Cadeautip voor komst van veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klystr
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-09-18

Cadeautip voor komst van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 15:38

Hallo allemaal!

De pony van mijn vriendin is in verwachting van een veulentje (yay!). Ik wil haar daarom een leuk presentje geven, maar ik ben nog niet zo bekend in de paardenwereld. Ik heb dus wat hulp nodig met suggesties en een account op bokt leek me wel een aardig begin :)

Ik zou het leuk vinden om iets te geven waarmee je kunt zien dat pony en veulen bij elkaar horen (maar, hoeft niet per se). Oornetje, deken, dekje, zoiets? Ik heb alleen geen idee of het veulen daar snel uit groeit, of ik sowieso moet letten op de maten, etc.

Hebben jullie ideeën?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Cadeautip voor komst van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:41

Misschien kun je kijken voor een veulenhalster die er ook in ponyformaat is? Dan hebben merrie en veulen hetzelfde halster (evt met touw als je budget voldoende is). Hoe groot is de merrie? Dan hebben we een idee van de maat die ze heeft.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Cadeautip voor komst van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:50

Bij ons op stal moesten de paarden altijd verplicht een halster om hebben, ik liet merrie en veulen dan altijd met dezelfde kleur halster rondlopen. Hetzelfde model wordt moeilijker omdat een veulenhalster anders is (zitten meer gespen aan en meer mogelijkheden om de maat aan te passen). Ik had voor beide knalrood gekozen, er liepen meer merries en veulens in de wei en zo was het toch duidelijk dat die 2 bij elkaar hoorden.

Misschien ook leuk: neusbontjes voor op de halsters met de naam van het dier er op? Dat is goedkoper en daar groeien ze misschien minder snel uit? Er zijn webshops die dat aanbieden.

Veulenhalsters daar groeien ze vanzelf wel een keer uit ja, die zullen niet het hele leven passen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:08

klystr schreef:
Hallo allemaal!

De pony van mijn vriendin is in verwachting van een veulentje (yay!). Ik wil haar daarom een leuk presentje geven, maar ik ben nog niet zo bekend in de paardenwereld. Ik heb dus wat hulp nodig met suggesties en een account op bokt leek me wel een aardig begin :)

Ik zou het leuk vinden om iets te geven waarmee je kunt zien dat pony en veulen bij elkaar horen (maar, hoeft niet per se). Oornetje, deken, dekje, zoiets? Ik heb alleen geen idee of het veulen daar snel uit groeit, of ik sowieso moet letten op de maten, etc.

Hebben jullie ideeën?


Veulens dragen geen oornetjes, dekens, dekjes oid. Dat komt pas als ze wat ouder worden. Ik denk dus inderdaad dat je het beste een halster kan kopen in dezelfde kleur. Dat dragen veulentjes wel en dan heeft je vriendin er ook echt wat aan!

Wat superlief van je trouwens!

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:20

Ik kreeg van een lief stalgenootje een lekker zacht "my first" borsteltje voor mijn veulen. Zodat veulie gelijk lekker kon wennen aan poetsen en dat dat fijn is.

klystr
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 18:28

Telpeva schreef:
Misschien ook leuk: neusbontjes voor op de halsters met de naam van het dier er op? Dat is goedkoper en daar groeien ze misschien minder snel uit? Er zijn webshops die dat aanbieden.


Bedankt voor de behulpzame reacties! Ik denk dat een halster met neusbontje wel wat is. Toevallig heeft ons nieuwe huis een naam gekregen dus da's wel heel chique dan.

Ik ga hiernaar op zoek, topidee!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:51

Ga je het vernoemen naar jullie huis? :D

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Cadeautip voor komst van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:52

Ik zou kousjes gaan haken, wel even erachter komen welk geslacht het is, dan weet je of je roze of blauwe wol moet kopen :D

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Cadeautip voor komst van veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:55

Om dan in huis op te hangen ofzo? De kousjes? Want zoiets zou ik bij een veulen zeker niet om doen, dat is vragen om ellende