hebben jullie nog ideeën? :D
Het liefst onder de €100,-.


Ik heb een Schockemohle Equitus Beta te koop in maat XFull, maar daar wil ik nog graag 150 voor. Is in de kleur Espresso.


Kan je een aantal foto's doorgeven en eventueel de juiste afmeting van de neusriem? Ik zit met de maat van bakstuk in full, maar met de neus in X full. Als het zou passen heb ik wel interesse.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:55

Schockemohle gaat me kostenloos een nieuwe neusriem toesturen. Ben zo happy!

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13127
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:37

Wat fijn dat ze het zo netjes oplossen +:)+

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:51

Iriscope schreef:
Schockemohle gaat me kostenloos een nieuwe neusriem toesturen. Ben zo happy!


Wat fijn! Ik zei toch dat ze het doorgaans erg netjes oplossen. Dat is ook de reden dat ik voor dat merk gekozen heb, de service is echt geweldig goed en ze vervangen gewoon wat kapot gaat.

Daar zouden veel bedrijven van kunnen leren!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:31

Heel fijn, ik vind klantenservice zo onwijs belangrijk!

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:07

Ik ben langzaam op zoek naar toch een trend hoofdstel ( wilde bitloos blijven maar ponnie begint fitter en heftiger in t bos te worden) dus iets met bit is geen overbodige luxe.

Nu wil ik wel dat het bakstuk aan de neusriem zit zodat hij stiller ligt. En eigk onder de 100 euro gezien die eigk alleen voor t bos word gebruikt. Iemand goeie tips?

Ik blijf zelf steeds terug komen naar de kavalkade ivy qua looks maat die heeft loszittende bak stukken helaas.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:22

Dan is de lingus(of Lingus 2) misschien een goede optie.
Look-a-like Micklem kan ook, maar die vind ik qua pasvorm ietsie minder(micklem itself, dus ook de look a likes)

VJE
Berichten: 13
Geregistreerd: 09-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:48

Hallo allemaal even een vraagje of nou ja 3 ofz ik ben op zoek naar een fijn bitloos hoofdstel anatomisch en ook de neusriem. Dus de rambo micklem multi is een goede optie en aangezien ik ook grondwerk wil gaan doen leek het me een ideaal hoofdstel. Alleen wat aan de prijzige kant en toen kwam ik deze tegen https://www.horze.nl/bitloos-hoofdstel/ ... H7EALw_wcB iemand hier misschien ervaring mee? Met het kwaliteit van het leer enz. En als je ander bitloze hoofdstel weet laat het me zeker weten een must is wel ook de anatomische neusriem en kopstuk en een extra zou zijn de kaptoom, functie dat hoefd niet perse want ik heb een een losse fijne kaptoom op het oog als jullie zeggen dat die ene van horze niets is ga ik wel gewoon de multi kopen denk maar anders zou ik er zelfs twee van de horze kunnen kopen Of iemand moet nog een andere fijne weten.

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:16

Hoi hoi,

Mag ik hier binnen vallen om jullie mening te vragen?? Ik ben helemaal nieuw op het gebied van anatomische hoofdstellen dus ik zou jullie willen vragen of ik het hoofdstel goed heb zitten:

Afbeelding
(Er hangen nog riempjes van mijn halster hoofdstel aan het bit)

Afbeelding
Boven op zit hij perfect!

Qua riempjes om de neus en kaak, en het kopstuk moet ze deze maat hebben, anders zijn ze te kort/smal. Alleen staan nu (zoals altijd) de bakstukken op het kortst.. Zou nog wel gaatje bij kunnen event.

Hoor graag jullie mening

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:33

Ik vind het eigenlijk wel mooi zitten zo, kan niet helemaal vanaf de foto beoordelen of hij mooi om het jukbeen valt, maar de neusriem hoeft zeker niet hoger hoor.

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:36

Het jukbeen eindigt ter hoogte van het ringetje waar het bit aan hangt.

Ik twijfel zelf met name of de ring van de neus/sperriem niet te dicht op het bit zit..

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:25

Hoi iedereen, ik ben opzoek naar een hoofdstel met een anatomisch kopstuk met lage neusriem (of micklem model) , of het kopstuk apart.

Foto is bijgevoegd als voorbeeld. Ik zoek dus alleen kopstukken zoals deze. Goede drukverdeling achter de oren en minder druk bovenop het hoofd. Ik heb meerdere van dit soort model gezien maar kan ze niet meer vinden en het heeft volgens mij geen speciale naam. Mochten jullie meerdere modellen weten, dan hoor ik het graag! Het hoeft niet het duurste model te zijn met de beste kwaliteit leer, het gaat mij puur om het model kopstuk.
Overigens hoeft het niet bovenop verstelbaar te zijn zoals deze, maar ik zoek wel iets wat een beetje dezelfde drukverdeling als deze heeft.
Dit hoofdstel is van Busse en ben dus opzoek naar andere merken die hetzelfde soort kopstuk hebben. Dan kan ik een beetje vergelijken. Ik vind deze van Busse ook niet zo mooi namelijk
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YentlShots op 11-05-21 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:28

Busse hoofdstel Feeling heeft dit